joka Skrevet 12. juni 2017 Del Skrevet 12. juni 2017 fra golf, men er nok ganske likt... http://forums.vwvortex.com/showthread.php?6108940-Odd-overheating-issue&p=82739177&viewfull=1#post82739177 Lenke til kommentar
0laf Skrevet 12. juni 2017 Del Skrevet 12. juni 2017 Ser du en løsning? Ikke annet enn å få et verksted til å se på det? Dersom det kommer hvit eksos, så er det jo et tegn på vann som fordamper i eksosen, altså toppakningsbrudd. Det kan også forklare at bilen blir varm, men ikke at viftene ikke starter som de skal? En kompresjonstest vil normalt avdekke brudd i toppakningen ganske raskt, feil på det elektriske kan nok i mange tilfeller oppdages med VAG-COM, altså diagnoseverktøy. Lenke til kommentar
ChrisSmith Skrevet 12. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2017 (endret) Ser du en løsning?Ikke annet enn å få et verksted til å se på det? Dersom det kommer hvit eksos, så er det jo et tegn på vann som fordamper i eksosen, altså toppakningsbrudd. Det kan også forklare at bilen blir varm, men ikke at viftene ikke starter som de skal? En kompresjonstest vil normalt avdekke brudd i toppakningen ganske raskt, feil på det elektriske kan nok i mange tilfeller oppdages med VAG-COM, altså diagnoseverktøy. Da regner jeg med at det er toppakningsbrudd. Har en garasje med forskjellige verktøy der jeg kan skru og koble litt. Vet du om det er en stor jobb å åpne og sjekke om toppakning en er gåen? Ser det koster noen hundrelapper å kjøpe en ny toppakning. Endret 12. juni 2017 av ChrisSmith Lenke til kommentar
Minus Skrevet 12. juni 2017 Del Skrevet 12. juni 2017 90 grader er da helt normal temperatur, særlig hvis det er bensinmotor. Dieselmotorene blir gjerne ikke så varme. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 12. juni 2017 Del Skrevet 12. juni 2017 90 grader er ikke veldig varmt, 100 er heller ikke urovekkende.. Det er trykk i kjølesystemet så lenge det er i orden og kjølevæska vil da tåle temperaturer over 100 grader (gjerne opp mot 120) Lenke til kommentar
Minus Skrevet 12. juni 2017 Del Skrevet 12. juni 2017 Hvis jeg skulle tippe, om det er problem med å starte bilen etter den er blitt driftsvarm, er en defekt tempsensor som regulerer f.eks luft/drivstoff ved start. Som en choke på eldre biler. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå