hvaler34 Skrevet 10. juni 2017 Del Skrevet 10. juni 2017 Hei. Kjører en Volvo 3013 og i en uke ca har det skrapa veldig når jeg har bremsa. Og plutselig nå i dag ser felgen sånn ut. Er litt på de andre også. Dette bilde er fra der det har skrapa mest. Hva kan det være og er det farlig? ? Lenke til kommentar
Henrikenn Skrevet 10. juni 2017 Del Skrevet 10. juni 2017 På tide å bytte bremseklosser. Rusten kommer fra metallpartikler som kommer i bremsestøvet. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 10. juni 2017 Del Skrevet 10. juni 2017 Sjekk klossene. Men det kan også være klossen bak som har hengt seg, og som nå løsnet og skrapte av en haug av rust på baksiden av skiven. Lenke til kommentar
OleJohnny15 Skrevet 10. juni 2017 Del Skrevet 10. juni 2017 Høres ut som bremsene går på stålet. Må isåfall bytte bremseskiver og bremseklosser pluss evt caliper og/eller glidebolter hvis de henger fast. Og ja det kan være farlig. Hvis du kjører så lenge med det at du bremser bort hele bremseklossen, evt at den faller av kan du risikere å plutselig ha null bremseeffekt. Fiks det selv nå eller la være å kjøre bilen til du har fått time på verksted. Lenke til kommentar
hvaler34 Skrevet 10. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2017 Ok. Samboer skal fixe det i morgen, vi har både klosser og skiver. Har også selv regnet med at det er mest på den det er noe galt med pga metallpartikler. Men det trenger ikke nødvendigvis å være noe galt med caliper og eller glideboltet vel? ? Kjedelig om man ser det når man har tatt av alt? Lenke til kommentar
hvaler34 Skrevet 10. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2017 Og jeg hadde jo bremser når jeg parkerte den i går, så kan vel ikke være noe galt med caliper og glidebolt da? ? Kan man se om de henger fast? Jeg var innom ett bilverksted som så på det før det ble rust for ett par dager siden, han titta kjapt og sa at klossen på utsiden var lite igjen på, og at det kunne være den på innsiden som var oppbrukt. Lenke til kommentar
dopus Skrevet 6. juli 2017 Del Skrevet 6. juli 2017 Kan være lurt å pusse klaven som klossene står i for rust, slik at klossene ikke henger. Sjekk samtidig glide boltene. Smør dem hvis dem er av en varant som skal smøres. Sjekk at stempel i caliper kan bevege seg normalt og ikke henger. Caliper er sikker ok. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå