Gå til innhold

Hostell i Georgia, bli med paa eventyr

Anbefalte innlegg

Folk liker blinkende og snurrende flagg med stjerner og hjerter over osv det er bare dere i norge som er litt ovapaa, men hvem har sagt at denne siden primert er rettet mot scandinaviere? ;) hehe. Jeg foretrekker heller en mer levende side. Ellers saa kan jo folk bare gaa paa booking.com-versjonen

Beklager, men jeg har jobbet med dette så jeg ble virkelig satt ut av websiden.

Hva i alle dager bygger du det på at folk fortsatt liker websider med blinkene og snurrende grafikk og musikk som starter automatisk? Folk ristet på hodet av dette allerede for 20 år siden og det ikke bare i Norge. Det er bare å søke på "horrible websites" så kan du se hva man ikke bør gjøre.

Sjekk verdens mest brukte side:

http://www.google.com/ - med fokus på så lite og god funksjonalitet som mulig uten noen støyelementer.

Med "levende side" legger de fleste at det stadig legges ut nyttig informasjon slik at de besøkende stadig kommer tilbake. For en reiseside kan det for eksempel være en kolonne med tidsbegrensede aktiviteter og festivaler. Der kan du fylle på på toppen med overskrift, ingress og linker slik som "The New Wine Festival - may 2018". Spesielt når siden oppdateres sjelden eller det ser ut som om den ikke har vært endret på 20 år er det viktig å ta med årstall på nyheter. Det er lite med sider med slik samlet informasjon om aktiviteter for Georgia så det er mulig å ta en posisjon her. Med en levende side får dere treff via søkemaskinerfor de som søker på forskjellige aktiviteter de har hørt om og dere får både mere trafikk på websiten og flere som booker hos dere.

Husk at målgruppen deres er folk som ønsker reise og oppleve noe, og de kan velge blant reisemål i hele verden. Om de finner en tidsbegrenset aktivitet de ønsker oppleve får de en ekstra grunn til å reise til Georgia og det akkurat da eventet finner sted. Legg ut slike aktiviteter minst 6 måneder i forveien og fjern link/info når eventet er slutt. Det som er viktig er datoer, lokasjon og litt om hva som kan oppleves og gjerne bilder fra tidligere eventer. Slik kan dere virkelig få en levende side.

Jeg er fortsatt ikke overbevist om at websiten ikke bare er en spøk.

Sjekk siden igjen nå, hvis du vil, endret en del ting, fått inn en lett og enkel chat til venstre, og laget havet i verdenskartet gjennomsiktig ved å fjerne annenhver pixel. Litt artig at den lyseblå firkanten med kontaktopplysnunger kan se ut som en post-it lapp. Siden du klaget om hjerter svarte jeg med å legge inn en god del flere hehe, hvorfor ikke. Jeg må få inn mer 3d ting så siden ikke ser ut som 90talls. Men har jo god del tid å pusle med det. www.dandron.com/TravelGeorgia.htm Endret av CityCenterKutaisi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er den mest grusomme websiden jeg har sett! Og jeg har sett mange.

okei jeg skal prove lage en mer moderne side saa kan folk velge den ene eller den andre. 

uansett jobber jeg ogsaa med aa gjere dette hostellet mer moderne, jeg har jo vert i en del forskjellige hosteller i europa, rart at vaskedamen her syns det er rart aa la kaffeposer og teposer ligge fremme for eksempel, for i mange hosteller er jo te og kaffe gratis, men vaskedamen legger det inn i skapet hele tiden, men jeg syns jo slik burde vere synelig. Og i dag 'investerte' jeg i en stor globus, 30 cm diameter, kostet 39 Lari, 136,50 kroner. Her er hostellet paa booking.com: https://www.booking.com/hotel/ge/hostel-city-center.ru.html?label=gen173nr-1FCAEoggJCAlhYSDNiBW5vcmVmaFKIAQGYASHCAQNhYm7IAQzYAQHoAQH4AQuSAgF5qAIE;sid=3c79507257e06e5e40a6919f85cdca6c;dest_id=900049994;dest_type=city;dist=0;group_adults=2;hpos=1;room1=A%2CA;sb_price_type=total;srfid=369c11a2b3cd041600f8ad829f8e77fb37616da9X1;type=total;ucfs=1hotelTmpl

ps husk paa jeg laget ikke denne diskusjonstraaden for aa snakke om hjemmesiden. Dessuten begynte jeg jo her saa sent som paa mandag. Han ene sier han har en plass vi kan aapne nytt hostell, kanskje kan gi det et norskt navn paa en by eller noe :) eller kanskje dere har forslag ? ! :-)

Lenke til kommentar

how about now: http://www.dandron.com/travelgeorgiacc.htm

ps jeg sporr ikke om kritikk men forslag til forbedringer tas med takk. :) 

naa kan man skifte bakgrunnsfarge paa siden selv. 

Folk som reiser liker verdenskart, og jeg liker ha det litt saann glass-aktig.

Det ene tallet dere ser der er tilfeldig hver gang man laster opp siden, fra 1 til 10.

Har link til GoogleMaps og til hostellet paa booking.com, og telefonnummer og epost, hva mer trenger jeg ?

Informasjonen nedover paa siden vil jeg jo jobbe litt mer med etterhvert. 

vh d

Lenke til kommentar

Skjønner at dette er en tapt sak. Her er det bare å kjøre på. Ser at du fortsatt mangler animerte gif-er med dansende babyer og hamsterdance, det burde en så fin side ha. Og klarer du ikke få siden til å blinke enda mere? Det kan jo være noen som synes den er for statisk og ønsker en mer levende side. Kom igjen da!

• Liker 3
Lenke til kommentar

Skjønner at dette er en tapt sak. Her er det bare å kjøre på. Ser at du fortsatt mangler animerte gif-er med dansende babyer og hamsterdance, det burde en så fin side ha. Og klarer du ikke få siden til å blinke enda mere? Det kan jo være noen som synes den er for statisk og ønsker en mer levende side. Kom igjen da!

ps jeg sporr ikke om kritikkmen

tapt sak ? i kveld er hostellet fullbooket, hjemmesiden er da ikke saa himla viktig heller da, bare et ekstra prosjekt, jeg er alene i resepsjonen fra klokken 1400 hver dag fra 7-10 timer.

Lenke til kommentar

husk dette er Georgia ikke norge. jeg leser en bok om javascripting om dagen så jeg vil fylle inn mer ting etterhvert. jeg tar heller ikke noe betalt for å lage side. husk på jeg begynte her på mandag. folk som foretrekker en firkantet side fremfor en kreativ side kan jo bare gå på bookingcom

Lenke til kommentar

husk dette er Georgia ikke norge. jeg leser en bok om javascripting om dagen så jeg vil fylle inn mer ting etterhvert. jeg tar heller ikke noe betalt for å lage side. husk på jeg begynte her på mandag. folk som foretrekker en firkantet side fremfor en kreativ side kan jo bare gå på bookingcom

გაუმარჯოს : ) 

სად ისწავლე ნორვეგიული ესე კარგად?

Lenke til kommentar

Hei, 

Ingen grunn til å forsvare deg, etter det jeg leser føler at forumet her gir deg konstruktiv kritikk, noe jeg fikk følelsen at du spurte etter.

Skal slå meg enig i mye av kritikken her, siden ser ut som den er ifra 1993 og jeg hadde fått ett negativt inntrykk av bedriften hvis dette var mitt førsteinntrykk av en bedrift, noe en hjemmeside ofte er i dagens samfunn.

Ville anbefale å startet helt på nytt, alternativt bruk en mal som ligger rundt og ta det derifra.

Lenke til kommentar

Hehe skjønte at du skrev gaomarjos (Hei/skål). (I understood you wrote Hello/cheers)

Sad isyavle norvegiuli ese kargad?

Jeg forstår norvegiuli og kargad betyr Bra, la meg bruke googletranslate nå.

Where do I learn norwegian well? Well, I am from Norway, but the last three years I have been traveling around in europe, and ended up in Kutaisi, and got job in hostel city center. :) I want to be good at Georgian language. So far I learn 90% of the alphabet and some few useful words (:

Lenke til kommentar

Lurer på hvorfor Facebook.com ikke ser ut som det der... Gjelder for så vidt alle andre sider jeg noen gang har vært innpå også.

Artig at tråden min er som en magnet på trollere da ;)

Jeg gjentar: dette hostellet ligger midt i sentrum og koster nesten ingenting, så det trekker gjester uansett, og jeg har bare vist hjemmesiden til en håndfull venner, dessuten: les hva diskusjonstråden heter!

Disse folka tjener vel så mye på "excursion trips" som på overnattinger. Dagstur i huler og fosser osv koster 50 lari pr person, 18,50 euro, med minibuss.

Sjekk

Twitter: Kutaisi Trip

Tumblr: Kutaisitrip

LinkedIn: Kutaisi Trip

We Heart It: Kutaisitrip

Youtube: Kutaisi Trip

Instagram: kutaisitrip777

G+: Kutaisi Trip

Hensikten med diskusjonstråden var å prøve kanskje finne noen likesinnede. Ikke å mase om den helsikkes hjemmesiden :p

Lenke til kommentar

Hehe skjønte at du skrev gaomarjos (Hei/skål). (I understood you wrote Hello/cheers)

Where do I learn norwegian well? Well, I am from Norway, but the last three years I have been traveling around in europe, and ended up in Kutaisi, and got job in hostel city center. :) I want to be good at Georgian language. So far I learn 90% of the alphabet and some few useful words (:

kjempebra! Jeg er fra Georgia og bor i Tbilisi , har du besøkte i Tbilisi? . Da sette jeg navn din , jeg trodde at du var fra georgien , det er veldig hyggelig å se du liker Georgia. God jobb bro 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Lurer på hvorfor Facebook.com ikke ser ut som det der... Gjelder for så vidt alle andre sider jeg noen gang har vært innpå også.

Jeg gjentar: dette hostellet ligger midt i sentrum og koster nesten ingenting, så det trekker gjester uansett, og jeg har bare vist hjemmesiden til en håndfull venner, dessuten: les hva diskusjonstråden heter!

Disse folka tjener vel så mye på "excursion trips" som på overnattinger. Dagstur i huler og fosser osv koster 50 lari pr person, 18,50 euro, med minibuss.

Sjekk

Hensikten med diskusjonstråden var å prøve kanskje finne noen likesinnede. Ikke å mase om den helsikkes hjemmesiden :p

Jeg skjønner at nettsiden ikke er den primære plattformen for å skaffe kunder, men i dette tilfellet vil jeg si at det ville vært bedre uten en nettside.

Personlig hadde jeg aldri dratt til hostellet dersom jeg hadde kommet inn på den nettsiden, og det gjelder nok ikke bare meg.

Jeg vil derfor anbefale deg å holde deg til de andre nettsidene du nevner (Booking,com, Hotels.com, Facebook, Instagram osv.)

Endret av TheHaughom
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Sjekk

Jeg skjønner at nettsiden ikke er den primære plattformen for å skaffe kunder, men i dette tilfellet vil jeg si at det ville vært bedre uten en nettside.

Personlig hadde jeg aldri dratt til hostellet dersom jeg hadde kommet inn på den nettsiden, og det gjelder nok ikke bare meg.

Jeg vil derfor anbefale deg å holde deg til de andre nettsidene du nevner (Booking,com, Hotels.com, Facebook, Instagram osv.)

hei, jeg vet ikke om du har faatt med deg at jeg har endret en del http://dandron.com/travelgeorgiacc.htm

jeg har heller gjort det om til en tegning av lokalet og resepsjonen liksom, men det er fremdeles rotete og jeg vil lage det mer 3d aktig, i tillegg til den spinnende kuben paa bordet der hvor det staar: "City center" og "welcome" og "kutaisi hostel". Sjefen her likte ihvertfall siden. Men jeg vet at chatten og den firkanten med addresse=telefonnummer osv er litt tilfeldig plassert. Klikk paa farge-bryterene til venstre saa ser du at bildet er gjennomsiktig. Jeg lerer jo samtidig mye om hjemmesider, istedenfor aa sitte aa jobbe med mine 'private' prosjekt saa er det jo bedre aa jobbe med hjemmeside for hostellet naar jeg er paa jobb. 

Jeg har forstaatt hvorfor Norwegian flykompani har blitt saa populert, skal jeg si dere? Det er nok fordi flyselskaper flest har faatt med seg at scandinaviere har mye penger, og samtidig vet man at scandinaviere er ganske høye, saa dem prøver lage mest mulig plass til bena. Men Norwegian er jo et norsk flyselskap! At Nordmenn klager og tuller iblant over at det er liten plass til bena i Norwegian er jo mer som reklame. I en grad tenker jeg at det er litt det samme med hjemmeside som det jeg lager. Hvis nordmenn kommer hit og klager over simpelheten med hjemmesiden saa vil jeg jo bare flire av det, hvem har sagt at jeg er saa veldig norgespatriot hehe, jeg har jo ikke vert i norge paa 3 aar, pga ei jente knuste hjertet mitt. Men altsaa, siden er som du sier ikke saa superviktig. Og den kan jo ogsaa ha andre funksjoner ogsaa for eksempel at den kan brukes til at vi ansatte kan kommunisere med hverandre, for de samme folkene jobber paa to hostell paa en gang og sjefen paa dette hostellet sier han har planer om aa aapne enda et hostell. Og alle hostellene har jo data og internett i resepsjonen. 

Lenke til kommentar

kjempebra! Jeg er fra Georgia og bor i Tbilisi , har du besøkte i Tbilisi? . Da sette jeg navn din , jeg trodde at du var fra georgien , det er veldig hyggelig å se du liker Georgia. God jobb bro 

kult, ja jeg har vert noen ganger i tbilisi og har flere venner der. Tenker kanskje til Jerevan igjen etterhvert og da reiser jeg jo innom Tbilisi. Ja jeg liker Georgia. :D 

• Liker 1
Lenke til kommentar

hei, jeg vet ikke om du har faatt med deg at jeg har endret en del http://dandron.com/travelgeorgiacc.htm

jeg har heller gjort det om til en tegning av lokalet og resepsjonen liksom, men det er fremdeles rotete og jeg vil lage det mer 3d aktig, i tillegg til den spinnende kuben paa bordet der hvor det staar: "City center" og "welcome" og "kutaisi hostel". Sjefen her likte ihvertfall siden. Men jeg vet at chatten og den firkanten med addresse=telefonnummer osv er litt tilfeldig plassert. Klikk paa farge-bryterene til venstre saa ser du at bildet er gjennomsiktig. Jeg lerer jo samtidig mye om hjemmesider, istedenfor aa sitte aa jobbe med mine 'private' prosjekt saa er det jo bedre aa jobbe med hjemmeside for hostellet naar jeg er paa jobb.

De mest vellykkede websitene fokuserer på nytte for de som besøker siden og er knallharde på å fjerne absolutt alle elementer som ikke bygger opp om dette. De er også flinke på å skjønne målgruppen sin, skjønne hvilken situasjon de besøkende er i når de kommer til websiden, hva de søker og hvordan fange oppmerksomheten deres.

De som er målgruppen til denne websiden er vestlige ungdommer som har reist mye, søker nye opplevelser og billig overnatting i et eksotisk land. De har sett tusenvis av websiter før og har spilt naturtro 3D dataspill i HD så det skal veldig mye til for å imponere dem med grafikk.

Tror du en roterende kube er noe som appelerer til målgruppen?

Dette fremstår som en lekeside til en fjortis som prøver lære seg data og den ser som sagt ut som de mest mislykkede websidene for over 20 år siden. At noen i Georgia som har null kompetanse på websider synes den er "fin" har null betydning, han er ikke i målgruppen til websiden og det er ikke slik man måler en webside. Hvor stor andel er det som klikker videre på noen av linkene og hvor stor andel av de besøkende ender opp med å bestille, det er det proffesjonelle fokuserer på. Når disse andelene er store nok vil de profesjonelle så prøve generere trafikk til websiden som konverteres til bookinger.

Slik websiden fremstår er det eneste man kan håpe på en slags kultstatus og at folk deler linken fordi websiden ser så talentløs og utdatert ut. Vær klar over at det er over 10 år siden det sluttet å være populært å dele på camp websider så man vil neppe få mye trafikk ut av dette. Og selv om man skulle man klare generere litt "katastrofeturisme" av webtrafikk så vil de besøkende ikke være i riktig målgruppe og websiden vil heller ikke klare konvertere trafikken til bookinger da man ikke har optimalisert siden for dette.

Mye at trafikken en slik webbside vil få vil komme fra søkemotorer. Man må altså tenke på hva man skal legge på websiden for å treffe det målgruppen søker på. Og for å få en høy rating på Google må også websiden ha "responsiv design"(du kan google det).

Responsiv design er også greit å satse på da mange vil aksessere en slik webbside med en mobil.

Jeg skjønner at mitt forsøk på å gi voksenopplæring her antagelig er helt bortkastet, men vær klar over at du bare ødelegger for arbeidsgiveren din og skremmer bort målgruppen slik du holder på nå. 

Endret av robertaas
Lenke til kommentar

De mest vellykkede websitene fokuserer på nytte for de som besøker siden og er knallharde på å fjerne absolutt alle elementer som ikke bygger opp om dette. De er også flinke på å skjønne målgruppen sin, skjønne hvilken situasjon de besøkende er i når de kommer til websiden, hva de søker og hvordan fange oppmerksomheten deres.

De som er målgruppen til denne websiden er vestlige ungdommer som har reist mye, søker nye opplevelser og billig overnatting i et eksotisk land. De har sett tusenvis av websiter før og har spilt naturtro 3D dataspill i HD så det skal veldig mye til for å imponere dem med grafikk.

Tror du en roterende kube er noe som appelerer til målgruppen?

Dette fremstår som en lekeside til en fjortis som prøver lære seg data og den ser som sagt ut som de mest mislykkede websidene for over 20 år siden. At noen i Georgia som har null kompetanse på websider synes den er "fin" har null betydning, han er ikke i målgruppen til websiden og det er ikke slik man måler en webside. Hvor stor andel er det som klikker videre på noen av linkene og hvor stor andel av de besøkende ender opp med å bestille, det er det proffesjonelle fokuserer på. Når disse andelene er store nok vil de profesjonelle så prøve generere trafikk til websiden som konverteres til bookinger.

Slik websiden fremstår er det eneste man kan håpe på en slags kultstatus og at folk deler linken fordi websiden ser så talentløs og utdatert ut. Vær klar over at det er over 10 år siden det sluttet å være populært å dele på camp websider så man vil neppe få mye trafikk ut av dette. Og selv om man skulle man klare generere litt "katastrofeturisme" av webtrafikk så vil de besøkende ikke være i riktig målgruppe og websiden vil heller ikke klare konvertere trafikken til bookinger da man ikke har optimalisert siden for dette.

Mye at trafikken en slik webbside vil få vil komme fra søkemotorer. Man må altså tenke på hva man skal legge på websiden for å treffe det målgruppen søker på. Og for å få en høy rating på Google må også websiden ha "responsiv design"(du kan google det).

Responsiv design er også greit å satse på da mange vil aksessere en slik webbside med en mobil.

Jeg skjønner at mitt forsøk på å gi voksenopplæring her antagelig er helt bortkastet, men vær klar over at du bare ødelegger for arbeidsgiveren din og skremmer bort målgruppen slik du holder på nå. 

skremmer bort, vel vel.. Dette hostellet heter City Center og ligger altsaa midt i byen, rating paa booking.com spiller heller ikke kollosal rolle, 7,9 da jeg begynte her. Det er to hosteller som samarbeider, det er mer folk paa det andre og naar det er fullt saa kjorer de folk hit. Det kommer iblant folk hit som ikke har reservasjon som har funnet hostellet bare av aa ha gaatt rundt i byen. Jeg vil ikke si jeg er begravet bare for aa ha laget en halv-ferdig hjemmeside. Lage saann hvit tradisjonell hjemmeside syns jeg ikke er noe poeng. takk for voksenopplæring :) men igjen ta en titt paa hva diskusjonstraaden heter. 

Hva er betalingen, og hvordan er arbeidstidene?

jeg jobber gratis, bare mot overnatting, 14:00 til 22:00 hver dag, ogsaa lordag og sondag, faar litt fin tid om morgenen, tar en kaffe i restaurant, og gaar paa treningssenter en halvtime eller en time, daglig. Her er det jo saa billig saa kjoper noen nye ting naa og da, kjopte en joggedressjakke i bruktbutikk for 5 Lari, altsaa 1,86 euro. 

Glad for all erfaringen jeg faar. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...