NuB Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 "Have you ever wanted to erase one pixel at a time and chose the smallest hard-edged brush, only to find that you were getting soft edges in the surrounding pixels? When you're working with really small images like icons, what you need is a one-pixel brush." Denne teksten beskriver mitt problem perfekt, og er hentet herfra: http://www.sketchpad.net/1pixelbrush.htm På denne siden ligger en beskrivelse av hvordan man går frem for å lage en one-pixel brush, men framgangsmåten passer ikke til PS 7. Noen som vet hvordan dette gjøres? Får til å å lage en brush på måten det står her, men egenskapene dens blir akkurat som vanlig, jeg finner ikke ut hvor jeg kan endre disse egenskapene. Lenke til kommentar
medi8or Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 For å tegne en enkelt pixel bruker du "pencil" og ikke "brush". For å viske bort en enkelt pixel velger du viskelæret, shift-høyreklikk på bildet og velg pencil. I begge tilfeller setter du selvfølgelig brush-diameter til 1px... Lenke til kommentar
NuB Skrevet 5. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2003 Ah, takk. Endelig kan jeg tegne én piksel av gangen igjen... Det trikset der har jo gått fyren på den hjemmesiden hus forbi, og endel andre Photoshopbrukere jeg har forhørt meg med i kveld. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå