jahoddo Skrevet 12. juni 2017 Del Skrevet 12. juni 2017 (endret) Hellu! Jeg er i ferd med å skaffe meg en landeveissykkel til trening/langturer for første gang. Har syklet en del "landeveisk" før på en gammel hybridsykkel, men jeg ble bl.a. litt sliten av det flate styret. Akkurat nå sitter jeg helt uten sykkel. Jeg gikk akkurat glipp av xxl's tilbud på den derre White RR pro'en deres til 7k, og hadde sikkert gått for den om jeg hadde vært tidligere ute. Nå står det muligens mellom nettopp denne, da til 10k, eller en Gavia Treviso. Noe mer penger enn dette vil jeg ikke bruke, da jeg tross alt er student med tilhørende økonomi. Ønskelig sett bruker jeg ikke mer enn 7-8k. Er Kross Vento 4.0 noe tess? Jeg er 181 cm og 82 kg, og ser at jeg stort sett ligger midt imellom størrelser. Er også litt redd for å handle på nett, og ikke få prøvd. Har også sett en del på finn, men jeg har ikke erfaring nok til å kjøre et godt sykkelkjøp på bruktmarkedet. Har dere noen tips? Er det noen vesentlig forskjell mellom Tiagra og 105 i treningssammenheng? Mulig jeg bare trenger et spark bak for få noe trening ut av denne sommeren Endret 12. juni 2017 av jahoddo Lenke til kommentar
Chip Salte Skrevet 13. juni 2017 Del Skrevet 13. juni 2017 105 er vel kanskje bittelitt lettere og varer kanskje litt lenger. Selve giringen er det vel neppe noen stor forskjell på. Ikke såpass at det betyr noe i treningssammenheng. Kjøp hva som passer lommeboka, vil nå jeg si. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 14. juni 2017 Del Skrevet 14. juni 2017 105 er jo nå 11-girs kassett, mens Tiagra er 10. Det teller kanskje for noe. Jeg tipper du får prutet en del på White-sykkelen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå