Gå til innhold

NEC 1300 Retail: Men hva med Digital Out kabel?

Anbefalte innlegg

Har kjøpt en NEC ND-1300A i retail utgave fra komplett.no. Planla å benytte spilleren primært til DVD-avspilling, men med DVD-brenning i "ny og ne".

Når det gjelder HTPC så er det en forutsetning av lyden kan tas ut på SPDIF kontakt på lydkort og/eller hovedkort. MEN, NEC ND1300A retail versjonen inneholdt ingen kabel til "digital output" på spilleren, men kun "CD audiou out".

Hvor får jeg skaffet meg en kabel som jeg mangler...

Endret av Mr. Sanders
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker for kjappe svar. Har tidligere jobbet med PC-er, men kun vært aktiv på AVforum.no, så jeg tenkte at dette forumet her måtte være tingen for detaljerte spørsmål...

RE Sunmaster:

En dedikert DVD-spiller til PC koster 300-400 kroner, men hva er egentlig gæli med NEC-en jeg har? Har i kveld spilt av Løvenes konge og Villmark på X1 projektoren og er forsåvidt fornøyd. Hva er egentlig gæli?

RE jag:

Tror kabelen du viser til er samme som jeg har = "CD audio" = kabel mellom spiller og hovedkort. Kanskje det er alt jeg trenger. Får se...

RE Radhoo:

Kan synes som om det er den kabelen jeg mangler (3 pins).

Lenke til kommentar

Nec'en er helt ok på gode plater, altså plater uten eller med lite feil. Det er når du har disse at den ikke strekker til. Jeg har en 1300a og en plextor px-116a (sånn 400 kroners sak) i min maskin. Det er en vanvittig forskjell på disse to når det gjelder avspilling. Når jeg skulle ta backup av DVDene til guttungen (teletubbies og slikt - du kan jo tenke deg hvordan de har vært behandlet) var det en rekke av dem nec'en ikke skjønte hva var engang, mens plextoren tygde seg gjennom det som var.

For de fleste er 400 kroner overkommelig, jeg anbefaler deg å bruke det og spare deg for endel irritasjon :)

Lenke til kommentar
RE jag:

Tror kabelen du viser til er samme som jeg har = "CD audio" = kabel mellom spiller og hovedkort. Kanskje det er alt jeg trenger. Får se...

Skal du ha kabel til "Digital Output" er det den 2-pins kabelen jeg linka til du trenger.

Men jeg ser ikke helt poenget. Du kan egentlig bare glemme hele kabelen. Lyd ut av SPDIF på lydkortet får du uansett. Så, glem alle lydkabler fra drevet...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...