Taurean Skrevet 15. juni 2017 Del Skrevet 15. juni 2017 Da må du ta en kalkulért risiko. For meg står det mellom to ting: 1) Du kjører denne saken ut, slik at firmaet får en smekk, og du får avsluttet saken på den riktige måten, både mentalt og rettslig. Da kjenner du til prosessen og kan være en veileder for andre en annen gang. Det kan åpne nye dører også, kanskje du kan bli tillitsvalgt en gang senere, som posten over her, ta det som en lignende erfaring. Du har en gyllen mulighet til å lære om rettsprosessen og arbeidsrett. 2) Du tar dette som en lærende erfaring, avslutter alt så fort som mulig, tar den nye jobben og setter foten ned tidligere en annen gang. Hvis du begynner å merke dårlig lederskap neste arbeidsplass, så sier -du- fra at det ikke fungérer, og du sier opp jobben før det går noe lenger. Så lenge du prøver å holde en åpen dialog og kommunikasjon, så skal det være mer enn bra nok. Det skal være opplæringsrutiner og et åpent miljø på en arbeidsplass, selv om de har budsjetter å forholde seg til. Hvis de ikke klarer å drive riktig, så får de heller legge ned. Sjefen skal ikke tjene 600 000 til enhver pris, på bekostning av stakkars ansattes psykiske velvære. Lenke til kommentar
Slagen mann Skrevet 15. juni 2017 Del Skrevet 15. juni 2017 Nå ser det ut som arbeidsgiver har lyst å betvile sykemeldingen og la være å betale ut sykepenger. Noen som har noen tips ? Lenke til kommentar
Slagen mann Skrevet 15. juni 2017 Del Skrevet 15. juni 2017 Da må du ta en kalkulért risiko. For meg står det mellom to ting: 1) Du kjører denne saken ut, slik at firmaet får en smekk, og du får avsluttet saken på den riktige måten, både mentalt og rettslig. Da kjenner du til prosessen og kan være en veileder for andre en annen gang. Det kan åpne nye dører også, kanskje du kan bli tillitsvalgt en gang senere, som posten over her, ta det som en lignende erfaring. Du har en gyllen mulighet til å lære om rettsprosessen og arbeidsrett. 2) Du tar dette som en lærende erfaring, avslutter alt så fort som mulig, tar den nye jobben og setter foten ned tidligere en annen gang. Hvis du begynner å merke dårlig lederskap neste arbeidsplass, så sier -du- fra at det ikke fungérer, og du sier opp jobben før det går noe lenger. Så lenge du prøver å holde en åpen dialog og kommunikasjon, så skal det være mer enn bra nok. Det skal være opplæringsrutiner og et åpent miljø på en arbeidsplass, selv om de har budsjetter å forholde seg til. Hvis de ikke klarer å drive riktig, så får de heller legge ned. Sjefen skal ikke tjene 600 000 til enhver pris, på bekostning av stakkars ansattes psykiske velvære. Ser ut som intervjuet gikk bra. Satser på at det blir noe mer. Betviler om jeg har psyke nok til å kjøre denne saken helt igjennom, men må jeg så må jeg. Om jeg ikke får den nye jobben så går jeg på jobb som vanlig etter sykemeldingen og kjemper med nebb og klør. 1 Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 15. juni 2017 Del Skrevet 15. juni 2017 Forstår, forstår Lykke til, mann. Du er visst ikke så slagen som nicket ditt skal ha det til ^^ Lenke til kommentar
Slagen mann Skrevet 15. juni 2017 Del Skrevet 15. juni 2017 Forstår, forstår Lykke til, mann. Du er visst ikke så slagen som nicket ditt skal ha det til ^^ Haha. Er relativt nedbrutt. Men hvordan skal de bestridige sykemeldingen ? Er da en norm på hvordan det skal gjøres? Lenke til kommentar
gulpetter Skrevet 15. juni 2017 Del Skrevet 15. juni 2017 Nå ser det ut som arbeidsgiver har lyst å betvile sykemeldingen og la være å betale ut sykepenger. Noen som har noen tips ? Korleis har dei tenkt å gjere det? Meiner dei at legen lyg eller noko? Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 15. juni 2017 Del Skrevet 15. juni 2017 Bestrider arbeidsgiver sykemeldingen sender du sykemeldingen til NAV. NAV vil så vurdere om sykemeldingen er reell. Er den det vil NAV utbetale til deg ... og sende regningen til arbeidsgiver. 2 Lenke til kommentar
Slagen mann Skrevet 15. juni 2017 Del Skrevet 15. juni 2017 Nå ser det ut som arbeidsgiver har lyst å betvile sykemeldingen og la være å betale ut sykepenger. Noen som har noen tips ? Korleis har dei tenkt å gjere det? Meiner dei at legen lyg eller noko? Ja, de må da mene det om de ikke tror sykemeldingen er reell. Bestrider arbeidsgiver sykemeldingen sender du sykemeldingen til NAV. NAV vil så vurdere om sykemeldingen er reell. Er den det vil NAV utbetale til deg ... og sende regningen til arbeidsgiver. Men hvordan kan det skje? Før lønnsutbetaling? Jeg skal vel ha en skriftlig beskjed om det også? Lenke til kommentar
Slagen mann Skrevet 16. juni 2017 Del Skrevet 16. juni 2017 Hei,har nå googlet litt rundt og har funnet litt info om hvordan fremgangsmåten på å bestride en sykmelding skal gjennomføres:Last ned herSiden vi skal ha lønning nå på mandag/tirsdag, da er det grunn til å tro at de ikke kommer til å bestride sykemelding? eller kan de bare la være å utbetale uten noen form for beskjed? Lenke til kommentar
BIGG Skrevet 16. juni 2017 Del Skrevet 16. juni 2017 Siden vi skal ha lønning nå på mandag/tirsdag, da er det grunn til å tro at de ikke kommer til å bestride sykemelding? eller kan de bare la være å utbetale uten noen form for beskjed? Hvis arbeidsgiver har oppført seg slik du har forklart tidligere, er ingenting umulig... 1 Lenke til kommentar
Slagen mann Skrevet 16. juni 2017 Del Skrevet 16. juni 2017 Siden vi skal ha lønning nå på mandag/tirsdag, da er det grunn til å tro at de ikke kommer til å bestride sykemelding? eller kan de bare la være å utbetale uten noen form for beskjed? Hvis arbeidsgiver har oppført seg slik du har forklart tidligere, er ingenting umulig... Nei, det var DET da... Lenke til kommentar
Sir Skrevet 17. juni 2017 Del Skrevet 17. juni 2017 (endret) Når det gjelder å søke nye jobber, ser det ikke dårlig ut at arbeidsforholdet var såppass kort, og at jeg begrynner det at jeg har vært uheldig med arbeidsplassen? Det vil iallefall bli spurt om i en eventuell intervju.Så lenge du er ærlig uten å svartmale nåværende arbeidsgiver, så ser jeg ikke hvorfor det skal være vanskeligere å få en ny jobb enn den du har nå. Et tips til intervju er å snakke positivt om tidligere arbeidsgiver. Finn et eller annet de har gjort som er positivt, og fokuser på det i intervjuet. Endret 17. juni 2017 av Sir Lenke til kommentar
Sir Skrevet 17. juni 2017 Del Skrevet 17. juni 2017 Var på jobb idag. Leverte sykemeldingen som jeg hadde (to dager) hos daglig leder. Han sa: "Sjå der ja. Du trenger egentlig ikke å fylle ut kravet om sykepenger siden du var under 16 dager. Og per loven så har du egentlig ikke rett på sykemelding." Jeg: "Ja okei. Har dere kommet til noen konklusjon da? (ref drøftelsesmøtet, min advokat har fremdeles ikke korrigert og sendt fra seg protokollen fra møtet) Han: "Ja, din representant syntes at det var litt kort tid (!!!) så vi bestemte oss for å se det ann litt. Vi skal gi deg noen oppgaver etterhvert så får vi se hvordan det går" Har jævlig dårlig følelse på dette. Siden de klarte å sende fra seg et dokument basert på nesten bare løgner, så kommer de nok til å vri om på alt jeg eventuelt hadde foretatt meg etter dette. Alt jeg gjør nå kommer til å bli skrevet ned av avdelingslederen min, og alt kommer helt sikkert til å bli snudd om til det negative. Jeg tror jeg må helgardere meg og sykemelde meg. Har sykemeldingen klar om jeg vil ha det. (Har dialog med legen, som er klar over situasjonen) Men noen som har noen tips? Har du rett til å bruke sykemelding? "Du må ha vært i jobb i minst fire uker umiddelbart før du ble arbeidsufør." https://www.nav.no/no/Person/Arbeid/Sykmeldt%2C+arbeidsavklaringspenger+og+yrkesskade/Sykepenger/Sykepenger+til+arbeidstakere Du har kanskje bedre vilkår via tariff? Lenke til kommentar
Slagen mann Skrevet 17. juni 2017 Del Skrevet 17. juni 2017 Var på jobb idag. Leverte sykemeldingen som jeg hadde (to dager) hos daglig leder. Han sa: "Sjå der ja. Du trenger egentlig ikke å fylle ut kravet om sykepenger siden du var under 16 dager. Og per loven så har du egentlig ikke rett på sykemelding." Jeg: "Ja okei. Har dere kommet til noen konklusjon da? (ref drøftelsesmøtet, min advokat har fremdeles ikke korrigert og sendt fra seg protokollen fra møtet) Han: "Ja, din representant syntes at det var litt kort tid (!!!) så vi bestemte oss for å se det ann litt. Vi skal gi deg noen oppgaver etterhvert så får vi se hvordan det går" Har jævlig dårlig følelse på dette. Siden de klarte å sende fra seg et dokument basert på nesten bare løgner, så kommer de nok til å vri om på alt jeg eventuelt hadde foretatt meg etter dette. Alt jeg gjør nå kommer til å bli skrevet ned av avdelingslederen min, og alt kommer helt sikkert til å bli snudd om til det negative. Jeg tror jeg må helgardere meg og sykemelde meg. Har sykemeldingen klar om jeg vil ha det. (Har dialog med legen, som er klar over situasjonen) Men noen som har noen tips? Har du rett til å bruke sykemelding? "Du må ha vært i jobb i minst fire uker umiddelbart før du ble arbeidsufør." https://www.nav.no/no/Person/Arbeid/Sykmeldt%2C+arbeidsavklaringspenger+og+yrkesskade/Sykepenger/Sykepenger+til+arbeidstakere Du har kanskje bedre vilkår via tariff? Ja, jeg har rett på det. Det er over en måned siden jeg begynte. Lenke til kommentar
Slagen mann Skrevet 6. juli 2017 Del Skrevet 6. juli 2017 Oppdatering: mottok idag oppsigelse fra arbeidsgiver. Jeg er sykemeldt t.o.m 12.7.What to do? Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 6. juli 2017 Del Skrevet 6. juli 2017 Du snakker med en profesjonell. Advokat, fagforeningen din, noen som kan lese oppsigelsen din og vurdere den opp mot arbeidsmiljøloven kapittel 15. 4 Lenke til kommentar
Slagen mann Skrevet 7. juli 2017 Del Skrevet 7. juli 2017 Du snakker med en profesjonell. Advokat, fagforeningen din, noen som kan lese oppsigelsen din og vurdere den opp mot arbeidsmiljøloven kapittel 15. Hvor ofte har arbeidsgiver med seg advokat? Ser nå at de har engasjert en. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 7. juli 2017 Del Skrevet 7. juli 2017 Sjelden, men ikke helt utenom det vanlige. 1 Lenke til kommentar
Slagen mann Skrevet 7. juli 2017 Del Skrevet 7. juli 2017 Sjelden, men ikke helt utenom det vanlige. Vel, det er som de sier. De med pengene som vinner, som oftest.. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 7. juli 2017 Del Skrevet 7. juli 2017 Ja. Men du kan kvalifisere for fri rettshjelp. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå