Raude Skrevet 12. juni 2017 Del Skrevet 12. juni 2017 (endret) Hei, jeg er snart ferdigutdannet og skal begynne å søke på ulike stillinger, men jeg har et problem. Problemet er at jeg hadde dårlige karakterer i videregående skole og de aller fleste potensielle og relevante arbeidsplasser krever vitnemål fra videregående. Årsaken til de dårlige karakterene i videregående skole var dataspilling, men jeg hadde også et verv i spillet, jeg var f.eks. leder over et lag av alt fra 50 til over 100 spillere. Oppgavene var bl.a. å opprette og vedlikeholde et diskusjonsforum, utarbeide ulike regler som medlemmene av laget skulle innrette seg etter, koordinere med andre lags ledere om når vi skulle møtes for å krige osv. Blir det da for dumt å ta med det inn i CV'en min når jeg skal søke jobb hos de store selskaper innen revisjon og finans? Endret 12. juni 2017 av Stoltzekleiven Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 12. juni 2017 Del Skrevet 12. juni 2017 Du må nok vise vitnemålet fra VGS uansett. Hvis du eventuellt ikke tar det med så vil nok en arbeidsgiver spørre etter det. Jeg tror "because reasons" eller en tafatt unnskyldning eller løgn er verre enn å være ærlig. Organisering i et spill er jo en del jobb og er direkte sammenliknbart med andre typer jobber der man må organisere. Det er nok ikke nok å si "jeg var sjef for et lag i et dataspill" så du bør nok gå litt i detaljer for å få frem hva du gjorde og hvor mye arbeid det er. Det blir på en måte for dumt å ta det med, men det blir også for dumt å ikke ta det med. En 55 år gammel gubbe vil nok ikke forstå greia så du må vel bare krysse fingrene for å bli intervjuet av noen som skjønner hva du har drevet med. Det er et umulig spørsmål det der. Lykke til Lenke til kommentar
Corp Por Skrevet 12. juni 2017 Del Skrevet 12. juni 2017 (endret) Du kan nevne det under "hobby og interesser" i søknaden. Bortforklaringer osv ville jeg ikke tatt med i en søknad - øksen kan svinge begge veier alt etter hvem som leser den, men som en hovedregel kan du tenke deg at en bedriftsleder eller arbeidsleder ikke har særlig innsikt eller empati for "gaming" da deres interesser ofte resonnerer med arbeidet (gaming er i 99% av tilfellene alt annet enn fordelaktig for arbeidet). Ta det heller opp på intervju dersom du kommer så langt. (Kan også legge til at dersom jeg selv hadde lest en søknad hvor søkeren drar inn dataspill-hobby som en tilbringende egenskap til arbeidet så hadde jeg fylt inn mye mellom linjene i mine egne tanker og gått videre til neste søknad). (Det må da også presiseres at jeg selv ikke er ukjent med spillverdenen) Endret 12. juni 2017 av Invader Zim Lenke til kommentar
Raude Skrevet 12. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2017 Takker for svar, det er til stor hjelp for å forstå hvordan andre hadde tenkt på det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå