Gå til innhold

Yrke som programmerer - fremtid?

jappadu

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har fundert litt på det å bli gammel i en bransje. Har man noe fremtid innen programmering når man blir eldre? Det er rimelig tungt å finne ny bransje i en alder av 50++ år eller kan man bli gammel i denne bransjen? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er ikke jeg programmerer selv, men ser ikke hvordan dette skal være problematisk så sant du holder deg oppdatert med utviklingen?

Om du på den andre siden kun gjør en minimumsinnsats og går hjem så snart du kan og ikke bryr deg om å henge med, så kan du vel risikere å bli akterutseilt av andre som er mer sultne. 

Slik er det nok med de fleste yrker. Selv om man er ferdig utdannet og sikret seg en jobb, så bør man fortsatt være nysgjerrig og fortsette utdannelsen ved å selv vise interesse, erverve ny kunnskap og dra på så mange kurs som mulig.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Selv tror jeg lønnsystemet i norge er bygd opp slik de som er eldre ofte er dyrere i drift får ofte lengere sommerfri og får bedre lønn.

Ofte tror jeg slik man foretrekker ungdom som er billigere.

Men ja man burde ikke bli arbeidsledig i så fall, i verstefall start din egen bedrift sørg for å få oppdrag.

Jeg tror utviklere er vel den yrkes jobben som er sikrest mot automatisering.

Med mindre man kjøper\leier programvare istedenfor å gjør jobben.

For det må vel være billigere en å ansette egen utviklere.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...