Gå til innhold

Isolering av vokal.


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jobber med et prosjekt der jeg trenger en isolert versjon av en eksisterende sang. Jeg er ute etter å få tak i vokalen fra en sang der så mye som mulig av instrumentene i bakgrunnen er borte.

 

Har prøvd på dette i noen dager nå, men ser ikke ut til å få det helt til... Ser på videoer på youtube og leser tråder fra andre nettsteder, men har nok ikke erfaringen til å få dette til uten direkte hjelp. Så lurer derfor på om noen har erfaringer rundt dette eller tips til VST's man kan ta i bruk eller nettsider man eventuelt kan betale for isolering?

 

Sangen jeg ønsker vokalen fra er denne:

 

Dette er et cover av den originale av The 1975 som jeg legger ved her:

 

 

Spiller egentlig ingen rolle hvile av versjonen jeg kan skaffe isolert vokal til så lenge teksten er lik! :)

 

 

Tusen takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er så og si umulig å få til bra uten å ha to versjoner av sangen - én med vokal, og en instrumental. Disse må dessuten være mastret så likt som overhodet mulig. Har du dette liggende kan jeg hjelpe deg på null komma niks, men uten dette blir det umulig å få et godt resultat.

 

Edit: Har sendt deg en PM. Mulig det går an å få til noe her.

Endret av Shirmah
Lenke til kommentar

Forsket på dette selv for noen år siden og det er vanskelig. Man må ma en vokal/instrumental versjon og speile disse opp mot hverandre, som Shirmah sier.

 

Hvis versjonene er identisk likt mastret så står man igjen med et helt rent vokalspor. Hvis man fortsatt hører musikk så er ofte dette "lekkasje" fra øreklokkene under opptak, det ligger i vokalsporet og du får ikke fjernet det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...