Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kan jeg reklamere på denne feilen?

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte en bruktbil hos en autorisert forhandler og oppdaget etter en stund at de elektriske varmetrådene i frontruten ikke fungerte over hele ruten slik at det fortsatt var dugg igjen noen steder. Er dette noe jeg kan reklamere mot, eller faller det inn under garantiordningen?

Jeg har forstått det slik at man har 5 års reklamasjonsrett også på brukte biler dersom man kjøper hos en forhandler.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Jeg ville reklamert på dette. Kontakt forhandler og informer om at du nylig har oppdaget denne mangelen, og at du ønsker at den utbedres på reklamasjonsretten ihht forbrukerkjøpslovens §27.

Lenke til kommentar

De fleste biler med varmetråder i frontruta har ikke 100% dekning av rute-overflaten. Det er vanlig at det ligger igjen "trekanter" med dugg/frost nede i kantene, for eksempel.

Edit: Her er et eksempel på oppvarmet frontrute. Som du ser tar ikke trådene helt ut til A-stolpene:

ford-quickclear-windscreen-14-04-09.jpg

Endret av Skavold
Lenke til kommentar

Bruker du varmetråder på denne tiden av året? Aircondition fjærner effektivt dugg på ruten.

Om du ikke får noe ordning så kan du vel få bytta ruten på forsikringen (egenandel på 2000kr som oftest)

Forutsetter vel at ruten er sprukket eller knust men det kan jo enkelt skje.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...