Gå til innhold

TEST: Så mye bedre blir kameraet på iPhonen din med nye iOS


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal dere nå først gjøre dette bør dere få helt identiske bilder... En millimeter forskjell kan gjøre enorm forskjell i hvor mye lys man får inn.

 

Det hadde vært det beste ja, men når samtlige bilder er såpass mye bedre luker man ut den feilkilden ganske kjapt da dette kunne slått begge veier.
Lenke til kommentar

Neste gang bør dere bruke et stativ, slik at man får nøyaktig samme utsnitt og vinkel. Dette var rett og slett amatørmessig.

 

 

Det er jo forsåvidt greit nok, men bildestabilisering osv er jo en utrolig viktig del av kameraopplevelsen. Folk går ikke rundt å tar bilder med mobiltelefonen med bruk av stativ, og bildesammenligninger og tester burde jo ha som forutsetning at de utfører testen på en realistisk og representativ måte. Selv om det naturligvis gjør det vanskelig å få to-og-to bilder som er direkte sammenlignbare.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Er det kamera eller bildene som blir bedre? Tipper kamera er det samme selv om man oppdaterer OS? :huh:

Et kamera består av både hard-, firm-, og software, så jeg vil si det er innafor å hevde at kamera blir bedre.

 

 

Software er f.eks Photoshop eller et annen fotoredigeringsprogram og hører ikke naturlig til i et kamera.

At et OS skal inneholde firmware oppdatering til kamera finner jeg også litt overraskende, men jeg er blitt overrasket en gang før. ;)

Lenke til kommentar

Det er ikke den typen software jeg mener. Det skjer ekstremt mye mellom ccd og filsystem, og nesten alt kan endres via en programvareoppdatering. Mitt kamera fikk nylig flere autofokuspunkter via en oppdatering, f.eks.

 

Det er ingenting rart med at ny versjon av ios kommer med ny firmware til subsystems forresten, det skjer hver gang.

Endret av Audun_K
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...