Kremen1 Skrevet 11. juni 2017 Del Skrevet 11. juni 2017 (endret) Hei, Nylig flyttet inn i en leilighet og gangen vår består av inngang til vår leilighet og en annen. Nå har det seg slik at denne naboen har satt et dødt palmetre ( 1 meter) og en tv rett utenfor inngangen sin slik at jeg må passere dette hver dag. Det har stått der i 3 uker. Alle leilighetene har satt opp et skap på utsiden der man kan ha skoene sine i, dette har vi også gjort. Forskjellen er at de har satt opp et skap uten dør, så det står blant annet malingspann osv helt synlig som stikker ut i tillegg til støvsugeren... De har bod rett ved siden av!! Synes ikke det er OK med støvsuger og malingsspann osv som jeg må gå forbi hver dag. Hvem setter egentlig støvsugeren sin på gangen?? Aldri opplevd lignende i tidligere leiligheter, alle andre oppganger i bygget er strøkent. Hvordan ville dere klaget på dette? Jeg mener det ikke er normalt... Enten så vurderer jeg å bare kontakte styret så de kan snakke med de. Eller skrive en lapp på døra med. "Hei, det ville vært veldig hyggelig om dere kunne fjernet tingene deres slik at det ser hyggelig ut for alle her. Tenk om alle skulle satt støvsugere, planter og gamle tver utenfor? Da ville det ikke sett særlig hyggelig ut. :)" Eneste er at vi har planer om å kjøpe hund, så vil egentlig ikke skape dårlig stemning.. For kan se for meg at hunden kan bjeffe litt i starten, og om vi får et dårlig forhold så kan de brått gå til styret med klager selv om bjeffingen ikke er sååå ille. Hva ville dere gjort og sagt? Endret 11. juni 2017 av Kremen1 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 11. juni 2017 Del Skrevet 11. juni 2017 Snakk med naboen. Hvis du vil at det skal være/bli et godt forhold så kan du tilby å hjelpe til med å fjerne tingene. Jeg ville styrt unna hyggelig greia da det kan tolkes negativt ala, "du gjør ting uhyggelig". Å kontakte styret bør være siste utvei. 1 Lenke til kommentar
Kremen1 Skrevet 11. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2017 (endret) Snakk med naboen. Hvis du vil at det skal være/bli et godt forhold så kan du tilby å hjelpe til med å fjerne tingene. Jeg ville styrt unna hyggelig greia da det kan tolkes negativt ala, "du gjør ting uhyggelig". Å kontakte styret bør være siste utvei. Takk for svar. Skal se om jeg finner mobilnummeret deres. Vurderte også å skrive lapp med " Er dette til salgs??" Endret 11. juni 2017 av Kremen1 Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 11. juni 2017 Del Skrevet 11. juni 2017 Kan du ikke bare banke på hos dem? 8 Lenke til kommentar
Corp Por Skrevet 11. juni 2017 Del Skrevet 11. juni 2017 Kan du ikke bare banke på hos dem? Stiller meg ved denne. Det er mange byfolk i leiligheter som hater levende dyr så jeg ville prøvd å være veldig hyggelig med naboene om jeg vurderte å skaffe hund. Spesielt hvis dere har et så anstrengt forhold som gjør at dere ikke engang kan snakkes sammen for å løse et malingspann og en støvsuger uten sms, lapper eller styremøte så hadde jeg vegret meg mot å skaffe meg hund uten skriftlig godkjennelse fra samtlige naboer. Du kan aldri garantere lydnivået på å tilvenne en hund. Spesielt om du er i arbeid kan det bli en veldig utfordrende oppgave. Avhengig av hvor flink du er til å dressere hunder og hvor mye innsats du er villig til å legge i å motarbeide separasjonsangst så ville jeg sannsynligvis ikke vurdert å få hund i et bofellesskap. 3 Lenke til kommentar
Kremen1 Skrevet 15. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2017 Takk for tilbakemeldinger alle sammen. Forsøkte å banke på døren i dag men ikke noe svar, så jeg hang opp en lapp. Nok var nok etter først tirsdagen med to søppelposer utenfor døren hele dagen, og en pose full av tomflasker i går som de hadde lagt nesten borte ved vår inngang. Hang posen med tomflasker på dørhåndtaken deres som et hint, men i dag tidlig så jeg de hadde flytter den tilbake!! Har bare bodd her en uke, men dette er total mangel på oppdragelse. Skrev det jeg opprinnelig hadde tenkt til å skrive, med tenk om hele oppgangen hadde holdt på som dem. Og at de måtte fjerne tingene. Så at lappen var fjernet fra døren dems og at tomflaskene var borte. Men ikke tv-en og palemtreet.. Gir de 5 dager til før jeg går til styret med det. Tatt bilder av alle dagene de har hatt ting stående. Driter egentlig om det blir dårlig stemning har jeg funnet ut, folk for oppføre seg. Gidder ikke komme hjem etter lange arbeidsdager og se den jævla planten hver eneste dag. Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 15. juni 2017 Del Skrevet 15. juni 2017 (endret) Ok, men vær forberedt på at de svarer med samme mynt og ikke gir deg ti minutter med tvil engang når du skal trene den kommende hunden din til å være alene hjemme og den sannsynligvis uler og bjeffer i starten. Redigert: typo. Endret 15. juni 2017 av Juliess Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 16. juni 2017 Del Skrevet 16. juni 2017 Har dere ikke brannvernregler i sameiet mot å sette ting i gangen? Hos oss er det kun dørmatte som er lov å ha. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 16. juni 2017 Del Skrevet 16. juni 2017 (endret) Samme i min blokk. Står det poser eller andre ting ute i korridoren ringer vaktmester på ganske kjapt. Er de ikke hjemme står det postit lapp på døra innen et døgn. Endret 16. juni 2017 av Bytex Lenke til kommentar
Kremen1 Skrevet 16. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2017 Har dere ikke brannvernregler i sameiet mot å sette ting i gangen? Hos oss er det kun dørmatte som er lov å ha. Jo, men alle i toppetasjen har satt opp et lite skap ved inngangsdøren til og ha sko osv, så virker som det er OK. Men generelt så skal oppgangen være fri for ting. At vi kan ha et lite skap der er supert fordi da kan jeg ha skoene der. Eneste er at alle andre bortsett fra denne naboen har satt opp et fint skap med en dør, disse har et falleferdig skap uten dør utenfor. Men det får jeg nok ikke gjort så mye med. Anyway, lappen har hjulpet. Palmetreet var borte i dag tidlig, nå gjenstår bare 55 tommers tv'en som står utenfor hos de. Ser ut som det hjalp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå