Dessverre_;-) Skrevet 9. juni 2017 Del Skrevet 9. juni 2017 Har altibox og altibox extender, wifi+ som den heter. Alt er koblet med kabel. Så langt alt ok både pc, lapptop, tv, chromcast (wifi) og pc har godt nett. Men på mobil så er det problemer når jeg går mellom rommene så mister jeg forbindelsen i mange minutter av gangen, altså når mobilen bytter fra extender til altibox sentralen/router. Pr idag har jeg bare satt de opp med likt oppsett, altså samme kanal både på 2,4 mhz og 5mhz. Så hvordan er best oppsett ved bruk av extender og wifi? Lenke til kommentar
TMB Skrevet 11. juni 2017 Del Skrevet 11. juni 2017 (endret) Prøv å sette forskjellig kanal på alle, men samme SSID. Endret 11. juni 2017 av TMB Lenke til kommentar
Dessverre_;-) Skrevet 11. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2017 Prøv å sette forskjellig kanal på alle, men samme SSID. Har samme ssid og kanal 1 & 11 (2,4ghz) og 64 & 108 (5ghz) siden det var de kanalene som var "ledig" i følge wifianalyzer på Android. Resultatet ble litt bedre, den skifter fortere og jeg har litt bedre dekning, særlig på 5ghz. Så takker for hjelpen så langt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå