Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Dama vil ikke ha fysisk kontakt

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er en kar på 23 år. Jeg er hodestups forelsket i kjæresten min og vi har vært sammen i 9 mnd. Noe som plager meg er at hun ikke vil kysse eller klemme, offentlig. Når jeg snakker om kyssing så forventer jeg ikke at vi skal stå å råkline offentlig men ett vanlig kyss en gang i blandt er noe jeg savner. En klem er det bare å gleme da jeg føler at jeg gjør hun ubekvem. Når jeg ser på andre par som ikke har noe problem med å både kysse og klemme blir jeg regelrett lei meg. Jeg føler meg ekkel og dårlig da jeg føler at hun ikke vil ha noe fysisk kontakt med meg når vi er ute. Ellers så kysser vi bare under sex. Dette er noe som virkelig plager meg, men samtidig så vet jeg ikke om jeg skal legge så alt for mye i det. Har nevnt det for hun men fikk ikke noe ordentlig svar tilbake. Det kan godt hende at dette er noe jeg ikke skal henge meg opp i, men uansett så gjør jeg det og dette går virkelig inn på meg. Har dere noen ideer om hva grunnen kan være? Evnt hva jeg skal gjøre/ si til dama.. takk på forhånd

Anonymous poster hash: 40ff1...4ed

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du nagget på henne om forskjellige ting i dagliglivet? Slutt på kyss og kos utenom sex kan tyde på at hun enten er irritert på deg eller har begynt å miste følelser.. Ikke for å være slem men det kan hende, uansett er det nok mulig å rette opp i ved å være hensynsfull mtp hennes følelser det vil si prøve å unngå å være drittsekk.

Anonymous poster hash: 47735...11e

Lenke til kommentar

Du har allerede prøvd å kommunisére. Kanskje prøve igjen? Det kan være mange grunner til at hun ikke synes noe om kyssing i offentligheten, og behøver ikke være på grunn av deg. Det kan være fordi hun er veldig hensynsfull mot andre mennesker.

Forhold deg objektiv til du vet svaret. Det kan hende det virker sårende på deg, men husk at et forhold består av mange nyanser.. dette er kun én nyanse. Ikke legg hele forholdet på denne éne grunn"steinen". La tiden gå, og se an litt hva som skjer. Så kan du prøve å ta det opp igjen når tiden og situasjonen passer sånn, hvis du finner ut at dette virkelig betyr så mye for deg som du skriver at det gjør. Det kan hende du tar det litt mer ille opp enn du selv tror du bør gjøre, siden forelskelsen er "temmelig" ny, 9 mnd er jo en stund, men likevel ikke det samme som 9 år. Slike ting som dette får man perspektiv på etter hvert som tiden går.

Det virker mer som et personlighetstrekk, enn noe personlig vendetta mot deg. Det er jo umulig å lese tanker, men du må bare føle an og tolke svarene du får. Man kan aldri tvinge ting ut av andre, må bare la det skje naturlig. Man -kan-, derimot, legge forholdene til rette.

Lenke til kommentar

Med tanke på at hun kun ikke vil i offentligheten så trenger man ikke tro at noe er galt. Men hvordan er det når det er kun dere? Ikke ved sex men si for eksempel når dere gjør andre aktiviteter og er kun dere?

Fordi hvis det gjelder offentligheten så betyr ikke det at hun føler noe som helst mindre. Jeg er fortsatt like forelsket i dama som før men jeg synes ikke noe om å kysse og alt i offentligheten. Jeg synes det bare er kleint fordi det virker som om man bare MÅ bevise noe til offentligheten. Og det har ikke noe med å være flau over henne eller noe sånn.

Lenke til kommentar

Det høres ut som om dere snakker forskjellige kjærlighetsspråk:

http://www.klikk.no/helse/velvare/sexogsamliv/snakker-du-og-kjaeresten-samme-kjaerlighetssprak-2476138

Det høres ikke ut som om dama di er spesielt opptatt av fysisk nærhet og kos, men kanskje hun elsker blomster eller å høre deg fortelle hva hun betyr for deg.

Finn ut av hvilket kjærlighetsspråk dere snakker begge to, så må dere eventuelt finne en løsning hvor dere kan forstå hverandre.

Lenke til kommentar

Når vi er hjemme så kan jeg ut av ingenting få et kyss på nakken, kinnet etc men aldri munnen. Hun har sagt at dette er pga at hun syntes dette kan være ekkelt mtp at jeg snuser så den ser jeg. Når jeg sitter på sengen og hun kommer inn på rommet kan jeg få en klem, men klemmen fører da som oftest til at vi har sex. Jeg har aldri klagd på den fysiske kontakten offentlig eller på hjemmeplan, og jeg klager veldig lite ellers, men merker at dette er noe jeg irriterer/blir lei meg over.

Lenke til kommentar

Det kan hende det er en underbevisst forsvarsmekanisme for henne fordi hun er redd for å bli forlatt av deg og ved å ikke vise så mye hengivenhet foran andre så vil hun da føle at hun ikke taper så mye ansikt ved et eventuelt brudd.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg håper virkelig ikke at hun har mistet interessen. Det sliter jeg med å tro, når hun for noen dager siden fortalte meg om hvor mye hun elsker meg og hvor mye jeg betyr for henne. Jeg forbinder et kjærestepar med kyss og klemming, jeg forventer ikke at hun skal overvelde meg med kyss og klemmer offentlig men vil ikke føle at hun vil unngå fysisk kontakt med meg ute.

Lenke til kommentar

Synes du burde ta en liten samtale med henne på det hvor du oppmuntrer henne til det, si at det er noe du savner. Hvis du er litt sjenert selv så kan du begynne med å holde henne med en arm over skuldrene hennes og kysse henne på hodet. Noen damer trenger bare litt oppmuntring og trygghet for å føle seg komfortable.

Lenke til kommentar

Sett dere ned en fredagskveld og ta en alvorlig prat om dette. Hun kan ha traumer eller alvorlige plager med selvtillit.

Det kan være at hun rett og slett ikke kommuniserer på samme plan som deg og derfor ikke forstår hva du trenger.

Jeg har anbefalt boka før og gjør det igjen. Les boka "kjærlighetens fem språk" sammen (fåes i audio format) og prøv å forstå hverandres behov.

Jeg kunne reddet samtlige av mine tidligere forhold om jeg virkelig hadde forstått hvor forskjellig mennesker kan kommunisere kjærlighet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...