Gå til innhold

Hjelp til planlegging av logistikk program


Anbefalte innlegg

Hei folkens,

 

Trenger litt hjelp til å komme i gang.. Ønsker å lage noe som hjelper meg i å ha oversikt over lageret hos meg. 

 

Ar et excel ark med deleliste over deler jeg har som selges. Ser for meg noe slikt:

1. Velger om en del skal "ut av lager" eller "inn på lager"

2. Velger hvem som har tar ut / legger inn på lager (fra navneliste)

3. Scanner strekkode for delen med usb håndscanner (finner delen i listen)

4. Velger antall enheter (beholdning oppdaterer seg automatisk i listen)

5. Velger konto det skal føres mot (fra liste)

 

Hva skal jeg begynne med? Har klart liste med alle deler

Endret av Vpr135
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oi. Kjempestort spørsmål.

 

Du har valgt deg Excel som våpen. "When a hammer is all you have, every problem looks like a nail" sies det litt selvironisk i regnearkkretser. Dette lar seg antakelig løse bedre med en database, men det er overkommelig med Excel også. Og ganske gøy.

 

Et forslag til begynnelse er å få Excel til å skjønne hvor mange du har av hva, hva du er utsolgt for, og hvordan dette ajourføres underveis.

 

Jeg må nevne et viktig moment til valg av våpen: Excel er et enbrukerverktøy. Når en skriver så kan ikke de andre. Kanskje det ikke er en problemstilling.

 

Beste hilsen Harald

Lenke til kommentar

Oi. Kjempestort spørsmål.

 

Du har valgt deg Excel som våpen. "When a hammer is all you have, every problem looks like a nail" sies det litt selvironisk i regnearkkretser. Dette lar seg antakelig løse bedre med en database, men det er overkommelig med Excel også. Og ganske gøy.

 

Et forslag til begynnelse er å få Excel til å skjønne hvor mange du har av hva, hva du er utsolgt for, og hvordan dette ajourføres underveis.

 

Jeg må nevne et viktig moment til valg av våpen: Excel er et enbrukerverktøy. Når en skriver så kan ikke de andre. Kanskje det ikke er en problemstilling.

 

Beste hilsen Harald

Takk for innspill. 

 

Så for meg at det vil løse seg med excel siden det trenger kun trenger å være på en pc og brukes av 1 person om gangen. Men klarer ikke å se hvordan jeg skal gå frem...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...