Frode87 Skrevet 9. juni 2017 Del Skrevet 9. juni 2017 hei fikk nettopp motor problemer på vei hjem motoren vil ikke over 1500/2000 omdreiniger. Den starter helt fint og går bra på tomgang, men med en gang jeg trykker på gassen høres det ut som om den skal kveles. bilen er en saab 9-3 1.8 bensin 2004 model noen som har en annelse om hva som er feil? Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 9. juni 2017 Del Skrevet 9. juni 2017 Sjekk for feilkoder. Skal jeg gjette så ville jeg begynt med luftmassemåler og forsyning av bensin. Lenke til kommentar
Frode87 Skrevet 9. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2017 kommer ikke opp noen feilkode har skjekket. Måtte få hentet bilen av naf og han sa at det kunne være et vakum rør men han kunne ikke høre noe.Han sa og at jeg kunne skjekke luftfilter boksen for å se om det var kommet inn noe der men det var det ikke. er det en måtte å teste luftmassmåleren? Lenke til kommentar
Frode87 Skrevet 10. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2017 nå starter den fint men stopper nesten med en gang har lest litt på nettet å lurer på om registerreimen har hoppet over et hakk eller to Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 10. juni 2017 Del Skrevet 10. juni 2017 (endret) Vær varsom med starting / stopping. Jeg opplevde samme identisk symptom med en Focus 2.0 . Påfølgende dag røk register kjede ved et eneste startforsøk. Endret 10. juni 2017 av syar2003 Lenke til kommentar
Frode87 Skrevet 10. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2017 Vær varsom med starting / stopping. Jeg opplevde samme identisk symptom med en Focus 2.0 . Påfølgende dag røk register kjede ved et eneste startforsøk. hadde du samme problem som jeg beskriver? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 10. juni 2017 Del Skrevet 10. juni 2017 (endret) Vær varsom med starting / stopping. Jeg opplevde samme identisk symptom med en Focus 2.0 . Påfølgende dag røk register kjede ved et eneste startforsøk. hadde du samme problem som jeg beskriver?Ja , dette med plutselig følelse av mistet motorkraft og følelse av at den gikk på færre sylindre (feiltenning) . Kom meg hjem i 50-60km/t. Dagen etter ved forsøk start av motoren røk kjedet helt. Vet ikke hva feilen var opprinnelig men antar det var glapp eller tannhjul eller brist i kjedet. Jeg leverte den som innbyttebil for å kjøpe kliss ny bil da jeg ble antydet 25-30k for reparasjon. Så myten om at register"kjede" aldri ryker døde for min del der og da. Dette var syv år siden og fokusen var en 2001 modell med 2.0l 135hk. Vet ikke om motorstyringen "senser" slikt feil og den struper ned motoren. Endret 10. juni 2017 av syar2003 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 10. juni 2017 Del Skrevet 10. juni 2017 Blir litt anekdotisk dette synes jeg. Registerkjedet kan være årsaken, men det er ikke der jeg ville begynt å feilsøke. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 10. juni 2017 Del Skrevet 10. juni 2017 Neida, jeg sier bare at man bør være litt forsiktig . Lenke til kommentar
Frode87 Skrevet 10. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2017 nå er det jo ikke kjede men reim på min men fikk høre at det kunne være bensinfilteret Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå