crapgame Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 skal kjøpe meg en s-ata disk, men er ikke helt sikker på hvordan disse kobles eller installeres kan noen gi si meg hvor jeg kan finne en god guide på hvordan dette gjøres? Takker for svar Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Du kobler S-ATA Kabelen mellom disken og en av S-ATA kontaktene på Hovedkortet (forutsetter selvsagt at HK har S-ATA) I tillegg trenger du en overgangskabel for strøm som antakelig følger med HK. Så er det i utgangspunktet bare tut å kjør. Litt lite opplysninger til å svare konkret. er det f.eks. en helt ny maskin ? Hvilken disk skal du kjøpe ? Lenke til kommentar
crapgame Skrevet 6. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2003 hei takke for svaret hk= abit IS7 hdd= Seagate Barracuda 7200.7 160 GB S-ATA Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 6. desember 2003 Del Skrevet 6. desember 2003 Ok. har samme disken selv med ASUS HK. Last ned Seagate Disk Wizard for å ha i bakhånd hvis det oppstår problemer, følg instruksjonene, lagre SDW på CD eller 2 disketter. Normalt skal det bare være å installere Win XP ved oppstart og du er oppe å går. Lenke til kommentar
oantila Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 I tillegg trenger du en overgangskabel for strøm som antakelig følger med HK. På mitt hovedkort Abit NF7-S V2.0 fulgte det ikke med overgangskabel for strøm. Trodde det skulle følge med. Litt irriterende å måtte dra å kjøpe dette spesielt når alt ligger klart til montering. Husk å bestill. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå