Gå til innhold

Heatpipe og skjermkort spørsmål


LoS

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har for tiden et GF4 ti4200 skjermkort fra leadtek som jeg syns bråker litt mye.

Tenkte derfor å kjøpe en heatpipe å sette på.

Men jeg er litt usikker på følgende ting;

Vil denne passe? står at den er for nv30 men jeg kan svært lite om skjermkort oppbygning :roll:

Har også kjøling på minne på skjermkortet, må jeg da kjøpe brikker til disse og da?

Vil helst ikke modde så mye selv da det eneste jeg vil ha er stillhet.

Vifta på skjermkortet står for 70% av lydnivå i kassa akkurat nå :(

 

Eller kan jeg kjøpe denne fra microplex? bor like i nærheten så det hadde jo blitt veldig billig :)

Også passer det vel til de fleste kort av nyere dato så jeg kan bruke den når jeg oppgraderer senere :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så sistnevnte zalman heatpipe vil passe? så lenge jeg slipper å betale frakt så blir jo den egentlig billigere :roll:

 

Edit: prøvde å se på 3dfxcool.com men fikk beskjed om at den var flytta til 1coolpc.com så jeg fikk ikke sjekka den webshoppen

Endret av LoS
Lenke til kommentar
gå for zalman hpc den svarte. Ikke den i gull. Den i svart er best, har den selv. Forskjellen er at man kan feste en vifte på den ene, noe man ikke kan på den andre. En still vifte... :)

Da tror jeg jeg gjør det, hvis du har den på ditt GF3 ti kort så burde det passe på mitt :)

 

Noen som veit mer om dette med ram sinks?

Lenke til kommentar
artiv silver 5 er vist det beste som er nå for tiden. Gå for zalman.. den har jeg på mit gf4-ti4600... veldig fornøyd...Enkelt å sette på den på skjermkortet...

 

Edit: Det er kjølepasta med pakken så du slipper egentlig å kjøpe med ekstra

Nope!!!

 

Arctic Silver's Ceramique er enda litt bedre en Silver 5.:yes::yes::yes:

 

What's New At Arctic Silver

I noted a reduction even further in my CPU temp with this compound over the AS-5. Arctic Silver could well have jumped on the "XP" (eXtreme Performance) bandwagon when naming this product, because that is precisely the results I've gotten with it. I'm very impressed with this product.

Endret av Bofur
Lenke til kommentar
hmm.. lærer noe nytt hver dag, men hvordan fungerer den da? den er vel ikke det samme som artic silver

He he.

 

Arctic Silver's Ceramique kjøpte jeg i sommer hos microplex. billigst og best. hva mer kan en forlange. :w00t:

 

Ceramique har noe tykkere konsistens bare fulgte Arctic Silver sin egen bruksanvisning for på føring. maks virkningsgrad oppnås etter 100 timer.

 

High-Density ceramic content:

Ceramique uses a high-density layered composite of five unique shapes of thermally conductive aluminum oxide, boron nitride and zinc oxide sub-micron particles to maximize particle-to-particle contact area and thermal transfer :scared::scared::dribble:

 

Application Instructions

Lenke til kommentar
gå for zalman hpc    den svarte. Ikke den i gull. Den i svart er best, har den selv. Forskjellen er at man kan feste en vifte på den ene, noe man ikke kan på den andre. En still vifte... :)

Da tror jeg jeg gjør det, hvis du har den på ditt GF3 ti kort så burde det passe på mitt :)

 

Noen som veit mer om dette med ram sinks?

du kan jo også kjøpe den vantec kjøleren på microplex til 160 spnn, der følger det med ramsinks og gpu kjøler......

Lenke til kommentar

Men du bruker ikke det på skjermkortet akkurat nå ??

for å gjøre meg helt tydelig så spør jeg etter ram sinks som skal stå på skjermkortet, _ikke_ på hovedkortet, det er vel ikke det denne tråden handler om heller ;)

 

Så du kjører uten ram sinks på skjermkortet var det så?

 

*føle at han maser* :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...