Gå til innhold

Reisekart

Anbefalte innlegg

Hei!

Tidligere så hadde TripAdvisor er fint kart der du kunne legge inn hvilke byer du hadde vært i,

og du fikk en total på antall byer og land du har besøkt.

Ser ut som denne funksjonen er nedgradert kraftig, og lurte på om noen

har funnet gode alternativer til denne? :) 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selv bruker jeg Google maps til dette. Har et "lag" med steder hvor jeg har vært og et hvor jeg ønsker å dra i fremtiden. 

Ser kanskje ikke like lekkert ut, men det fungerer bra. 

Smart, ikke sett denne funksjonen tidligere, med Google My Maps :)

EDIT: Synd de har begrensing på antall lag du kan opprette, da,

Endret av empetre
Lenke til kommentar
Ser ut som denne funksjonen er nedgradert kraftig, og lurte på om noen

har funnet gode alternativer til denne? :)

Kartet har mange  feil og begrensninger og har heller ikke blitt forbedret på flere år, men det eksisterer da fortsatt selv om de ikke har forbedret det man mange år og nylig har gjemt bort linken.

Er det gjemming av linken du kaller for "nedgradering" eller er det noe anent du tenker på?

Lenke til kommentar

Både gjemming av linken, og også det at du ikke lenger får opp hvor mange land man har besøkt.

Den funksjonaliteten var feil så det var greit at de fjernet den. Når man fikk mange nok punkter så endret antall land seg hver gang man lastet opp siden og de hadde også en stund en ramme hvor det stod antall land slik at man samtidig kunne se 2 forskjellige tall på samme webside. Som om det ikke var nok så har de også feil inndeling av land på kartet.

De har fortsatt 2 listinger som jeg ikke helt skjønner hvordan de har tenkt. Hva legger de i at jeg har "81% of the world traveled" og hvor tar de det fra at jeg har "1,723,226 total miles traveled"?

Endret av robertaas
Lenke til kommentar

Både gjemming av linken, og også det at du ikke lenger får opp hvor mange land man har besøkt.

Den funksjonaliteten var feil så det var greit at de fjernet den. Når man fikk mange nok punkter så endret antall land seg hver gang man lastet opp siden og de hadde også en stund en ramme hvor det stod antall land slik at man samtidig kunne se 2 forskjellige tall på samme webside. Som om det ikke var nok så har de også feil inndeling av land på kartet.

De har fortsatt 2 listinger som jeg ikke helt skjønner hvordan de har tenkt. Hva legger de i at jeg har "81% of the world traveled" og hvor tar de det fra at jeg har "1,723,226 total miles traveled"?

Skjønner. Du har ikke andre sider du registrerer hvor du har reist? 

Ja, heller aldri skjønt de to listingene der! Helt merkelige tall

Lenke til kommentar

Det er egentlig frustrerende hvor mye feil Tripadvisor har. Som jeg allerede har skrevet har de feil i inndelingen av land. De har også byer og småsteder som er helt feilplassert på kartet og severdigheter og hotell kan også være plassert helt i hytt og pine og gjerne med 3-4 varianter plassert rundtomkring og bilder og beskrivelser kan være fra en blanding av andre hoteller og destinasjoner i området. Folk kan laste opp hva om helst av feil på Tripadvisor og de har tydeligvis ingen mulighet til å korrigere noe. Jeg har gitt opp å klage til dem, de klarer ikke rette noen av feilene.

Ett eksempel jeg så i helgen var "Finnkirka" som er en steinformasjon som ligger øde til ca. 20 km fra Honningsvåg. Sjekk bilder og kart for denne:

https://www.tripadvisor.com/Attraction_Review-g3224943-d3640938-Reviews-Finnkirka_Sami_Church-Kjollefjord_Lebesby_Municipality_Finnmark_Northern_Norway.html

Endret av robertaas
Lenke til kommentar

Du har ikke andre sider du registrerer hvor du har reist?

Har en google map jeg holder på med, men det er veldig begrenset hva man får inn der... og tungvint. Tripadvisor skal ha en absolutt grense på 2000 destinasjoner, men jeg har hatt problemer med stabilitet lengere før jeg har kommet dit.

Så jeg har ikke noe tilsvarende eller bedre å foreslå. Det er dumt at Tripadvisor har blitt så domminerende når de helt har gitt opp kvalitetskontoll og produktutvikling. Det eneste de forbedrer er flere popups og mere pushng av hotellbestilllinger.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Jeg har et enormt verdenskart på veggen, 2x1,5m, lerret type kjøpt på Ikea. Så setter jeg inn nåler hvor jeg har vært, og drar til og med hyssing mellom i kronologisk rekkefølge. Funker meget bra :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...