foenix Skrevet 13. juni 2017 Del Skrevet 13. juni 2017 Jeg kjøpte en bruktbil hos en autorisert forhandler og oppdaget etter en stund at de elektriske varmetrådene i frontruten ikke fungerte over hele ruten slik at det fortsatt var dugg igjen noen steder. Er dette noe jeg kan reklamere mot, eller faller det inn under garantiordningen? Jeg har forstått det slik at man har 5 års reklamasjonsrett også på brukte biler dersom man kjøper hos en forhandler. Lenke til kommentar
oOF Skrevet 13. juni 2017 Del Skrevet 13. juni 2017 Nå er jeg sikkert dum som tror at enten fungerer varmetrådene som de skal eller så virker de ikke i det hele tatt? Lenke til kommentar
Uferdig Setnin Skrevet 13. juni 2017 Del Skrevet 13. juni 2017 Nå er jeg sikkert dum som tror at enten fungerer varmetrådene som de skal eller så virker de ikke i det hele tatt? Dem kan vel ha mer resistans noen plasser enn andre plasser mtp ulik varmeutvikling. Men jeg tviler sterkt på att dette er mulig med en reell og synelig påvirkning. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 13. juni 2017 Del Skrevet 13. juni 2017 Jeg ville reklamert på dette. Kontakt forhandler og informer om at du nylig har oppdaget denne mangelen, og at du ønsker at den utbedres på reklamasjonsretten ihht forbrukerkjøpslovens §27. Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 13. juni 2017 Del Skrevet 13. juni 2017 (endret) De fleste biler med varmetråder i frontruta har ikke 100% dekning av rute-overflaten. Det er vanlig at det ligger igjen "trekanter" med dugg/frost nede i kantene, for eksempel. Edit: Her er et eksempel på oppvarmet frontrute. Som du ser tar ikke trådene helt ut til A-stolpene: Endret 13. juni 2017 av Skavold Lenke til kommentar
foenix Skrevet 13. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2017 I mitt tilfelle ser det ut som om en del av trådene har mistet kontakten i en av endene siden det er en bred stripe med dugg som blir liggende igjen et stykke fra den ene ytterkanten på vinduet. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 13. juni 2017 Del Skrevet 13. juni 2017 Bruker du varmetråder på denne tiden av året? Aircondition fjærner effektivt dugg på ruten. Om du ikke får noe ordning så kan du vel få bytta ruten på forsikringen (egenandel på 2000kr som oftest) Forutsetter vel at ruten er sprukket eller knust men det kan jo enkelt skje. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå