Gå til innhold

Hostell i Georgia, bli med paa eventyr

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hei, jeg vet ikke om du har faatt med deg at jeg har endret en del http://dandron.com/travelgeorgiacc.htm

jeg har heller gjort det om til en tegning av lokalet og resepsjonen liksom, men det er fremdeles rotete og jeg vil lage det mer 3d aktig, i tillegg til den spinnende kuben paa bordet der hvor det staar: "City center" og "welcome" og "kutaisi hostel". Sjefen her likte ihvertfall siden. Men jeg vet at chatten og den firkanten med addresse=telefonnummer osv er litt tilfeldig plassert. Klikk paa farge-bryterene til venstre saa ser du at bildet er gjennomsiktig. Jeg lerer jo samtidig mye om hjemmesider, istedenfor aa sitte aa jobbe med mine 'private' prosjekt saa er det jo bedre aa jobbe med hjemmeside for hostellet naar jeg er paa jobb.

De mest vellykkede websitene fokuserer på nytte for de som besøker siden og er knallharde på å fjerne absolutt alle elementer som ikke bygger opp om dette. De er også flinke på å skjønne målgruppen sin, skjønne hvilken situasjon de besøkende er i når de kommer til websiden, hva de søker og hvordan fange oppmerksomheten deres.

De som er målgruppen til denne websiden er vestlige ungdommer som har reist mye, søker nye opplevelser og billig overnatting i et eksotisk land. De har sett tusenvis av websiter før og har spilt naturtro 3D dataspill i HD så det skal veldig mye til for å imponere dem med grafikk.

Tror du en roterende kube er noe som appelerer til målgruppen?

Dette fremstår som en lekeside til en fjortis som prøver lære seg data og den ser som sagt ut som de mest mislykkede websidene for over 20 år siden. At noen i Georgia som har null kompetanse på websider synes den er "fin" har null betydning, han er ikke i målgruppen til websiden og det er ikke slik man måler en webside. Hvor stor andel er det som klikker videre på noen av linkene og hvor stor andel av de besøkende ender opp med å bestille, det er det proffesjonelle fokuserer på. Når disse andelene er store nok vil de profesjonelle så prøve generere trafikk til websiden som konverteres til bookinger.

Slik websiden fremstår er det eneste man kan håpe på en slags kultstatus og at folk deler linken fordi websiden ser så talentløs og utdatert ut. Vær klar over at det er over 10 år siden det sluttet å være populært å dele på camp websider så man vil neppe få mye trafikk ut av dette. Og selv om man skulle man klare generere litt "katastrofeturisme" av webtrafikk så vil de besøkende ikke være i riktig målgruppe og websiden vil heller ikke klare konvertere trafikken til bookinger da man ikke har optimalisert siden for dette.

Mye at trafikken en slik webbside vil få vil komme fra søkemotorer. Man må altså tenke på hva man skal legge på websiden for å treffe det målgruppen søker på. Og for å få en høy rating på Google må også websiden ha "responsiv design"(du kan google det).

Responsiv design er også greit å satse på da mange vil aksessere en slik webbside med en mobil.

Jeg skjønner at mitt forsøk på å gi voksenopplæring her antagelig er helt bortkastet, men vær klar over at du bare ødelegger for arbeidsgiveren din og skremmer bort målgruppen slik du holder på nå. 

skremmer bort, vel vel.. Dette hostellet heter City Center og ligger altsaa midt i byen, rating paa booking.com spiller heller ikke kollosal rolle, 7,9 da jeg begynte her. Det er to hosteller som samarbeider, det er mer folk paa det andre og naar det er fullt saa kjorer de folk hit. Det kommer iblant folk hit som ikke har reservasjon som har funnet hostellet bare av aa ha gaatt rundt i byen. Jeg vil ikke si jeg er begravet bare for aa ha laget en halv-ferdig hjemmeside. Lage saann hvit tradisjonell hjemmeside syns jeg ikke er noe poeng. takk for voksenopplæring :) men igjen ta en titt paa hva diskusjonstraaden heter. 

Hva er betalingen, og hvordan er arbeidstidene?

jeg jobber gratis, bare mot overnatting, 14:00 til 22:00 hver dag, ogsaa lordag og sondag, faar litt fin tid om morgenen, tar en kaffe i restaurant, og gaar paa treningssenter en halvtime eller en time, daglig. Her er det jo saa billig saa kjoper noen nye ting naa og da, kjopte en joggedressjakke i bruktbutikk for 5 Lari, altsaa 1,86 euro. 

Glad for all erfaringen jeg faar. 

8 timer arbeid mot gratis overnatting? Da bør senga være god!

Lenke til kommentar

8 timer arbeid mot gratis overnatting? Da bør senga være god!

Uansett hvor god den er kan man overnatte der for 53 kroner ifølge booking.com. Altså 6-7 kroner timen om man ikke regner med tillegg for helgearbeid eller overtidsbetaling som jo 56 timer i uken burde gitt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...