Gå til innhold

Hostell i Georgia, bli med paa eventyr

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg har endt opp som administrator paa hostell i Georgia, og sjefen vil at jeg hjelper dem aa registrere paa forskjellige sider som tripadvisor, twitter osv osv, da har jeg altsaa valgt aa kalle det KutaisiTrip, det syns de var ok. Georgere er veldig proffe paa gjestehus og hoteller og hosteller, det er jo gjestfrihetens land. 

Saa med denne traaden haaper jeg aa kanskje se noen likesinnede, og til aa hjelpe hverandre med aa lede turisme til/fra norge/georgia.

Jeg har vert tilsammen 8 maaneder i Georgia. 

De spurte om jeg viste om sider lignende hostellworld for Norge men jeg kunne ikke komme paa noen, men jeg kom paa finn.no og diskusjon.no

Jeg har vert paa reise i 3 aar, kommer fra Skien, og tilslutt begynte jeg tenke at kanskje hostell er jobben for meg, og plutselig endte jeg opp her, jobber 14:00 til 22:00 hver dag. 

vennlig hilsen Daniel. 

post-444347-0-02952300-1497364628_thumb.gif

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hvert i Georgia 5 ganger. Et av mine favoritt land. Men og si at de er veldig proffe på gjestehus/hosteler vil jeg ikke akuratt si. Det har forbedret seg veldig siden jeg var der første gang. Men de ligger fortsatt langt etter mange Europeisk standard.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Veldig spennende deestinasjon som jeg anbefaler. Brukte gullstatusen min hos Ritz Carlton og fikk veldig tidlig innsjekking på Courtyard Tbilisi som var et greit hotell.

Mange fly kommer og går veldig tidlig til denne destinasjonen så man bør planlegge litt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Visste at han mente Georgia i Europa , ikke US....I was just shitting him ;)

Er vel dritbillig å bo der , lei av å bli loppa av formynderstaten Norge.

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar

takk for svar. vel jeg har jo vert mest i Batumi som ligger 25 km fra grensen til tyrkia, og jeg snakker kanskje egentlig mer om gjestehus enn hotell. kvaliteten varierer vel saaklart da, men naar jeg ser at det er saa mange i "gamet" baade i batumi og her i kutaisi saa har de vel mye kunskap om det, og husmodre er veldig rutinerte.

Jeg foreslo for gjengen her om aa aapne hotell istedenfor hostell og at jeg kunne prove finne en sponsor og de syns det hores ut som en god ide og at vi gjerne kan gi det et norsk navn. Skulle hatt tak i petter stordalen saa kunne han kommet hit i sivil og latet som han var en fattig slask samtidig som han kan prate om og vise det han kan best, nemlig hotell, og saa ut av det blaa kanskje han fikser et vegan luxus hotell ved navn petter stordalen hotell for eksempel hehe,

Jeg sitter her med data hele dagen, de betjener jo flere enn 1 hostell liksom, saa det er jo bra for dem at noen passer paa her saa de kan gjere andre ting, i gaar jobbet jeg hele dagen med hjemmeside http://dandron.com/TravelGeorgia.htm

Han som regner pengene kan ikke et ord engelsk og han tar nattevaktene saa han er vel glad noen snakker engelsk her, for er jo ikke alle turister som snakker georgisk eller russisk saaklart.

I gaar begynte jeg gaa paa treningssenter, koster 60 Lari i maaneden, bare 23 euro! 

Visste at han mente Georgia i Europa , ikke US....I was just shitting him ;)

Er vel dritbillig å bo der , lei av å bli loppa av formynderstaten Norge.

ja er veldig billig her, og ting som gjerne turismen i spania setter opp prisen paa er gjerne billig her slik som sms til utlandet og iskrem, 4 kroner for kronesis for eksempel! Og saa har de jo saa gode ostebrod her, det er jo nasjonalretten, og noe de kaller "snickers" e64ddf381d4d6f114a87d1f78c88e5cf.jpg

Lenke til kommentar

i gaar jobbet jeg hele dagen med hjemmeside http://dandron.com/TravelGeorgia.htm

Den hjemmesiden kan oppsummeres ganske kort. Den er grusom.

Blinkende hjerter og flagg ble vel av noen ansett som kult på 90-tallet, så ble plutselig de fleste drittlei.

Den siden der trenger noen som faktisk kan å lage en god side, i tillegg trenger den dynamisk innhold så folk tar turen innom siden mer enn en gang.

Lenke til kommentar

takk for svar. vel jeg har jo vert mest i Batumi som ligger 25 km fra grensen til tyrkia, og jeg snakker kanskje egentlig mer om gjestehus enn hotell. kvaliteten varierer vel saaklart da, men naar jeg ser at det er saa mange i "gamet" baade i batumi og her i kutaisi saa har de vel mye kunskap om det, og husmodre er veldig rutinerte.

Jeg foreslo for gjengen her om aa aapne hotell istedenfor hostell og at jeg kunne prove finne en sponsor og de syns det hores ut som en god ide og at vi gjerne kan gi det et norsk navn. Skulle hatt tak i petter stordalen saa kunne han kommet hit i sivil og latet som han var en fattig slask samtidig som han kan prate om og vise det han kan best, nemlig hotell, og saa ut av det blaa kanskje han fikser et vegan luxus hotell ved navn petter stordalen hotell for eksempel hehe,

Jeg sitter her med data hele dagen, de betjener jo flere enn 1 hostell liksom, saa det er jo bra for dem at noen passer paa her saa de kan gjere andre ting, i gaar jobbet jeg hele dagen med hjemmeside http://dandron.com/TravelGeorgia.htm

Han som regner pengene kan ikke et ord engelsk og han tar nattevaktene saa han er vel glad noen snakker engelsk her, for er jo ikke alle turister som snakker georgisk eller russisk saaklart.

I gaar begynte jeg gaa paa treningssenter, koster 60 Lari i maaneden, bare 23 euro! 

ja er veldig billig her, og ting som gjerne turismen i spania setter opp prisen paa er gjerne billig her slik som sms til utlandet og iskrem, 4 kroner for kronesis for eksempel! Og saa har de jo saa gode ostebrod her, det er jo nasjonalretten, og noe de kaller "snickers"

Det var en virkelig gyselig webside. Noe en fjortis kunne laget på 90-tallet. Er det ment som en spøk?

I Oslo har jeg tilbud om flere trenningssentre til 199,-/mnd, blant annet en kjede som har døgnåpent. Det er billigere enn hva du fant i lavkostlandet.

Rema har kronesis som faktisk er god til 5,-.

Lenke til kommentar

i gaar jobbet jeg hele dagen med hjemmeside http://dandron.com/TravelGeorgia.htm

Den hjemmesiden kan oppsummeres ganske kort. Den er grusom.

Blinkende hjerter og flagg ble vel av noen ansett som kult på 90-tallet, så ble plutselig de fleste drittlei.

Den siden der trenger noen som faktisk kan å lage en god side, i tillegg trenger den dynamisk innhold så folk tar turen innom siden mer enn en gang.

ja er veldig billig her, og ting som gjerne turismen i spania setter opp prisen paa er gjerne billig her slik som sms til utlandet og iskrem, 4 kroner for kronesis for eksempel! Og saa har de jo saa gode ostebrod her, det er jo nasjonalretten, og noe de kaller "snickers"

Det var en virkelig gyselig webside. Noe en fjortis kunne laget på 90-tallet. Er det ment som en spøk?

I Oslo har jeg tilbud om flere trenningssentre til 199,-/mnd, blant annet en kjede som har døgnåpent. Det er billigere enn hva du fant i lavkostlandet.

Rema har kronesis som faktisk er god til 5,-.

voldsomt til slakt da :) jobben er ressepsjonist, hjemmesideskapingen er en hobby og har aldri studert det, men det blir jo mye tid ilopet av dagen til aa ordne med ting paa nett. for 3 dager siden registrerte jeg meg paa linedin, instagram, twitter, We Heart It, Google+ og Tumblr, alle med samme epost og samme passord saa det er lett for de andre her aa administrere og laste opp bilder, altsaa ikke om hostellet men om Kutaisi Trip. 

Dessuten er jo siden bare en begynnelse, jeg leser om javascript og ville puttet inn noe med Function() senere, for eksempel at det dukker opp noe fra den hvite bakgrunnen naar man beveger musepekeren over eller noe slikt

Lenke til kommentar

vel hvis du tenker etter... Georgia forveksles VELDIG ofte med staten Georgia i USA saa flagg er mer viktig i denne sammenheng, for folk som vil reise til landet georgia er jo ikke interessert i staten georgia liksom.

Lenke til kommentar

voldsomt til slakt da :) jobben er ressepsjonist, hjemmesideskapingen er en hobby og har aldri studert det, men det blir jo mye tid ilopet av dagen til aa ordne med ting paa nett. for 3 dager siden registrerte jeg meg paa linedin, instagram, twitter, We Heart It, Google+ og Tumblr, alle med samme epost og samme passord saa det er lett for de andre her aa administrere og laste opp bilder, altsaa ikke om hostellet men om Kutaisi Trip. 

Dessuten er jo siden bare en begynnelse, jeg leser om javascript og ville puttet inn noe med Function() senere, for eksempel at det dukker opp noe fra den hvite bakgrunnen naar man beveger musepekeren over eller noe slikt

Seriøst? Fjern alt fra websidene som snurrer, blinker eller lager lyd straks man kommer dit. Slikt støy får bare folk til å trykke "Back" så raskt de klarer for å komme seg unna siden

Tenk "nytte" og ikke "støy" når du lager websider. Ønsker de se et juletre kan de se det andre steder.

http://www.hamsterdance.org/hamsterdance/

• Liker 3
Lenke til kommentar

vel hvis du tenker etter... Georgia forveksles VELDIG ofte med staten Georgia i USA saa flagg er mer viktig i denne sammenheng, for folk som vil reise til landet georgia er jo ikke interessert i staten georgia liksom.

Det er fullt mulig å få til å vise et flagg uten at hele websiden fylles med blinkende og snurrende flagg med stjerner og hjerter over og nasjonalsang som automatisk starter på maks volum.

Endret av robertaas
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er fullt mulig å få til å vise et flagg uten at hele websiden fylles med blinkende og snurrende flagg med stjerner og hjerter over og nasjonalsang som automatisk starter på maks volum.

du kan stoppe nasjonalsangen overst til hoyre der, hm, men jeg kan jo kanskje ta bort  autostart="true".

Folk liker blinkende og snurrende flagg med stjerner og hjerter over osv det er bare dere i norge som er litt ovapaa, men hvem har sagt at denne siden primert er rettet mot scandinaviere? ;) hehe. Jeg foretrekker heller en mer levende side. Ellers saa kan jo folk bare gaa paa booking.com-versjonen

Lenke til kommentar

Folk liker blinkende og snurrende flagg med stjerner og hjerter over osv det er bare dere i norge som er litt ovapaa, men hvem har sagt at denne siden primert er rettet mot scandinaviere? ;) hehe. Jeg foretrekker heller en mer levende side. Ellers saa kan jo folk bare gaa paa booking.com-versjonen

Beklager, men jeg har jobbet med dette så jeg ble virkelig satt ut av websiden.

Hva i alle dager bygger du det på at folk fortsatt liker websider med blinkene og snurrende grafikk og musikk som starter automatisk? Folk ristet på hodet av dette allerede for 20 år siden og det ikke bare i Norge. Det er bare å søke på "horrible websites" så kan du se hva man ikke bør gjøre.

Sjekk verdens mest brukte side:

http://www.google.com/ - med fokus på så lite og god funksjonalitet som mulig uten noen støyelementer.

Med "levende side" legger de fleste at det stadig legges ut nyttig informasjon slik at de besøkende stadig kommer tilbake. For en reiseside kan det for eksempel være en kolonne med tidsbegrensede aktiviteter og festivaler. Der kan du fylle på på toppen med overskrift, ingress og linker slik som "The New Wine Festival -  may 2018". Spesielt når siden oppdateres sjelden eller det ser ut som om den ikke har vært endret på 20 år er det viktig å ta med årstall på nyheter. Det er lite med sider med slik samlet informasjon om aktiviteter for Georgia så det er mulig å ta en posisjon her. Med en levende side får dere treff via søkemaskinerfor de som søker på forskjellige aktiviteter de har hørt om og dere får både mere trafikk på websiten og flere som booker hos dere.

Husk at målgruppen deres er folk som ønsker reise og oppleve noe, og de kan velge blant reisemål i hele verden. Om de finner en tidsbegrenset aktivitet de ønsker oppleve får de en ekstra grunn til å reise til Georgia og det akkurat da eventet finner sted. Legg ut slike aktiviteter minst 6 måneder i forveien og fjern link/info når eventet er slutt. Det som er viktig er datoer, lokasjon og litt om hva som kan oppleves og gjerne bilder fra tidligere eventer. Slik kan dere virkelig få en levende side.

Jeg er fortsatt ikke overbevist om at websiten ikke bare er en spøk.

Lenke til kommentar

Hvordan er klimaet der? bodde noen år sør i Ungarn, ble kaldt nok der :)

Hva koster en halvliter øl? i butikk...??

Det er bra klima her. Temperaturer er jo forskjellig i forskjellige deler av landet da, vinterstid. Her kan man gå på snowboard i fjellene i winter resorts om vinteren. Om sommeren er det vel opp i 35 grader celsius max kanskje. Jeg har jo vært mest i Batumi, og vinteren for 1,5 år siden så kom det snø to ganger, en halv meter sånn helt plutselig, men iløpet av 4-5 dager var det smeltet bort. Luften er veldig god her hvertfall. Frodig natur til de grader, og ved havet.

Jeg spurte en istad hva en halvliter øl koster og han sa 2 Lari maksimum, 2 Lari tilsvarer 0,75 euro. Øl kan man vel kjøpe overalt. Her er jo folk mer opptatt av vin da, og hjemmelaget vin. Og chacha med 70%! Det drakk vi en del i gjestehuset, blir brisen etter 3 shots glass og full etter 4-5 hehe. De sier at 3 er vanlig.

Jeg drømmer om å flytte til Milan etterhvert. Billig til norge og billig til Georgia :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...