baguett Skrevet 11. juni 2017 Del Skrevet 11. juni 2017 (endret) Ser meg om etter ny TV, 49-50 tommer. Har to alternativer pr idag, LG 49SJ810V og LG 49UJ750V. Sistnevnte er 1.000 kroner billigere, og mangler "nano cell" teknologi. Ellers tror jeg de er helt like. Er denne nye teknologien fra LG verdt pengene? Vil den hjelpe til med sortnivået, som IPS panelene visstnok skal slite litt med? Annet alternativ er Samsung UE49KS7005, som har høstet meget gode kritikker, men den er 1 år gammel, og støtter ikke Dolby Vision f.eks. Edit: vil legge til at jeg synes webOS virker som det beste smart-tv systemet, selv om Tizen har kommet seg i det siste. Endret 11. juni 2017 av baguett Lenke til kommentar
Belfaborac Skrevet 9. juli 2017 Del Skrevet 9. juli 2017 WebOS 3.5, som du får på LG SJ810V, er helt genialt. Jeg har "testet" Tiden og Android hos venner, men WebOS er etter min mening i en helt annen klasse. Jeg kjøpte ellers 55" utgaven av SJ810V ganske nylig, etter at plasmaskjermen min døde. Det var en Samsung til rundt 15-16k (modellnavn er forlengst glemt). Min største bekymring var å måtte gå på akkord med sortnivået, som var dypere enn dypt på plasmaen, men LG leverer samme kvalitet, om ikke en tanke bedre. Videre grunner til at jeg valgte SJ810V er at den støtter alle de fire eksisterende HDR-standardene (inkl. Dolby Vision) og at et par tester nevnte at den er svært god på oppskalering av lavoppløst materiale. Det siste virker å være tilfelle, men jeg har selvsagt ikke testet opp mot andre TVer. Lenke til kommentar
baguett Skrevet 9. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2017 Hei, takk for svar. Jeg har allerede kjøpt SJ810V, 49" og er meget fornøyd! Sortnivået er mye bedre enn både den gamle LG tven jeg hadde og en samsung 6-serie fra 2014 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå