Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Fibernettverk

Anbefalte innlegg

Driver en liten bedrift hvor bolig og kontor befinner seg ca. 250 meter fra hverandre. Ønsker å koble opp 2-3 pc'er i nettverk, da fortrinnsvis med kabel. På så stor avstand må jeg da bruke fiber? Har tenkt på minimum 2 pars fiber pga. det også skal sendes film fra overvåkingskamera. Eller bør jeg heller sende overvåkningen igjennom coax?

Det er fri sikt mellom bygningene, men er skeptisk til trådløst pga. sikkerheten, stabiliteten og hastigheten.

Når det gjelder interntelefon kan vanlig parkabel brukes på 250m?

Er det noen her som kjenner til hva utstyr jeg trenger, nettbutikker?

Priser på fiberkabel (til trekkerør)?

Trygve :xmas:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

----

# 10Base2 10Mbs Ethernet running on RG-58 coax at a max distance of 185M per segment

# 10Base5 10Mbs Ethernet running on thicknet coax at a max distance of 500M per segment

# 10BaseFL 10Mbs Ethernet running on fiber optic 62.5um cabling at a max distance of 2KM per segment

# 10BaseT 10Mbs Ethernet running on UTP/STP at a max distance of 100M per segment

# 100BaseTX 100Mbs Ethernet running on UTP at a max distance of 100M per segment

# 100BaseF 100Mbs Ethernet running on fiber optic 62.5um cabling at a max distance of 2KM per segment

----

Fiber må det vere. Men, fiber og fiberutstyr er dyrt. Skal fiberen terminerast på plassen blir det iallefall dyrt. Lite gunstig om det skal gravast i område o.l. Radioutstyr med gode antenner og med god sikkerheit ville eg ha gått for. Desse kan sikkert hjelpe deg.

http://www.wlansupply.no

Interntelefon kan rekke langt eller kort, alt etter kva type det er. Og det står sikkert i ein manual.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...