empetre Skrevet 14. juni 2017 Del Skrevet 14. juni 2017 Hei sann, reiseglade mennesker! Jeg og en kompis skal ut på roadtrip i slutten av juli. Vi har satt opp ruten, og funnet et par ting her vi ønsker å se, men ønsker gjerne flere innspill slik at vi får mest mulig ut av turen vår. Innspillene kan gå på natur, attraksjoner, koselige landsbyer osv osv. Vi er åpne for det meste Rute: https://drive.google.com/open?id=1wo2iVdrlhuv3hs_Ilh9S0xXzzUY&usp=sharing Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 14. juni 2017 Del Skrevet 14. juni 2017 (endret) Kult! Er skikkelig hypp på en tur nedover selv, men da med fokus på å komme meg til Østerrike gjennom Tyskland og Tsjekkia. Ruta deres ser gjennomtenkt ut og inneholder flott utsikt i fjellkjedene og muligheter for en god fest samt andre sights. Jeg hadde ikke gjort det særlig annerledes, tror jeg, og hadde tatt hver dag som den kommer og dersom jeg hadde sett noe av interesse underveis så hadde jeg stoppet der, for eksempel et slott, eller en fjelltopp. Jeg hadde hatt mest fokus på sikkerhet og de enkelte lands regler og lest noen artikler om emnet, for eksempel: http://www.dinside.no/dinside/80-tips-til-deg-som-skal-pa-bilferie-gjennom-europa/61217196 Sett dere også inn i hva dere evt må betale av bompenger, tilleggsavgifter etc i hvert enkelt land og hvordan dette gjøres. Og kjør pent! Noen av landene dere skal til har hjemmel til å konfiskere bilen/sette den ut av stand ved regelbrudd eller sykt høye bøter ved bruk av mobil/radarvarsling etc.. Ta masse bilder og legg ut i tråden her. Endret 14. juni 2017 av H.A.M. 1 Lenke til kommentar
Uferdig Setnin Skrevet 14. juni 2017 Del Skrevet 14. juni 2017 (endret) https://www.reddit.com/r/AskReddit/comments/65184x/reddit_where_are_the_best_nontourist_places_to/ https://www.reddit.com/r/roadtrip/ Noen land krever att du har en lapp ifra forsikringsselskapet som sier att du har forsikring på bilen. Tror den er blå Endret 14. juni 2017 av Noxz 1 Lenke til kommentar
empetre Skrevet 14. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2017 Takk for tips, begge to! Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 16. juni 2017 Del Skrevet 16. juni 2017 Noen korte forslag: En liten omvei, kjør via Colmar istedenfor Freiburg og få med dere gamlebyen der. Basel: Få tak i oppblåsbar veske som flytepute og flyt nedover elva i sentrum... eller bare se på alle som gjør det fra en av broene. Ta en av kabelfergene over elva. Om dere er der i slutten av august få med dere den brasilianske gatefesten Klosterbergfest.Bern: Se bjørnene og hjemmet til Einstein. Spis Rösti.Like etter Bern: Tog til Europas høyeste jernbanestasjon Jongfraujoch. Koster endel, men var billigere om jeg kjøpte billett med inkludert ostefondue.Budapest: Europas største spa Széchenyi. Husk å ta med egen håndduk, de man får leie der er ubrukelige lakenbiter.Krakow: få også med dere saltgruvene med utrolige skulpturerDresden: Få med dere en tur opp på klippene ved Bastei rett før byenBerlin: få med et besøk i zappelin-hangardem "Tropical Islands" rett før dere kommer til byen. Lenke til kommentar
kongenavtys Skrevet 17. juni 2017 Del Skrevet 17. juni 2017 København er jo en utrolig fin by. Man trenger nemlig ikke dra langt for å (i mine øyne) besøke en av Europas mest spennende byer. Ellers bør du i hvert fall ta et par-tre dager i Berlin. Få med deg det kulturelle og ikke bare dra på fylla. Lenke til kommentar
empetre Skrevet 3. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2017 (endret) København er jo en utrolig fin by. Man trenger nemlig ikke dra langt for å (i mine øyne) besøke en av Europas mest spennende byer. Ellers bør du i hvert fall ta et par-tre dager i Berlin. Få med deg det kulturelle og ikke bare dra på fylla. Køben og Berlin har vi allerede besøkt, men bra innspill. Berlin er såpass kult at vi vurderer å ta et par dager der hvis vi har litt tid til overs (det er på slutten av turen). Endret 3. juli 2017 av empetre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå