Gå til innhold

Svømmesnipe

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bildet er litt uklart, og myggen eller hva det er for noe, trekker litt mye oppmerksomhet.

Jeg har prøvd meg som fuglefotograf selv,og synes det er rimelig håpløst å få satt fokus, men nå har ikke jeg verdens raskeste kamera heller da.

Ellers et fint bilde der fuglen sitter godt i flata (kanskje litt lite luft under speilingen?) og det er fin speiling. :)

Lenke til kommentar

Takk for kommentarer.På fokus er det bare å bruke følgefokus, som her fungerer (f 5,6), og det er ingen selvfølge. Og nå har Canon begynt med autofokus på blender 8 også på de rimeligere kameraene. Men fuglen gjør nok en bevegelse med hodet og det blir visst noe bevegelsesuskarphet pga for lang lukkkertid, som trolig bør ligge på halvparten.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+0987123

Versjon 2 er skarpere men jeg liker v1 best til tross for "mygg" og trangt i underkant .

Det er herlig å se fuglen som svømmer gjennom vannspeilet .

Alec

Lenke til kommentar

Versjon 2 er skarpere men jeg liker v1 best til tross for "mygg" og trangt i underkant .

Det er herlig å se fuglen som svømmer gjennom vannspeilet .

Alec

Det er så mange kompromisser. Når fuglene er så nær må man blende ned mye for å bevare dybdeskarphet, og hvis man så "glemmer" å justere opp ISO går det ut over lukkertid. Men jeg må snart få et mer moderne kamera med nyere sensorteknologi og fokusalternativer

Lenke til kommentar

Jeg slutter meg til de andre her når det gjelder fokus, men 5D mark II kan da umulig være utdatert? Du har en bennvidde på 840 mm og lukkerhastighet på 1/160 blir vel kanskje litt for langsomt. Går ut i fra at du bruker et eller annet teleobjektiv med converter. Det kan kanskje også gå utover skarphet.

Lenke til kommentar

Jeg slutter meg til de andre her når det gjelder fokus, men 5D mark II kan da umulig være utdatert? Du har en bennvidde på 840 mm og lukkerhastighet på 1/160 blir vel kanskje litt for langsomt. Går ut i fra at du bruker et eller annet teleobjektiv med converter. Det kan kanskje også gå utover skarphet.

Jo, du har nok rett. Det har bare litt få fokuspunkter, men her er det nok lukkerhastigheten.
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...