feiarn Skrevet 11. juni 2017 Del Skrevet 11. juni 2017 Hei. Som jeg har skjønt det så har pulsbeltet en rekkevidde på 3 meter fra klokken. Er det noen som veit om pulsbeltet lagrer informasjonen og synkroniserer informasjonen (Puls) med klokken hvis man for eksempel er 6 meter fra klokken og ikke har kontakt. Driver med Thai boksing og kan ikke bruke klokken da og er jo ikke bestandig innenfor 3 meter. Mvh Marius Lenke til kommentar
Andyoid Skrevet 11. juni 2017 Del Skrevet 11. juni 2017 Ganske sikker på at HR dataene lagres løpende. Dvs de ikke buffres. Lenke til kommentar
feiarn Skrevet 11. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2017 Så da vil det si at hvis du ikke er innen rekkevidde med pulsbeltet vil ingen data lagres? Lenke til kommentar
Andyoid Skrevet 11. juni 2017 Del Skrevet 11. juni 2017 Ja. Har riktignok ikke prøvd selv, men kan tenke meg av erfaring at det er slik det funker. Kan prøve å teste det for deg om det er interessant? Eneste forbehold er at jeg ikke har en fenix 3 selv, men en fenix Chronos. Burde ikke ha noe å si. Lenke til kommentar
feiarn Skrevet 11. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2017 Ja. Har riktignok ikke prøvd selv, men kan tenke meg av erfaring at det er slik det funker. Kan prøve å teste det for deg om det er interessant? Eneste forbehold er at jeg ikke har en fenix 3 selv, men en fenix Chronos. Burde ikke ha noe å si. hadde vært veldig fint. For da trenger jeg ikke kjøpe pulsbelte. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 11. juni 2017 Del Skrevet 11. juni 2017 Jeg har brukt pulsbelter av flere merker, og har aldri hatt et pulsbelte som bufrer. M.a.o.: Pulsbeltet sender info til mottagende enhet, og dersom denne ikke er innen rekkevidde, går info tapt. Hva som er faktisk rekkevidde må testes. Lenke til kommentar
tendilenz Skrevet 13. juni 2017 Del Skrevet 13. juni 2017 (endret) Jeg har brukt pulsbelter av flere merker, og har aldri hatt et pulsbelte som bufrer. M.a.o.: Pulsbeltet sender info til mottagende enhet, og dersom denne ikke er innen rekkevidde, går info tapt. Hva som er faktisk rekkevidde må testes. Polars siste belte, H10, bufrer data og sender til klokka eller telefonen etter endt økt. Er jo ideelt for idretter hvor man ikke kan bruke klokke eller telefon under selve økta. Men dette beltet er ikke kompatibelt med Fenix 3 som vel kun bruker ANT+ overføringsprotokoll og ikke BLE. Siste klokka til Garmin, Fenix 5/5X/5S, støtter BLE og vil dermed virke med Polars bluetooth-belter (H7, H10). Men jeg er temmelig sikker på at opplasting av bufrede data fra HRM-brikken til Fenix 5 ikke vil fungere. Endret 13. juni 2017 av tendilenz Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 13. juni 2017 Del Skrevet 13. juni 2017 Polars siste belte, H10, bufrer data og sender til klokka eller telefonen etter endt økt. Noe nytt hver dag. Virker som om denne funksjonen virker kun mot Polars egen app: Polar H10 has a built-in memory for heart rate data from one training session. The data can be transfered to Polar Beat, Polar’s free fitness and training app. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå