AnonymDiskusjon Skrevet 11. juni 2017 Del Skrevet 11. juni 2017 Hei. Har flere spørsmål. Skal søke ung ufør, vil egentlig ha 50 ufør og 50 jobb. Men vet ikke om jeg klarer å jobbe 50 prosent. Men hvor mye kan jeg tjene i tilegg til 100 prosent ufør? Er det ikke noe med 30 tusen i året? Tjener jeg mer om jeg får 50 prosent ufør og 50 prosent jobb? Hvis jeg klarer å jobbe feks 30 eller 40 prosent når jeg har 100 prosent ufør. Kan nav da sette ned til lavere prosent ufør? Kan jeg hente kone fra utlandet med ung ufør. Vet om en som har ufør han fikk ikke hente kone fra utlandet. Og hvorfor får folk med ung ufør ulikt betalt. Noen sier 15, noen sier 16. Hva får jeg utbetalt ved 100 prosent ufør Håper at jeg fåe svar på alle spørsmålene Anonymous poster hash: fe524...ba9 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 11. juni 2017 Del Skrevet 11. juni 2017 Du får like mye penger om du er 100% ufør og jobber 50% som hvis du bare har 50% ufør. Ved 100% ufør så har du et fribeløp så får du trekk i trygden og betaler vanlig skatt på alt over det. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 11. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2017 Men hvis jeg itilegg til 100 prosent ufør klarer å jobbe noe og får trekk siden jeg får mer inntekt enn inntektsgrensen. Kan nav ved ny vurdering gi meg heller gradert ufør? Kan jeg tjene 23 tusen ved 100 ufør vedsiden av jobb? Anonymous poster hash: fe524...ba9 Lenke til kommentar
Lindsay Skrevet 11. juni 2017 Del Skrevet 11. juni 2017 (endret) Du må tjene noen kroner da grensen er satt opp, for tiden er 305000 (brutto) eller mer grensen for att du i det minste oppfyller kravene til inntekt. Så er du prisgitt UDI sin saksbehandler utifra hvilken land din kone kommer fra. Dere må inn til intervju og dokumentere alt og da mener jeg alt Om det går din vei eller ikke avhenger av svarene dere gir. Endret 11. juni 2017 av Lindsay Lenke til kommentar
Corp Por Skrevet 11. juni 2017 Del Skrevet 11. juni 2017 (endret) For å få innvilget familiegjenforening må du ha en stabil inntekt på noe over 300.000 pr.år. Ligger du under dette kan du stort sett glemme å få realisert permanent oppholdstillatelse uten at noe annet ligger til grunn. (Slått av lindsay, ser jeg) Endret 11. juni 2017 av Invader Zim Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 11. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2017 Hæ??? Det er da egne regler for de med ufør? Det har jeg lest Anonymous poster hash: fe524...ba9 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 11. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2017 For å få innvilget familiegjenforening må du ha en stabil inntekt på noe over 300.000 pr.år. Ligger du under dette kan du stort sett glemme å få realisert permanent oppholdstillatelse uten at noe annet ligger til grunn. (Slått av lindsay, ser jeg) De med ufør kan hente kone utenom å ha de beløpene der begge skriver om. Det står på udi sin hjemmeside Anonymous poster hash: fe524...ba9 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 11. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2017 For å få innvilget familiegjenforening må du ha en stabil inntekt på noe over 300.000 pr.år. Ligger du under dette kan du stort sett glemme å få realisert permanent oppholdstillatelse uten at noe annet ligger til grunn. (Slått av lindsay, ser jeg) https://www.udi.no/ord-og-begreper/krav-til-inntekt-i-familieinnvandringssaker/?e9=p&9=e Anonymous poster hash: fe524...ba9 Lenke til kommentar
Lindsay Skrevet 12. juni 2017 Del Skrevet 12. juni 2017 Merk deg nå att du skal ha mulighet å forsørge din kone også, det betyr att ikke bare inntekt men utgifter blir tatt med i betraktningen. Du skal legge ved ligning for de siste 3 år osv. Høres ut fint på udi sine sider, men det er ikke bare plankekjøring om du er av den oppfattningen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå