Slagen mann Skrevet 7. juli 2017 Del Skrevet 7. juli 2017 Ja. Men du kan kvalifisere for fri rettshjelp. Hva er reglene for det da? Hadde som sagt dagpenger fra mars 2016 til mars 2017. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 7. juli 2017 Del Skrevet 7. juli 2017 Årsinntekt på søknadstidspunktet på under 245k hvis enslig. 1 Lenke til kommentar
Slagen mann Skrevet 7. juli 2017 Del Skrevet 7. juli 2017 Årsinntekt på søknadstidspunktet på under 245k hvis enslig. Om med samboer med barn da? Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 7. juli 2017 Del Skrevet 7. juli 2017 Samlet inntekt i familien under 389k. 1 Lenke til kommentar
Slagen mann Skrevet 7. juli 2017 Del Skrevet 7. juli 2017 Samlet inntekt i familien under 389k. Var da vitterlige lave grenser, men det får da bare være. Vi får se hva advokaten min sier. Lenke til kommentar
Slagen mann Skrevet 13. juli 2017 Del Skrevet 13. juli 2017 Hei,jeg står i fare for å gå 12 uker uten dagpenger på grunn av denne saken, burde jeg legge ved drøftelsesmøteprotokollen i dagpengesøknaden? Sammen med arbeidskontrakt og oppsigelsesbrevet? Tenker da at det kommer frem at jeg ikke er enig og at oppsigelsen er usaklig. Lenke til kommentar
Slagen mann Skrevet 18. juli 2017 Del Skrevet 18. juli 2017 Hva skjer om NAV mener at sykemeldingen er pga arbeidsituasjonen? kan jeg da klage på det? Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 18. juli 2017 Del Skrevet 18. juli 2017 Det er typisk norsk å tro at man kan ringe til fagforening og syte hver gang det oppstår en konfliktsituasjon en ikke evner å ordne opp i selv. Slutt i bedriften og gå videre, til du finner en bedrift der du føler det er verdt å jobbe. Om vi alle skulle ringe advokat hver gang vi begynner en plass der vi ikke er likt eller er uønsket så kunne vi ikke hatt bedrifter. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 31. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2017 Hei, jeg står i fare for å gå 12 uker uten dagpenger på grunn av denne saken, burde jeg legge ved drøftelsesmøteprotokollen i dagpengesøknaden? Sammen med arbeidskontrakt og oppsigelsesbrevet? Tenker da at det kommer frem at jeg ikke er enig og at oppsigelsen er usaklig. Du må bestride oppsigelsen. Dersom du ikke bestrider den har du per definisjon akseptert den. NAV bryr seg om du kan bebreides for oppsigelsen. Hvis du har blitt sagt opp i prøvetiden med "den ansatte var ikke kompetent nok" så er det ikke din feil. Da har du prøvd. Står det derimot noe som tilsier at du har gjort noe grovt eller brutt regelverk på arbeidsplassen som årsak så sliter du nok litt mer. Hva skjer om NAV mener at sykemeldingen er pga arbeidsituasjonen? kan jeg da klage på det?Ble du sykemeldt pga. arbeidssituasjonen eller "sykemeldte" du deg for et fiktivt forhold for å unngå å gå på jobb? Anonymous poster hash: 4adb0...373 Anonymous poster hash: 4adb0...373 1 Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 31. juli 2017 Del Skrevet 31. juli 2017 Det er typisk norsk å tro at man kan ringe til fagforening og syte hver gang det oppstår en konfliktsituasjon en ikke evner å ordne opp i selv. Slutt i bedriften og gå videre, til du finner en bedrift der du føler det er verdt å jobbe. Om vi alle skulle ringe advokat hver gang vi begynner en plass der vi ikke er likt eller er uønsket så kunne vi ikke hatt bedrifter. Da hadde vi ikke hatt tyrannisk lederskap heller! For en forferdelig arrogant tankegang. Konflikter oppstår -PÅ GRUNN AV- dårlig lederskap! Og det får ringvirkninger for hundrevis av mennesker gjennom livene deres. 6 Lenke til kommentar
Slagen mann Skrevet 13. august 2017 Del Skrevet 13. august 2017 Hei, jeg står i fare for å gå 12 uker uten dagpenger på grunn av denne saken, burde jeg legge ved drøftelsesmøteprotokollen i dagpengesøknaden? Sammen med arbeidskontrakt og oppsigelsesbrevet? Tenker da at det kommer frem at jeg ikke er enig og at oppsigelsen er usaklig. Du må bestride oppsigelsen. Dersom du ikke bestrider den har du per definisjon akseptert den. NAV bryr seg om du kan bebreides for oppsigelsen. Hvis du har blitt sagt opp i prøvetiden med "den ansatte var ikke kompetent nok" så er det ikke din feil. Da har du prøvd. Står det derimot noe som tilsier at du har gjort noe grovt eller brutt regelverk på arbeidsplassen som årsak så sliter du nok litt mer. Hva skjer om NAV mener at sykemeldingen er pga arbeidsituasjonen? kan jeg da klage på det?Ble du sykemeldt pga. arbeidssituasjonen eller "sykemeldte" du deg for et fiktivt forhold for å unngå å gå på jobb? Anonymous poster hash: 4adb0...373 Anonymous poster hash: 4adb0...373 Har bestridiget oppsigelsen, og skal snart opp til forhandlingsmøte. Jeg sykemeldte meg av den grunn at jeg ikke fikk sove, spise eller fungere som normalt ovenfor jobb og privatliv. Du kan vel si at jeg hadde vel gått på en alvorlig smell om jeg ikke hadde sykemeldt meg. Det er typisk norsk å tro at man kan ringe til fagforening og syte hver gang det oppstår en konfliktsituasjon en ikke evner å ordne opp i selv. Slutt i bedriften og gå videre, til du finner en bedrift der du føler det er verdt å jobbe. Om vi alle skulle ringe advokat hver gang vi begynner en plass der vi ikke er likt eller er uønsket så kunne vi ikke hatt bedrifter. Jeg har jobbet i store og velfungerende bedrifter. Hadde det vært opp til meg, hadde jeg fortsatt jobbet der. Men denne arbeidsgiveren er hverken stor eller velfungerende. Jeg kunne fort ha ordnet dette selv, men når daglig leder ikke innehar kompetanse og vilje til å gå etter loven så må jeg ty til fagforening. 2 Lenke til kommentar
Slagen mann Skrevet 21. august 2017 Del Skrevet 21. august 2017 Tenkte kanskje noen var interessert i en update.Forhandlingsmøte er overstått, og det kom ikke til enighet. Arbeidsgiver står på sitt, og mener på at alt har blitt gjort saklig og profesjonelt. For å ikke gi ut for mye informasjon til feil personer så kommer jeg ikke ut med noen beløp..Det gås nå til sak. 2 Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 22. august 2017 Del Skrevet 22. august 2017 Det er bra sånne arbeidsgivere får seg en smekk på lanken når de behandler nykommere som dritt. Jobb dreier seg ikke bare om penger. La oss nå håpe de får seg en vekker. 1 Lenke til kommentar
Slagen mann Skrevet 22. august 2017 Del Skrevet 22. august 2017 Det er bra sånne arbeidsgivere får seg en smekk på lanken når de behandler nykommere som dritt. Jobb dreier seg ikke bare om penger. La oss nå håpe de får seg en vekker. Satser på det. Jeg betaler uansett ikke en krone for advokat, men de gjør det. 1 Lenke til kommentar
Slagen mann Skrevet 25. august 2017 Del Skrevet 25. august 2017 Saken er avsluttet, vi har kommet til enighet og kapittelet er lagt bak meg nå. Nå ser jeg fram til å starte i ny jobb om kort tid! 5 Lenke til kommentar
SSL Skrevet 26. august 2017 Del Skrevet 26. august 2017 Saken er avsluttet, vi har kommet til enighet og kapittelet er lagt bak meg nå. Nå ser jeg fram til å starte i ny jobb om kort tid! Gratulerer. På tide å bytte brukernavn Lenke til kommentar
Slagen mann Skrevet 26. august 2017 Del Skrevet 26. august 2017 Saken er avsluttet, vi har kommet til enighet og kapittelet er lagt bak meg nå. Nå ser jeg fram til å starte i ny jobb om kort tid! Gratulerer. På tide å bytte brukernavn haha, Går det an? Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 26. august 2017 Del Skrevet 26. august 2017 Saken er avsluttet, vi har kommet til enighet og kapittelet er lagt bak meg nå. Nå ser jeg fram til å starte i ny jobb om kort tid! Gratulerer. På tide å bytte brukernavn haha, Går det an? https://www.diskusjon.no/index.php?app=core&module=usercp&tab=core&area=displayname Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå