Gå til innhold

Får ikke lydkortet til å fungere!

Anbefalte innlegg

:roll:HEI alle sammen!

Jeg er en stakkar jente, som ikke skjønner meg så mye på datamaskiner. :roll:

Jeg har ett sound blaster lyd-kort, som jeg ikke får til å fungere på maskinen min!

Jeg har fått de jeg kjøpte lyd-kortet hos, til å sjekke d, men de sa at d virket helt fint på den maskinen de testet kortet i. Så da er det tydeligvis noe galt med maskinen min! Hva kan det være? Er det noen som vet? Bare kom med noen forslag, jeg er villig til å prøve det meste! På forhånd, takk! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg glemmte forressten å si at jeg bruker win 2000 pro og at maskinen finner lydkortet , men d klikker for maskinen når jeg skal innstallere driverene....Pc`en stopper helt opp og jeg må innstallere windows på nytt hver gang jeg har prøvd å innstallere driverene! :devil:

Lenke til kommentar

Ettersom du kan legge inn windows kan du litt om data.hvilket lydkort har du?Hvis du ikke har hatt lydkort på maskinen før,bare brukt "onboard" bør du disable det i bios,skal ikke ha noe å si.Kjører du setup fra cd,eller tar du update driver på devicemanageren på sound,video and gamecontrollers?Har du den nyesete driveren for lydkortet.

Lenke til kommentar

Ikke instaler driverne med instalasjonsprogrammet.

Etter at du har instalert windows gjør du følgende:

Høyreklikk på my computer -> properties -> hardware -> device manager... Se etter PCI audio device med et gult spørsmålstegn forran seg. Høyreklikk på den og velg properties. Så tar du "update driver" eller hva det nå står der inne.

Velg advanced search og kryss av for cd-rom (husk å ha cd'n med drivere i cd-rommen). Så er det bare å vente til den finner driveren på cd'n, og la windows instalere lyd-kortet ditt(=

Håper dette hjelper!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...