Gå til innhold

Det går ikke å kopiere CD uansett. Mystisk feil

Anbefalte innlegg

Min kamerat har en maskin med Windows 10 hvor det ikke lenger er mulig å kopiere CD plater.

Det er brøvd ulike brennere, både internt og eksternt, det samme skjer hver gang. Når CD skal brennes stopper prosessen opp.

Det samme skjer på flere ulike brenneprogram.

Kopiering av DVD og Blu-ray går lett.

Det er brukt tomme plater fra Verbatim, Tok m.m.

Jeg er ikke blank i data, men dette forstår jeg og et par andre som har sett dette, ikke noe av.

Noen idéer??

Alså uansett brenneprogram, uansett fysik drev og uansett merke på tomme plater og uansett hvilken originale CD plate.

Endret av plankeby
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-t8fn5F

CD-plater MÅ brennes på CD-plater. DVD-plater MÅ brennes på DVD-plater.

Kanksje den originale CD-platen har kopibeskyttelse?

En ting kan du avskrive som feilkilde, og det er Windows 10.

Lenke til kommentar

CD-plater MÅ brennes på CD-plater. DVD-plater MÅ brennes på DVD-plater.

Kanksje den originale CD-platen har kopibeskyttelse?

En ting kan du avskrive som feilkilde, og det er Windows 10.

Jeg vet overnevnte. Er ganske god i Windows sine funksjoner og innstillinger m.m.

Det er ikke kopibeskyttelse og selvsagt brukt CD plater til å brenne på.

Det hele er totalt uforståelig.

Jeg finner ingen feil noen sted. Det er vel heller ikke mulig at kompisen har klart å legge inn en patch eller annet som gjør at Windows bryter inn i en brenneprosess? Eller registeroppføring av noe slag?

Prøvd 6 ulike brenneprogram, tre ulike drev, og ulike tomme plater.

Kompisen hadde en fra IT hjelp firma, som bare ga opp på dette. Om han var proff vet jeg ikke.

Endret av plankeby
Lenke til kommentar

Hva slags port og kontroller er brenneren tilknyttet på hovedkortet.

Har dere prøvd å bytte kontroller og port .

Å gi noe mere informasjon om maskinen hadde hjulpet.

Jeg kan komme tilbake til mer info om maskinen. Det er hos en kamerat, så jeg husker ikke maskinvaren. En HP stasjonær, i3 prosessor med 8 GB ram, 2 år gammel...

Som sagt prøvd både internt og med usb drev.

Endret av plankeby
Lenke til kommentar

Det er enkelte CD'er som inneholder programvare for å sperre kopiering. Dette kan legge seg inn uten at du merker det via autostart som et rootkit. Isåfall må dette bort først.

Eller er det lurt å brenne på lav hastighet for best mulig kompatibilitet også. Dette vil prege CD'en bedre på lavnivå og det øker også antall spillere den vil virke i. Enkelte spillere og CD kombinasjoner fungerer faktisk bare om man brenner i 1x.

Det kan også være så enkelt at CD'ene ikke funker med brenneren din, eller at brennerfunksjonen for CD er kaputt.

Endret av vidor
Lenke til kommentar

Det er enkelte CD'er som inneholder programvare for å sperre kopiering. Dette kan legge seg inn uten at du merker det via autostart som et rootkit. Isåfall må dette bort først.

Eller er det lurt å brenne på lav hastighet for best mulig kompatibilitet også. Dette vil prege CD'en bedre på lavnivå og det øker også antall spillere den vil virke i. Enkelte spiller og CD kombinasjoner fungerer faktisk bare om man brenner i 1x.

Det kan også være så enkelt at CD'ene ikke funker med brenneren din, eller at brennerfunksjonen for CD er kaputt.

Minner om at tre ulike nye drev/brennere er brukt, med samme resultat.

Så de tomme platene, brennehastighet orker kopisperre på original cd er ikke tema.

Om det er et rootkit, så har jeg ikke funnet det. Men der er jeg ikke ekspert. CCleaner og antivirus finner ikke noe.

Jeg har sjekket oppføringer i autostart.

Endret av plankeby
Lenke til kommentar

Minner om at tre ulike nye drev/brennere er brukt, med samme resultat.

Så de tomme platene, brennehastighet orker kopisperre på original cd er ikke tema.

Om det er et rootkit, så har jeg ikke funnet det. Men der er jeg ikke ekspert. CCleaner og antivirus finner ikke noe.

Jeg har sjekket oppføringer i autostart.

Står en liste bak linken.

Hvilken programvare bruker du ?

Lenke til kommentar

har du prøvd

Mange har prøvd å spørre om forskjellig, men det er aldri svar å få – bare gjentakelser. Må være bare tull.

noen tro vell at de kan få hjelp uten og finne informasjon som er nyttig for og kunne stille en diagnose uten og se systemt. 

Lenke til kommentar

Takker for innspill. Ja det blir vanskelig når det ikke er min egen maskin og jeg kan teste ut med en gang.

Vedrørende brenneprogram så viser indikator at brenning starter, så vises det ikke mer progresjon enn at maskinen kan stå i en evighet med en brenneprosess som ikke er reel.

Program prøvd er: CD burnerXP, Clone Cd, Easy CD Dvd, Infra recorder.

Jeg får ta en tur til kameraten neste uke og studere registeroppføring m.m.

Ja, det blir gjentakelser fra meg, da noen ser ut til å gjenta info jeg har gitt.

Endret av plankeby
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...