Gå til innhold

Frankrike dropper demokratiet, og sosialismen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Frankrike er ett av landene i verden som er på randen av borgerkrig.

lol ok

Du får leve videre i boblen din hvor realiteten er usynlig.

Veldig mange i Frankrike er fullt klar over at de ikke har demokrati, flertallet har begynt å våkne. Å ha en styggedom i sentrum av samfunnet vil ikke bli akseptert særlig lenge nå som folk kan se den. Du skal heller ikke glemme at Frankrike er landet hvor den Franske revolusjon skjedde. Jeg mener noe slikt er rett rundt hjørnet i flere land.

Endret av zeebra
Lenke til kommentar

Det er det som er poenget mitt. Frankrike er på randen av borgerkrig fordi folk flest har våknet opp fra boblen sin og har innsett realiteten.

At folk som deg henger etter og tror samfunnet vårt er folketstyrt i folkets interesse og sprer fred i verden.. Ja, hva skal man si til det. Bedre sent enn aldri?

Lenke til kommentar

Du er ikke den første som kommer med dommedagsprofetier, ikke en gang her på forumet. Selv ikke det imaginære kabalet ditt hadde hatt en interesse av borgerkrig.

Men det er ingen debatt her. La oss bare vente og se hvem som blir gjøken her.

Lenke til kommentar

Frankrike er ett av landene i verden som er på randen av borgerkrig.

Noe overdrevet muligen?

Nei, det har brygget seg opp over lang tid. Jeg mener det er så stor disharmoni og mistillit i landet nå til at begeret er i ferd med å renne over.

"På randen av borgerkrig" er kanskje noe du mistolker litt. Jeg sier ikke det vil skje i år eller neste år, jeg sier at det kan skje når som helst, men ikke at det nødvendigvis vil skje veldig snart. Det kan like gjerne skje om 5 eller 10 år også.

Jeg tror den eneste måten å forhindre borgerkriger i flere Europeiske land og USA er en revolusjon. Tilstanden i det Franske styresettet er verre nå enn det var før den Franske revolusjon. Da latet de iallefall ikke som om de var de var demokratiske. Samfunnet er som i mange vestlige land overhode ikke i harmoni med menneskelige behov. Frankrike er et land som tradisjonelt sett i moderne tid har lagt stor vekt på menneskelige behov. Disharmonien er desto større enn i andre land.

Lenke til kommentar

Går det an å være litt på vei til borgerkrig?

Borgerkrig utvikler seg ikke på en dag. Ting boble under overflaten. Tror du meg ikke så spør de neste Franske personene du møter om tilstanden i landet. Det er de selv som snakker mest om situasjonen i landet.

Lenke til kommentar

Går det an å være litt på vei til borgerkrig?

Det kalles gjerne opptøyer.

Det er jo en interessant måte å se det på.

Men Frankrike har ett av de tyngste bevæpnede politivesen i hele den vestlige verden. Man må "over kokepunktet" før det blir borgerkrig. Undertrykkelsen er nok noe større enn i andre land med et mildere politivesen.

Lenke til kommentar

Du er ikke den første som kommer med dommedagsprofetier

Det kan man jo fortsette å si helt til dommedagen faktisk ankommer.

"Dommedag" er garantert slik som heat death, men jeg tror vi ser apokalypsens fire ryttere før vi ser borgerkrig i Frankrike.

Det kalles gjerne opptøyer.

Opptøyer kan gjerne være en katalysator for borgerkrig, men vil ikke si at opptøyer betyr at et land går mot en borgerkrig. Ser man historisk sett så må det være en dyp og historisk splittelse, eller en sterk undertrykkelse for at et folk skal gå i krig mot hverandre. Borgerkriger er også en "oss og dem" krig, selv om de alle har samme statsborgerskap.

Lenke til kommentar

Opptøyer kan gjerne være en katalysator for borgerkrig, men vil ikke si at opptøyer betyr at et land går mot en borgerkrig. Ser man historisk sett så må det være en dyp og historisk splittelse, eller en sterk undertrykkelse for at et folk skal gå i krig mot hverandre. Borgerkriger er også en "oss og dem" krig, selv om de alle har samme statsborgerskap.

Mener du med det at USA er nærmere borgerkrig enn Frankrike? USA har aldri vært mer polarisert i moderne tid. Polarisering er økende i Europa også. Som jeg nevnte i et annet innlegg så er folk undertrykket i Frankrike gjennom et svært tungt bevæpnet politi som øker hinderet for store opprør.

Lenke til kommentar

Borgerkriger er også en "oss og dem" krig, selv om de alle har samme statsborgerskap.

Vel det er som oftest staten mot folket. :)

Som oftest så er det en uavhengig militant organisasjon mot en annen som starter borgerkrig, eller statskupp med militante organisasjoner som aggressor.

Mener du med det at USA er nærmere borgerkrig enn Frankrike? USA har aldri vært mer polarisert i moderne tid. Polarisering er økende i Europa også. Som jeg nevnte i et annet innlegg så er folk undertrykket i Frankrike gjennom et svært tungt bevæpnet politi som øker hinderet for store opprør.

Hva tror du skiller Frankrike og USA fra Yugoslavia, Yemen, Chad og Elfenbenkysten?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...