Gå til innhold

Lage spill med Javascript?

Anbefalte innlegg

Hvorfor tror du jeg ikke har besøkt lenkene du poster, å kanskje viktigere, hvorfor antar du at jeg trenger å opplyses?

Fordi det virket slik.

EDIT:

KodeKlubben-layout2.jpg

Om disse småfolka skulle begynne med spillutvikling for Android, ville du da anbefalt Java eller noe som var enklere?  :)

Endret av nightowl
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor det?

1. Hvis du vil lage noe som ikke er ett spill, så kan du gjøre det uten å lære noe nytt.

2. Fil størrelsen flerfoldige ganger større i Unity (8MB vs 200kb for et lite prosjekt)

3. Ingen grenser på hva du kan gjøre (Unity free) (20stk max multiplayer, forced splash screen, ingen mulighet for ads, etc...)

Ofc, hvis du vil ha noe kjapt med 3D herfra og til månen så kjør på med Unity, men det vil være overkill i 99% av situasjonene.

Lenke til kommentar

Jeg sier fortsatt Unity (eller noe tilsvarende), da får du se litt action med en gang.

Det er en grunn til at slike spillverktøy finnes og stadig blir mer populære: Fordi det er enkelt å komme i gang og de muliggjør mye raskere utvikling.

Å pludre med Java og/eller C++ først fordi du skal lære språket kan fort tære på motivasjonen din. Det er tross alt veldig tidkrevende å lære et objektorientert programmeringsspråk.

EDIT: Du må lære et språk uansett for å i det hele tatt få gjort noe. "Koding" er bare å bruke språket til å lage noe.

Endret av nightowl
Lenke til kommentar

Jeg sier fortsatt Unity (eller noe tilsvarende), da får du se litt action med en gang.

Det er en grunn til at slike spillverktøy finnes og stadig blir mer populære: Fordi det er enkelt å komme i gang og de muliggjør mye raskere utvikling.

Å pludre med Java og/eller C++ først fordi du skal lære språket kan fort tære på motivasjonen din. Det er tross alt veldig tidkrevende å lære et objektorientert programmeringsspråk.

EDIT: Du må lære et språk uansett for å i det hele tatt få gjort noe. "Koding" er bare å bruke språket til å lage noe.

Takk for svar, da skal jeg begynne å se på unity3d :) 

Lenke til kommentar

Takk for svar, da skal jeg begynne å se på unity3d :)

Det høres bra ut! :)

Pass på at du velger guider/bøker/undervisningsmateriell som har fått gode skussmål og som er for nybegynnere.

EDIT: F.eks. en av disse - hvor noen av dem er enklere å få tak i enn det man kanskje skulle tro ..  :whistle:

Endret av nightowl
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Tydelig at vi er på diskusjon.no  :hrm:

Støtter forøvrig oppunder Unity. Du skriver du er usikker på språk, i Unity kan du bruke C# og UnityScript, UnityScript ligner syntaksmessig på JavaScript men semantisk er språkene veldig forskjellig. Dette trenger du egentlig ikke tenke så mye på da du er såpass fersk, men jeg ville begynt med C# og Unity om jeg måtte lært alt på nytt nettopp fordi det er så mye hjelp å få. Unity er veldokumentert og det er laget MYE bra lærevideoer.

Her er en veldig fin start: Roll-a-ball tutorial

Og: Brackeys - How to make a Video Game

Mer lenker som er verdt å titte på:

Lenke til kommentar

Det du må huske på er å laste ned en adapter til nettverket og endre verdien fra 0 til 1, samt avinstallere cookies fra nettleseren du bruker, hvis ikke blir det ufattelig treigt og du vil få div. Pop-ups som hardriven ikke akkurat vil sette pris på med ethernetten koblet til kjernen av det elektriske anlegget.

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...