AnonymDiskusjon Skrevet 9. juni 2017 Del Skrevet 9. juni 2017 Eg har nettopp blir godkjent som enkeltmannsforetak. Dei første som ringte var 1800.no. Eg misforstod og trudde det var Altinn så ringt. Han fekk det til å høyre ut som han berre oppdaterte informasjonen. Han sa han tok opp samtalen for min eigen sikkerheit (eg tok også opp samtalen) og avslutta samtalen med at det var ein bindande avtale på 2500 kroner. Noko som eg svart ok på, eg skjønner ikkje kvifor. Fakturaen kjem eg til å få om nokre dagar. Er det noko eg kan gjere eller må eg berre betale fakturaen? Anonymous poster hash: 0467d...369 Lenke til kommentar
Zash Skrevet 9. juni 2017 Del Skrevet 9. juni 2017 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1726340 Sjekk den tråden der du Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 9. juni 2017 Del Skrevet 9. juni 2017 Altinn og skatteetaten gjør ikke slike avtaler over telefon, det går på e-post og brevpost. Ikke svar ja eller ok på noenting når det kommer til avtaler fra folk som ringer, si at du vil ha et avtaleforslag på e-post eller brev. Det er en del bedrifter som lever av å svindle nystartede bedrifter og folk som ikke vet hva de svarer på, de har en veldig strategisk fremgangsmåte for å få det til å høres ut som krav eller at det er myndighetene som ringer. Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 9. juni 2017 Del Skrevet 9. juni 2017 Det ser ut til at de bevisst prøver å få folk til å tro at det er noen i det offentlige som ringer. Dette er jo å utgi seg for å være offentlig tjenestemann, noe som ikke er greit. Lenke til kommentar
Populært innlegg krikkert Skrevet 9. juni 2017 Populært innlegg Del Skrevet 9. juni 2017 (endret) Det første du gjør er å be om å få kopi av opptaket. Det andre du gjør er å kreve at de sletter opptaket. Etter Datatilsynets veileder for lydopptak er ikke lydopptaket lovlig tatt opp når virksomheten ikke har bedt om ditt aktive og informerte samtykke på forhånd. For dokumentasjon av avtaleinngåelse kreves det i tillegg at innringer har fått valget mellom å bekrefte muntlig eller skriftlig for eksempel via SMS med mindre dette er umulig eller urimelig byrdefullt. Overtredelsesgebyret fra Datatilsynet er betydelig mye større enn 2500,- kr. Det tredje du gjør er å bestride kravet fordi konteksten innebærer at de utnytter nyetablerte ENKs uerfarenhet, noe som gjør avtalen ugyldig etter avtaleloven § 31. Det fjerde du gjør er å melde fra til Datatilsynet. Endret 9. juni 2017 av krikkert 21 Lenke til kommentar
Youri Skrevet 9. juni 2017 Del Skrevet 9. juni 2017 Takker for hjelpa! Det har komme ein ny utfordring, det er umogleg å få tak i dei. Elles så kjem eg til å ta dette vidare slik som blir sagt her og i den andre tråden. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 9. juni 2017 Del Skrevet 9. juni 2017 Umulig å få tak i de er en del av strategien. Slapp av og vent på regninga så kan du bestride den når den dukker opp. Dette er standardsvindel og ikke noe problem å ordne opp i. Bare kjedelig å kaste bort tid på slik tull. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 9. juni 2017 Del Skrevet 9. juni 2017 Er det i det hele tatt mulig å motta en faktura eller inkassovarsel fra et firma som det er umulig å bevise at det eksisterer? Et antatt ikke-eksisterende firma, er det i stand til å utstede en faktura som oppfyller kravene i norsk lov? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 9. juni 2017 Del Skrevet 9. juni 2017 Er det i det hele tatt mulig å motta en faktura eller inkassovarsel fra et firma som det er umulig å bevise at det eksisterer? Et antatt ikke-eksisterende firma, er det i stand til å utstede en faktura som oppfyller kravene i norsk lov?Hæ? Hvorfor antar du at kreditor her ikke eksisterer? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 9. juni 2017 Del Skrevet 9. juni 2017 (endret) Umulig å Google, hjemmesida har ikke kontaktopplysninger. Edit: og finnes ikke på brreg.no Endret 9. juni 2017 av Slettet-376f9 Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 9. juni 2017 Del Skrevet 9. juni 2017 Umulig å Google, hjemmesida har ikke kontaktopplysninger.OK. For det første er ikke kontaktopplysninger på hjemmesiden nødvendig for at det skal finnes et selskap som selger tjenester på nettsiden. For det andre finner du kontaktinfoen på ca. femten sekunder om du faktisk prøver. Det er 180.no som står bak 1800.no også, og 180.no nummeropplysningen AS er definitivt et selskap som eksisterer. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 9. juni 2017 Del Skrevet 9. juni 2017 Vis meg hvordan, da. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 9. juni 2017 Del Skrevet 9. juni 2017 https://www.norid.no/no/domenenavnbaser/whois/ Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 9. juni 2017 Del Skrevet 9. juni 2017 (endret) Hvilken firmainformasjon forventer du å finne på fakturaen? BTW: er vi sikre på om TS ble kontaktet av 1800.no eller 180.no? Endret 9. juni 2017 av Slettet-376f9 Lenke til kommentar
Visum Skrevet 9. juni 2017 Del Skrevet 9. juni 2017 Hvilken firmainformasjon forventer du å finne på fakturaen? BTW: er vi sikre på om TS ble kontaktet av 1800.no eller 180.no? NordID er det ansvarlig selskapet for toppnivådomenet .no Det er vanskelig for oss å si hvilket "selskap" som du vil finne på fakturaen. Lenke til kommentar
MKap Skrevet 9. juni 2017 Del Skrevet 9. juni 2017 Du har antakeleg ein god sak mtp. at nettstaden deira faktisk ikkje funkar. Veit ikkje kva som står i avtalen, men har vanskeleg for å skjønna at dei kan oppfylla nokon som helst ytelse med ei nettside som er i tidleg utviklingsfase, og openbart har vore det sidan 2012. 1 Lenke til kommentar
Merko Skrevet 10. juni 2017 Del Skrevet 10. juni 2017 Huff. husker selv alle de telefonene som ringte når jeg selv oppretta ENK. Virker som alle ville ha en bit av kaka. en som ville selge meg hjemmeside.. så han lagde den tydeligvis mens vi snakka over telefonen. når jeg sa at jeg ikke var noe særlig interessert, så prøvde han å få meg til og føle meg dårlig mtp han hadde brukt så mye tid på denne her siden.. så jeg ba han ringe meg opp om 20minutter.. tok aldri tlf fra han etter den første. :/ Lenke til kommentar
toth Skrevet 13. juni 2017 Del Skrevet 13. juni 2017 Du har antakeleg ein god sak mtp. at nettstaden deira faktisk ikkje funkar. Veit ikkje kva som står i avtalen, men har vanskeleg for å skjønna at dei kan oppfylla nokon som helst ytelse med ei nettside som er i tidleg utviklingsfase, og openbart har vore det sidan 2012. Her kan de åpenbart ikke levere en gjenytelse, databasen er jo ikkeeksisterende og ikke tilgjengelig. Jeg tror jaggu du må lenger tilbake enn 2012 og, de hevder å skulle støtte "Symbian", Nokias OS som vel var utdatert allerede i 2010. Lenke til kommentar
toth Skrevet 13. juni 2017 Del Skrevet 13. juni 2017 ..forresten, har TS lov å publisere lydopptaket her? Det kunne vært interessant å høre taktikkene deres in action, og hvordan de lurer deg til å tro at de er AltInn. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 13. juni 2017 Del Skrevet 13. juni 2017 Jeg mener absolutt at han har det. I ytterste instans kan opptaket bli brukt i en rettssak og da blir det offentlig eiendom uansett. En annen sak er at opptaket kan ha blitt redigert/manipulert slik at det ikke inneholder hele samtalen slik den foregikk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå