Gå til innhold

Hayvard bygger fem batteriferger som skal gå i Møre og Romsdal


Anbefalte innlegg

  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Veldig bra, men virker unødvendig de må ha dieselmotor som backup. Dette må vel bli veldig fordyrende, og el-drift er jo vanligvis overlegent diesel når det kommer til driftssikkerhet.

 

Har dieselferger batterier og elmotor som backup i tilfelle motorproblemer?

Lenke til kommentar

Dieselmotorer på skip er vel noe av den mest velprøvde og kjente teknologien vi har, mens det som installeres på skip av store elektriske fremdriftsanlegg fremdeles har en eim av nybrottsarbeid over seg. Det er nok lettere å få tak på deler til en serieprodusert marin dieselmotor enn et avansert prototype batterianlegg. Det er vel også gjerne slik at ferger og andre større skip har (minst) to dieselmotorer, nettopp for å ha redundans og dermed sikkerhet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...