Abnorm Skrevet 12. juni 2017 Del Skrevet 12. juni 2017 (endret) Tiden har kommet hvor jeg skal bytte ut min 50" Pioneer Kuro Plasma. Tenkte jeg nå skulle gå for en 65", men klarer ikke bestemme meg for noen TV. Stuen er forholdsvis mørk på kveldstid grunnet lite lyskilder, men på dagtid kan den være plaget av solen og skinn fra vinduer. Budsjett er mellom 25 og 35K. Bruker TV mest til Film og PS4. Har vært innom noen butikker, men synes de fleste TVene har mye etterslep, har dette kun noe med innstillingene i butikken å gjøre? Dessuten synes jeg ofte fargene virker overdrevent, bildene som ofte ruller over skjermen viser blomster som er plukket i Tsjernobyl og som er tilnærmet selvlysende. Endret 12. juni 2017 av Abnorm Lenke til kommentar
barezell Skrevet 12. juni 2017 Del Skrevet 12. juni 2017 Fleste butikker kjører max lysstyrke og kontrast på tv-ene. Ofte står en del av toppmodellene i innebygde demo moduser hvor alt er glora opp no jævlig for å skape blikkfang. Det er bare å spørre så bytter de fleste over til Film modus som gjerne er best out of the Box. Men da kan skjermen fort se "kjedelig" ut i forhold til de som står på dynamisk. Som tidligere plasma eier er det vel fare for at du må på OLED for å bli fornøyd med sortnivå? Synes i hvert fall det er en gjenganger at tidligere Kuro/VT30 eiere sjeldent/aldri blir fornøyd med LED. Fjorårets OLED går på billigsalg i disse dager. ingen dum TV for 22.222.- https://www.prisguide.no/produkt/lg-oled65b6v-261761 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå