Gå til innhold

Problemer med å slette fil!

ostenxx

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har problemer med å slette en fil i divx-format fra harddisken. Til tross for at jeg lukker alle programmer vil ikke filen slettes. Får bare beskjed om å lukke alle programmer, ev. at det skyldes en feil...

Noen som har peiling hva jeg bør gjøre? Orker ikke formatere for å få den fjernet.

:roll:

Endret av ostenXX
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis det er den greia hvor den sier at fila er i bruk, går du inn i registry og sletter

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\CLSID\87D62D94-71B3-4b9a-9489-5FE6850DC73E\InProcServer32

og restarter..

Hvordan gjør jeg dette?!?

Det er akkurat det samme problemet som du beskriver jeg har!

:(

Lenke til kommentar

Det fins en enkel løsning.

- Marker filen (AVI'en)

- Observer at HD-lampa blinker vilt.

- Vent til HD-lampa er ferdig-blinket

- Slett fil

Det som skjer når du markerer filen er at Explorer scanner den for å kunne vise egenskapene til filen.

Hvis den ikke får gjort det ferdig, så får du ikke lov å slette/rename/flytte filen.

Dette slår ekstremt mye ut når det er en incomplete AVI-fil.

Det er pga at da må Explorer scanne gjennom hele filen, før den gir seg.

Dermed får du opp at du ikke kan slette filen, fordi et annet program bruker den (Explorer).

Ergo, vær litt tålmodig, og vent til XP scanner filen ferdig. Etter det, så kan du gjøre HVA du vil med den, uten problemer.

Lenke til kommentar

Et genialt lite program som kan brukes til å finne ut hvilke prosesser som låser en fil, er WhoLockMe. Prøv det!

Edit: Det beste trikset for å unngå at explorer.exe scanner avi-filer er rett å slett å la være å bruke explorer! Bruk heller Total Commander, det er første program jeg installerer på en ny pc! Klarer meg ikke uten..

Endret av atrax
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...