endre84 Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Jeg har et lite "ubetydelig" irriterende problem! Som vist nedenfor er D og E ikke helt som jeg vil de skal være... Er det pga. at E er extended? Disk 1 = Primary / partisjon 1 = C / partisjon 2 = E (extended) Disk 2 = Secondary / partisjon 1 = D Lenke til kommentar
UAM Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Du kan vel forandre stasjonsbokstavene hvis dette plager deg. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Et vanlig problem, BIOS vil sortere primærpartisjoner foran extended. Det skal gå å manuellt sette bokstav. Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Hvis du har flere hardisker i en maskin så får du hoved partisjonene på hver disk etter hverandre. Så dette er helt normalt. Du skulle heller vere irritert hvis det ikke var sånn for da var ikke partisjonene dine riktig registret. E: har ikke noe med ekstended å gjøre. Hvis denne disken var oppdelt i fire ville de tre ekstended hete E:, F: og G: og så videre ....alfabetet ut. Hos deg vil CD-spiller bli F: og CD-brenner G: osv. Lykke til Lenke til kommentar
endre84 Skrevet 5. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2003 hehe... litt useriøst inlegg dette her hvordan forandrer jeg bokstavene da? Lenke til kommentar
maedox Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Høyreklikk my computer, velg manage -> storage -> disk management. Høyreklikk så på disken du vil forandre på og velg change driveletter... Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 hehe... litt useriøst inlegg dette her hvordan forandrer jeg bokstavene da? Du sier ingenting om hva du har å hjelpe deg med......... Men hvis du har WindowsXP så er det Start\Kontrollpanel\Administratve verktøy\Datamaskinmishandling ehh...behandling\Diskmishandling og så driver du på her med å høgteklikke på linjene og forandre på saker og ting til noen får solgt nye hardisker til deg.... Ver nå grei mot deg selv og la være, bli kjent med , og få inn i blod... ehh...hodet den vanlige bruken. Da slipper du krysse tanker så ofte. Lykke til Obs.... send ikke vonde tanker om meg hvis det går galt! Lenke til kommentar
MorePower Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Fungerer ikke slik hos meg. Alle stasjonsbokstavene til partisjonene på primary ide-kanal kommer foran første stasjonsbokstav til partisjonene på secondary ide-kanal, og da har jeg ikke endret på dette i ettertid. Fornøyd med at det er slik er jeg også. Bruker da pm8 til partisjoneringen om det skulle ha noe å si. Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 6. desember 2003 Del Skrevet 6. desember 2003 Fungerer ikke slik hos meg. Alle stasjonsbokstavene til partisjonene på primary ide-kanal kommer foran første stasjonsbokstav til partisjonene på secondary ide-kanal, og da har jeg ikke endret på dette i ettertid. Fornøyd med at det er slik er jeg også. Bruker da pm8 til partisjoneringen om det skulle ha noe å si. Jeg vet langtfra allt om dette....... Det kan vere en mulighet at hoved-partisjonen ikke ble aktivert under fdisk på ene disken din. Eller når du bruker verktøyet som du nevner så har du ikke DOS-partisjoner..Jeg hadde også en lisens på PartitionMagic engang jeg skulle redde en håpløs disk.................. Hovedsaken er at du trives med det du har. Ehh..men du er enig i at det jeg nevner er det normale? Lenke til kommentar
MorePower Skrevet 6. desember 2003 Del Skrevet 6. desember 2003 Fungerer ikke slik hos meg. Alle stasjonsbokstavene til partisjonene på primary ide-kanal kommer foran første stasjonsbokstav til partisjonene på secondary ide-kanal, og da har jeg ikke endret på dette i ettertid. Fornøyd med at det er slik er jeg også. Bruker da pm8 til partisjoneringen om det skulle ha noe å si. Jeg vet langtfra allt om dette....... Det kan vere en mulighet at hoved-partisjonen ikke ble aktivert under fdisk på ene disken din. Eller når du bruker verktøyet som du nevner så har du ikke DOS-partisjoner..Jeg hadde også en lisens på PartitionMagic engang jeg skulle redde en håpløs disk.................. Hovedsaken er at du trives med det du har. Ehh..men du er enig i at det jeg nevner er det normale? Må nok rette på meg selv litt her. Har sett litt nærmere på diskene mine og det viser seg at alle partisjonene på secondary ide-kanal er logiske, altså ingen primær, da vil selvfølgelig stasjonsbokstavene på disse komme etter alle partisjonene på primary ide-kanal. Så alle de som postet lenger opp har helt riktig, primary partisjoner får stasjonsbokstav først, så følger de logiske. Men man må ikke ha en primær partisjon på hver harddisk. Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 6. desember 2003 Del Skrevet 6. desember 2003 Jeg vet langtfra allt om dette.......Ehh..men du er enig i at det jeg nevner er det normale? Men man må ikke ha en primær partisjon på hver harddisk. "Å takk for det".... så var man ikke helt på viddene en sen nattetime...... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå