Cair Paravel Skrevet 15. juni 2017 Del Skrevet 15. juni 2017 Jeg har tatt det opp med de, og hun sa at det var blitt mye vanskeligere å få utdanning som et tiltak inn under AAP. Det var faktisk lettere for meg å få trygd sa hun. Men det ville ta noen måneders saksbehandlingsprosess. Min sakshandsamar sa at det ikkje skulle vere noko problem å få utdanning som eit tiltak ved AAP. Men det har vel med grad av helseplager og liknande. Sjølv finn eg det langt meir givande å bruke tida på noko som interesserer meg enn å bli utplassert på random dumrian-arbeid. Skulle berre mangle at NAV gir hjelp til omskulering og utdanning. Lenke til kommentar
OlaOlablakken Skrevet 16. juni 2017 Del Skrevet 16. juni 2017 Man får også etterbetalt uføretrygd fra søknadstidspunktet tror jeg, så ingen grunn til å vente...Nei,ikke sålenge man har hatt arbeidsavklaringspenger i mellomtiden... Da jeg blei innvilga uføre i 2105 fikk jeg etterutbetalt ung ufør-tillegget for de årene jeg gikk på AAP og det som het Rehabiliteringsbenger. Så med mindre ereglene har endret seg så kan han regne med en etterutbetaling for UU-tillegget, men ikke noe mer. Anonymous poster hash: 1e9ca...6f2 Det er noe annet :-) Det gjøres etterbetaling dersom man har krav på ung ufør,men ikke ellers. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå