Gå til innhold

Hvordan skal jeg bytte batteri på klokken?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Har en helt "vanlig" rund klokke som har gått tomt for batteri. Jeg har prøvd å åpne opp på baksiden for å se hvordan jeg skal bytte batteri på den, men får det virkelig ikke til å åpne den... Noen som vet hvordan man gjør dette?

 

Alternativt har jeg vurdert å gå til urmaker å få han til å gjøre det, men er det noen som vet hva det vil koste? Har ikke så god råd akkurat nå...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-329093

Sist jeg fikk urmaker til å skifte batteri på et armbåndsur kostet det rundt 5-600 kroner. Batteriet (oppladbart fordi det var et sånt i uret fra før) var inkludert. Uret kostet åtte tusen kroner da. Regner med det koster mindre hvis det er et rimeligere ur.

 

Produsent og modell hadde kanskje hjulpet litt på å besvare spørsmålet ditt mer spesifikt. "Rund" klokke hjelper ikke så mye...

Endret av medlem-329093
Lenke til kommentar

Tusen takk for svar, dere!

Fikk åpnet den med sånn trådkutter fra mors syskap :)

 

Klokken kostet ikke mer enn rundt 400 og er fra merket Dilligaf. Men den har holdt seg veldig bra til tross for at det nærmer seg tre år, og har ikke lyst til å begynne å se etter en ny klokke fordi det er denne jeg er så glad i!

 

Nå tenkte jeg å bestille batteri fra eBay.

På batteriet mitt står det Sony Hg 0% SR626SW - fra Japan. Det står ikke noe om volt, osv ut fra det jeg kan se.

Noen som har lyst til å hjelpe meg med å finne riktig batteri på eBay?  Takker på forhånd :)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093

Tusen takk for svar, dere!

Fikk åpnet den med sånn trådkutter fra mors syskap :)

 

Klokken kostet ikke mer enn rundt 400 og er fra merket Dilligaf. Men den har holdt seg veldig bra til tross for at det nærmer seg tre år, og har ikke lyst til å begynne å se etter en ny klokke fordi det er denne jeg er så glad i!

 

Nå tenkte jeg å bestille batteri fra eBay.

På batteriet mitt står det Sony Hg 0% SR626SW - fra Japan. Det står ikke noe om volt, osv ut fra det jeg kan se.

Noen som har lyst til å hjelpe meg med å finne riktig batteri på eBay?  Takker på forhånd :)

 

REDIGERT:

 

https://www.batteriexperten.com/no/artiklar/sr626sw-(gp)-batteri,-1.55v,-mah.html?gclid=CjwKEAjwjunJBRDzl6iCpoKS4G0SJACJAx-V17NAaIK73cNfH11BxnuEEcPEy89VwM86RmxwMDbl0BoC4Rrw_wcB

 

Men hvis du trenger batteriet med en gang så gå på butikken og kjøp det. Koster sikkert maks 50 kroner. SR626SW er navnet på batteriet.

Endret av medlem-329093
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...