Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Skal søke ung ufør inntekt hente kone fra utlandet

Anbefalte innlegg

Hei. Har flere spørsmål. Skal søke ung ufør, vil egentlig ha 50 ufør og 50 jobb. Men vet ikke om jeg klarer å jobbe 50 prosent. Men hvor mye kan jeg tjene i tilegg til 100 prosent ufør? Er det ikke noe med 30 tusen i året? Tjener jeg mer om jeg får 50 prosent ufør og 50 prosent jobb? Hvis jeg klarer å jobbe feks 30 eller 40 prosent når jeg har 100 prosent ufør. Kan nav da sette ned til lavere prosent ufør?

Kan jeg hente kone fra utlandet med ung ufør. Vet om en som har ufør han fikk ikke hente kone fra utlandet. Og hvorfor får folk med ung ufør ulikt betalt. Noen sier 15, noen sier 16. Hva får jeg utbetalt ved 100 prosent ufør

Håper at jeg fåe svar på alle spørsmålene

Anonymous poster hash: fe524...ba9

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må tjene noen kroner da grensen er satt opp, for tiden er 305000 (brutto) eller mer grensen for att du i det minste oppfyller kravene til inntekt. Så er du prisgitt UDI sin saksbehandler utifra hvilken land din kone kommer fra.

Dere må inn til intervju og dokumentere alt og da mener jeg alt :)

Om det går din vei eller ikke avhenger av svarene dere gir.

Endret av Lindsay
Lenke til kommentar

For å få innvilget familiegjenforening må du ha en stabil inntekt på noe over 300.000 pr.år.

Ligger du under dette kan du stort sett glemme å få realisert permanent oppholdstillatelse uten at noe annet ligger til grunn.

(Slått av lindsay, ser jeg)

Endret av Invader Zim
Lenke til kommentar

For å få innvilget familiegjenforening må du ha en stabil inntekt på noe over 300.000 pr.år.

Ligger du under dette kan du stort sett glemme å få realisert permanent oppholdstillatelse uten at noe annet ligger til grunn.

De med ufør kan hente kone utenom å ha de beløpene der begge skriver om. Det står på udi sin hjemmeside

Lenke til kommentar

https://www.udi.no/ord-og-begreper/krav-til-inntekt-i-familieinnvandringssaker/?e9=p&9=e

Lenke til kommentar

Merk deg nå att du skal ha mulighet å forsørge din kone også, det betyr att ikke bare inntekt men utgifter blir tatt med i betraktningen.

Du skal legge ved ligning for de siste 3 år osv.

Høres ut fint på udi sine sider, men det er ikke bare plankekjøring om du er av den oppfattningen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...