Gå til innhold

REFLEKSJON: En ny generasjon «ultraportable» spillbærbare kommer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan se ut som ytelsa blir betydelig lavere enn "vanlige" pascal. At de trotler etter noen minutter i vanlige spill er bare tull med mindre du alltid har på furmark som bakgrunnsunderholdning. Throttlegrensa for f.eks 1070 er satt til 80C hos mange produsenter. Det er svært få spill som greier å få den opp i 80C. The witcher 3 med max detaljer får GPU opp i 75-78C hos meg og skjermkortet kjører da aldri under 1443 MHz. Det ligger stabilt på 1500-1700, dvs innenfor og tidvis over turbo. Det er kun Furmark hvor jeg har greid å få throttling ned på 1070 på Multicom P651.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Man bør selvsagt ikke forvente seg ytelsen til et 1080 kort her, vi snakker tross alt om en reduksjon i klokkehastighet på kortet på minst 17 % til 29 % , noe som bør gi ytelse som er sammenlignbart med et Geforce 1070 / 1060 vil jeg anta ( Et 1080 gir omtrent 126 fps i Tomb Raider, en reduksjon på 29% vil da gi 89 fps , noe som legger seg omtrent under ytelsen til et 1070 : http://www.guru3d.com/articles_pages/msi_geforce_gtx_1080_gaming_x_plus_8g_review,12.html ) .

Personlig hadde jeg trolig heller kjøpt meg en bærbar med et 1060 kort med 6Gb minne som har en grei kjøleløsning, lydnivået på 40 db er derimot ikke så ille men merkbart når man sitter med pcen rett foran seg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...