Gå til innhold

NRKs Valgomat for 2017

104 stemmer

1. 1. Hvilket parti fikk du?

• RV
      5
    • SV
      2
    • AP
      19
    • SP
      8
    • MDG
      13
    • KRF
      2
    • V
      7
    • H
      19
    • FRP
      29

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Etter å ha lest litt i partiprogrammet til MDG forstår jeg ikke at folk vil stemme på de. Det er som om de ikke har bakkekontakt og kan trylle.

Hmmm, hva er det du ikke forstår egentlig? Selv føler jeg at det er gode intensjoner hele veien her som jo vil legge grunnlaget for en bærekraftig framtid. Men klart, blåser man i våre nasjonale og internasjonale klimaforpliktelser så vil det hele selvfølgelig virke meningsløst, siden det er nok ett kriterie at man har tatt inn over seg klima og miljøproblematikken vi står ovenfor samt godtatt det kommende grønne skifte for å forstå seg på dette. Du får lese deg litt opp på dette først også tror jeg du klarer å se poenget og viktigheten av klima og miljøpolitikk du også.

Lenke til kommentar

Etter å ha lest litt i partiprogrammet til MDG forstår jeg ikke at folk vil stemme på de. Det er som om de ikke har bakkekontakt og kan trylle.

Hmmm, hva er det du ikke forstår egentlig? Selv føler jeg at det er gode intensjoner hele veien her som jo vil legge grunnlaget for en bærekraftig framtid. Men klart, blåser man i våre nasjonale og internasjonale klimaforpliktelser så vil det hele selvfølgelig virke meningsløst, siden det er nok ett kriterie at man har tatt inn over seg klima og miljøproblematikken vi står ovenfor samt godtatt det kommende grønne skifte for å forstå seg på dette. Du får lese deg litt opp på dette først også tror jeg du klarer å se poenget og viktigheten av klima og miljøpolitikk du også.

Det er nok heller andre som ikke forstår programmet... de som stemmer på dem, that is ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er nok heller andre som ikke forstår programmet... de som stemmer på dem, that is ;)

Det må da være jævlig pinlig å innrømme at man ikke har skjønt mer enn Trump by now? ;)

Lenke til kommentar

Om dere vil velge vekk AP eller H så må der være klar over at de er de partiene som vil være hjørnestenen i en regjering

Sånn sett så kan man ikke velge vekk disse pertien , selv om man stememr på andre pertier

I såfal måtte alle la være å stemme på disse

Nå gåt det også ann å følge med op alle pefunne til alle partiene for å se om det stmmer med alternativen i valgomaten

jeg har et paradoks her

AP vil øke skatten til folk fleste ( det er detr som skjer selv om de vil ta de rikeste )  slik at komunne og statt kan sløse bort enda mer penger på bare tull

H vil tvinge samme flere komuner

Redaktøren i lokalavisen hadde en artikkel som forteller hvr rause folk fra Nordland var og lot også tromsværingene og finnmarkingen kalle seg for norlændinger , selv om det det da blokerer for å skille ut de som faktis komemr fra nordland fylke

Så har det komme forlag om at regionen troms-finmark skal kalle seg for Nord-Norge selv om nordland egenlig også er med i denne

felles betgnelsen for de 3 nordligste fylkene

I tilegg stjelsen en komunne fra Norland og flyttes til nord-trøndelag

https://www.an.no/debatt/nord-norge/tromso/forsoket-pa-a-hekte-lokomotivet-nordland-av-nord-norgetoget-vil-egge-til-ny-ufred-i-nord/o/5-4-529813

AP på sin side har satt i gang tidens største overskrdelse da man for mange år siden valgt lokalisering for kampflybasen

jeg finner også en artikkel om den saken

Bodeø var beregnet å koste 8 miliarder de man foretok beregningen

Øralnd og evenes skaulle koste 5 miliarder til sammen

Nå er overskrdelseen på ørland beregen til 25 miliarder

https://www.an.no/orland/bodo/debatt/ny-kampflybase-pa-orlandet-sprekker-med-over-25-milliarder-og-dette-er-bare-starten/o/5-4-531361

Så jeg opfordere dere om å tenke der om når dere bestemmer hvilket parti dere vil stemme på

enten har politikern vær på fylle fest elelr så har de hatt kontakt med selvest satan før de bestemte seg

Hvordan kan man da få tilitt til de som man stemmer på

Er detr noe som for dette til å stemme  i forhold til valgomaten ?

Det er også verd å nevne at ungdomspartiet av MDG mente at befolkningen ute i distriket kjørte for mye bil

Hvilket alternativ vi skulle bruke har de ikke nevnt

kommer man 3-4 mil uten for de ikke for små byene så går det buss intil 3 ganger om dagen , så hvordan skal man da kunne erstarte den med bilen

Endret av sinnaelgen
Lenke til kommentar

Nja, folk ser "miljøpartiet..." å tenker litt som han over her, at Trump er en dust, å "de grønne" har skjønt opplegget.

Så stemmer man med hjertet, for å gjøre verden bedre for kommende generasjoner.

Det man hopper helt bukk over, er at MDG vil stenge oljekrana umiddelbart, samtidig som de vil gi bort store deler av oljeformuen til gode formål i utlandet, diverse forskning og annet.

Samtidig skal hele Finansdepartementet nærmest legges ned, det skal bli til "Barekraftdepartementet", som skal sørge for at alle sektorer blir bærekraftige, eller med andre ord, all industri som ikke er miljøvennlig skal legges ned.

Samtidig ønsker MDG å åpne grensene for alt som kan krype å gå av innvandrere, som koster en formue.

Det er godt mulig MDG vil gjøre Norge til et bedre sted miljømessig, men man kan jo bare glemme NAV, pensjon og den rikdom vi nordmenn har opplevd i flere årtier. I løpet av noen år med MDG-politikk så er vi alle tilbake på potetåkeren, hvis vi er heldige, sannsynligvis må vi flykte fra sult og elendighet til oljerike araberland i stedet.

Lenke til kommentar

Nja, folk ser "miljøpartiet..." å tenker litt som han over her, at Trump er en dust, å "de grønne" har skjønt opplegget.

Så stemmer man med hjertet, for å gjøre verden bedre for kommende generasjoner.

Det man hopper helt bukk over, er at MDG vil stenge oljekrana umiddelbart, samtidig som de vil gi bort store deler av oljeformuen til gode formål i utlandet, diverse forskning og annet.

Samtidig skal hele Finansdepartementet nærmest legges ned, det skal bli til "Barekraftdepartementet", som skal sørge for at alle sektorer blir bærekraftige, eller med andre ord, all industri som ikke er miljøvennlig skal legges ned.

Samtidig ønsker MDG å åpne grensene for alt som kan krype å gå av innvandrere, som koster en formue.

Det er godt mulig MDG vil gjøre Norge til et bedre sted miljømessig, men man kan jo bare glemme NAV, pensjon og den rikdom vi nordmenn har opplevd i flere årtier. I løpet av noen år med MDG-politikk så er vi alle tilbake på potetåkeren, hvis vi er heldige, sannsynligvis må vi flykte fra sult og elendighet til oljerike araberland i stedet.

Nesten rart at man klarer å få alt gærnt, hvert eneste punkt er totalt umusikalsk i forhold til MDG`s politikk. Man får bare begynne øverst med denne "kutte oljenæringa umiddelbart" løgnen. De siste rapporter viser at oljenæringen i Norge vil tape penger om 12 år om utviklingen som den har vært det siste året fortsetter, dette samtidig som at MDG har gitt næringen 15 år på å avvikles. Det er mer romslighet enn de sannsynligvis vil trenge.

MDG har utviklet og utbedret sosialpolitikken sin til å gå SV en høy gang samtidig som alle stort sett er enige om at de har den beste klima og miljøpolitikken, for eksempel ble Oslo akkurat kåret til verdens miljøhovedstad her i forrige uke, og da er vel heller spørsmålet hva man skal med SV og ikke minst det totalt ubrukelige Venstre. Jeg har stemt på dem begge før men det virker jo helt imot sin hensikt når MDG har fått feste og en langt mer moderne og fremtidsrettet politikk og det blokkuavhengig slik at man slipper å låse seg fast med tanke på samarbeid på den politiske akselen. Det er kun FRP partiet har besluttet at er samarbeidsudyktig.

Og om det er 6 timers dagen du hinter til i ditt dommedags scenario på slutten der, så er det ikke den samme planen som venstresiden har hatt som jeg er helt enig om at ble virkeligfhetsfjern og ikke til nordmenns beste. Men dette vil altså tas av reallønnsveksten og vil ikke innvirke på økonomien på samme måte. Når det er sagt så er det også ett poeng som er vanskelig å fatte for veldig mange, nemlig at dette gjøres også for å nettopp senke kjøpekraften som ett ledd i bevare kloden ved å bremse forbrukersamfunnet så vel som å øke fritiden til en veldig stor del av befolkningen, noe som igjen naturlig nok fører til økt livskvalitet. Det er ett ledd i ett forsøk på å bremse denne ny mob årlig bobla vi nå er litt for komfortable i og som kommer til å bite oss i ræva om få tiår. MDG er her helt i tråd med alle eksperter på området, og det brukes kun fageksperter slik som andrekandidat Per Espen Stoknes til å nettopp forme denne politikken til å kunne bære det kommende grønne skiftet og holde Norge konkurransedyktig i framtiden.

Så om man ikke har gjennomskuet den kyniske bløffen ifra Høyreside om at det bare er å kjøre på videre, så har man heldigvis forskere, professorer og MDG til å lære deg mer om akkurat det ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det må da være jævlig pinlig å innrømme at man ikke har skjønt mer enn Trump by now? ;)

Neppe mer pinlig enn å offentlig stå frem som en MDG'er. Da er ikke spørsmålet lenger om man har skjønt mer enn Trump, men om man har skjønt mer enn en tilfeldig valgt rotfrukt.

Sa mannen som definerer seg som en liberalist..   :rofl:  var det virkelighetsfjernt du sa?  :dremel:

Endret av Thoto79
Lenke til kommentar

Problemet med undersøkelsen er at den naturlig nok konsentrerer seg om forskjellene mellom partiene, hvilket er problematisk for de av oss som er uenige med (endel av) de 99% av tingene som partiene er skjønt enige om.

Vel, det er ingen partier der som du ville stemt på uansett. Så det du sier er at du vil ha spørsmål som sier om du vil stemme på noen av partiene på listen, eller om du vil stemme på noe helt annet som ikke betyr noe og ingen bryr seg om.

Det er en grunn til at vi ikke ha TV debatt med 100 partier heller. Om et syn faktisk har noe popularitet vil det få plass. Du kan derimot ikke gi plass til hva hver eneste fyr i landet mener. 

Heldigvis har det store flertallet skjønt at MDG kommer til å ødelegge andet så snart de får makten og har ingen planer om å overlate landet til en gjeng med "tullinger".

Når forsvaret på at oljenæringen skal stenger etter 15 år er at de vil tape penger etter 12 år vet jeg ikke engang hva jeg skal si. Men de er jo for å legalisere marihuana, så det er vel det de røyker når de tror slike tall stemmer :)

Lenke til kommentar

Da er det vel noen her inne som kan forkler hvordan mindre arberidstid kan få ned forbruket ?

Her man mere fritid så har man messansynlig støøre behov for bruke tiden til noe , da kan forbruket øke

Mindre arbeidstid vil føre til høyrere timepris og dyrere produsksjon . man ska tross alt ikke gå ned i lønn

Mindre arbeidstid vil også endre reisemønstret

spere man arbeidstiden på en anne måte så vil det  mange steder også være bejov for flere bussavganger

,- det kan man asosiere med større forbruk

går det bus der fra før så blir det ikke noe ekstra forbruk

mindre arbeidstid vil , enten medføre til mere overtid for de som jobber eller at bedriften må ansatte flerer

det vil jo også medføre økt forbruk på flere måter

Lenke til kommentar

Neppe mer pinlig enn å offentlig stå frem som en MDG'er. Da er ikke spørsmålet lenger om man har skjønt mer enn Trump, men om man har skjønt mer enn en tilfeldig valgt rotfrukt.

Sa mannen som definerer seg som en liberalist..   :rofl:  var det virkelighetsfjernt du sa?  :dremel:

Du startet ballet :) Med et digert luftslott.

Lenke til kommentar

Heldigvis har det store flertallet skjønt at MDG kommer til å ødelegge andet så snart de får makten og har ingen planer om å overlate landet til en gjeng med "tullinger".

Når forsvaret på at oljenæringen skal stenger etter 15 år er at de vil tape penger etter 12 år vet jeg ikke engang hva jeg skal si. Men de er jo for å legalisere marihuana, så det er vel det de røyker når de tror slike tall stemmer :)

Så du sitter og surrer slik uten å være rusa? Jeg har nå ihvertfall en unnskyldning ;)

Men i all edruelighet så kommer nok ikke MDG til å ødelegge landet, men de kan nok derimot bidra til å redde kloden. Og at de faktisk gir oljenæringen handlingsrom i flere ekstra år på å omstille/avvikle syntes du er en negativ? Eller vet du ikke hva du skal si sånn rent bokstavelig talt? :)

Endret av Thoto79
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...