Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Når mannen juger...

Anbefalte innlegg

Mannen har en meget pen kvinnelig kollega, som han tidligere har latt være å fortelle meg når han jobbet med. Hun har vært borti flere av de som jobber der, er singel nå. 

Han har en annen mannlig kollega som maser mye på snapchat, fyren melder ham fire-fem ganger i uka og kan da melde til og fra gjennom hele kvelden. 

Likevel er det henne han har som bestevenn på snap, så de har tydeligvis MYE kontakt... men til meg sier han at han ikke har hørt fra henne på lenge...

Jeg har gjort det helt klart for ham at jeg ikke kommer til å stå i veien om han har følelser for noen andre, men at jeg forventer at han, etter nesten åtte år sammen med meg, kommer til meg og sier fra om det selv. Han sier han ikke har noen andre, og fyrer seg skikkelig opp om hvor dårlig gjort det er av meg å tenke sånt om han. Han reagerer nesten litt for mye, slik han ellers gjør om han har dårlig samvittighet men ikke kan innrømme at han har gjort noe...

Jeg prøver å bare stole på det han sier, men noe kjennes ikke riktig...

Overreagerer jeg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Både ja og nei. Det er du som kjenner ham og må velge å stole på ham eller ikke. Hva sier magefølelsen? Sjalusi og mistillitt har drept mange forhold så du må nesten vurdere selv hva som er best for dere. Å ha en mistanke for så å lete etter bevis for å bekrefte mistanken vil gjøre at du finner bevisene du leter etter.

Du skriver at typen din har mye kontakt med en mann. Er du sjalu på det også? Har du mistanke om at typen din er litt homo?

Lenke til kommentar

Du har sagt fra grundig én gang nå. Dét bør holde. Ikke press mer.

Hvordan vet du så godt at hun har vært borti flere av de mannlige kollegaene der han jobber?

Du skriver de har "tydeligvis mye kontakt" - hvor sikker er du, hva er kildene dine?

Hvor grensene går angående å sjekke hva partneren gjør er hårfine, og individuelle, men det må være lov å få bekreftet sin kjærlighet fra partneren.

Men samtidig så bør ikke han være defensiv. Han burde si "Bare spør og sjekk hva du vil, jeg har ingenting å skjule." Så det -KAN- være et tegn på at han føler seg truet eller usikker. Men det kan også være et tegn på at han ikke liker "mas", rett og slett at følelsene er genuine, at han ser det som et personlig angrep på sin karaktér. Så du må være forsiktig, men heller ikke vinglete. Ikke si unnskyld, for deretter å anklage han senere igjen. Både for hans del, og din egen del.

Endret av Taurean
Lenke til kommentar

Snap'en hans er en relativt pålitelig kilde. Han er "bestevenn" med denne dama. Hvordan hun vet dette har hun ikke sagt noe om.

Jeg synes dette virker ugreit. En snap i uka eller noe er greit, hvis det er noe spesielt og ikke bare meningsløse selfies og "pjatt".

Lenke til kommentar

Haha, oscrue. "Skal du være min kjæreste får du maksimalt sende en snap til kvinnelige kollegaer i uken. Og da skal det faen være noe spesielt, ikke noe selfies eller smalltalk!!". Roan da. Litt frihet må man få ha i et forhold. Han har ikke gjort noe gale enda i mine øyne.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Både ja og nei. Det er du som kjenner ham og må velge å stole på ham eller ikke. Hva sier magefølelsen? Sjalusi og mistillitt har drept mange forhold så du må nesten vurdere selv hva som er best for dere. Å ha en mistanke for så å lete etter bevis for å bekrefte mistanken vil gjøre at du finner bevisene du leter etter.

Du skriver at typen din har mye kontakt med en mann. Er du sjalu på det også? Har du mistanke om at typen din er litt homo?

Snap'en hans er en relativt pålitelig kilde. Han er "bestevenn" med denne dama. Hvordan hun vet dette har hun ikke sagt noe om.

Jeg synes dette virker ugreit. En snap i uka eller noe er greit, hvis det er noe spesielt og ikke bare meningsløse selfies og "pjatt".

Jeg er ikke like ukomfortabel med kontakten han har med sin mannlige kollega nei, av den enkle grunn at han er åpen om denne. Han kan sitte ved siden av meg og lese snaps, kommentere på dem, sukke over at kollegaen snapper igjen og han bryr seg ikke om jeg sitter slik at jeg ser hva han skriver. Men all kommunikasjon med denne jenta holdes hemmelig.

Og jeg vet han er bestevenn med henne fordi jeg så vennelista hans nylig når han skulle sende snap til en annen og åpna vennelista si, på vennelista kommer det jo opp emoticons og det sto "bestevenn" i tekst etter hennes navn. Jeg har ikke vært inne og snoka. 

Kan legge til at det i forrige uke hendte at han åpna snapchat mens han satt inntil meg i sofaen og kom rett inn på en snap han tydeligvis hadde lest rett før han lukka appen, den forsvant nesten med en gang men jeg rakk å se at det var tekst og et hjerte. Iom at den ble borte så fort rakk jeg ikke å se hvem som var avsender. Siden teksten da var borte kunne jeg ikke konfrontere ham med det, han ville bare nektet for at det var noe hjerte der. Han merket at jeg så snappen og ble rar, men sa ingenting...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Haha, oscrue. "Skal du være min kjæreste får du maksimalt sende en snap til kvinnelige kollegaer i uken. Og da skal det faen være noe spesielt, ikke noe selfies eller smalltalk!!". Roan da. Litt frihet må man få ha i et forhold. Han har ikke gjort noe gale enda i mine øyne.

Du er i hvert fall flink til å overdrive, om ikke annet. Jeg mener at man bør trå forsiktig når man er i et forhold. Ikke snap med andre damer i hytt og pine, det skaper bare usikkerhet.

Man nekter ikke kjæresten å snap'e med folk, men som en god kjæreste er det greit å vise litt hensyn. Når en mann snap'er så mye med en kvinnelig kollega, virker det litt mistenkelig (men gjør ikke nødvendigvis noe galt mtp utroskap).

• Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg har gjort det helt klart for ham at jeg ikke kommer til å stå i veien om han har følelser for noen andre, men at jeg forventer at han, etter nesten åtte år sammen med meg, kommer til meg og sier fra om det selv. Han sier han ikke har noen andre, og fyrer seg skikkelig opp om hvor dårlig gjort det er av meg å tenke sånt om han. Han reagerer nesten litt for mye, slik han ellers gjør om han har dårlig samvittighet men ikke kan innrømme at han har gjort noe... Jeg prøver å bare stole på det han sier, men noe kjennes ikke riktig...

Det skrevne er i seg selv et tydelig tegn på at forholdet er i oppløsning og at dere burde gå hver sin veg uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...