Jens-Morten Dahl Skrevet 12. juni 2017 Del Skrevet 12. juni 2017 Jeg har fått i oppdrag å lage et landskap innendørs. Tenker noe alla det man ser i "Teletubbies" eller "Drømmehagen". Landskapet skal teppelegges etterpå. Jeg lurer veldig på hva slags materiale jeg kan bruke til å forme landskapet. Det skal kunne gås på, men må også kunne fjernes når vi er ferdig med det, så støping er uaktuelt. Det er et ganske stort område, 5-600 m2. Noen som har noen smarte ideer? Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 14. juni 2017 Del Skrevet 14. juni 2017 OSB-plater eller finèrplater er bra så kan du bruke skumplater/grunnmursplater der det skal være skrått. Mange skumplater/grunnmursplater er harde så de tåler godt å bli gått på, hvis du drar på en byggevareforetning så kan du teste de forskjellige. Skumplater er veldig lette å jobbe med, trenger bare en sag, og det vil holde å lime dem godt fast med f.eks. Tek7. Du kan nok få solgt treplatene (billig) etterpå også hvis du ikke skal bruke dem igjen. Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 15. juni 2017 Del Skrevet 15. juni 2017 (endret) EPS-blokker er vel det som er enklest vil jeg tro. Altså vanlig isoporblokker. Trykkfast og fint, mykt å falle på, kan enkelt lage runde hjørner og kupert terreng. Kan bli litt grisete med alle isoporkulene som løsner, men ingenting en støvsuger ikke kan fikse Endret 15. juni 2017 av newman221 Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 17. juni 2017 Del Skrevet 17. juni 2017 ? Et rom med landskap laget av EPS eller andre styrenplaster vil være veldig skummelt i tilfelle brann. Når det når høy nok temperatur brenner det ekstremt godt, brannen sprer seg fort, som vi nylig så i fasaden på Grenfell Tower, London. I tillegg avgir det giftige gasser, og smeltet plast på huden gir raskt stygge forbrenninger. ? Lenke til kommentar
Corp Por Skrevet 19. juni 2017 Del Skrevet 19. juni 2017 Jeg bygger terreng i xps plater. De tåler jo veldig mye trykk, men det skal veldig lite til for å knekke kantene. Du snakker om å bare lage 'bakker' og humper? Skulle tro at dersom du bruker xps, sparkler alle kanter og ikke lar det være noen vinkelrette kanter igjen og dekker dette med noen lag epoxy så burde det være veldig sterkt mht å gå på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå