Gå til innhold

Hvor mye skal en lærer i 80 prosent stilling jobbe? Barnetrinnet.

Anbefalte innlegg

Hei.

Madammen skal begynne å jobbe i 80% stilling som lærer på 1-7 trinn. Hun ble lovet en dag fri i uka. Hvor mange undervisningstimer er det hun skal ha da? For det er jo vanskelig å si at en 80 prosent stilling betyr fri en hvilken som helst dag i uka siden antall timer man underviser pr. dag varierer. Eller er det noe jeg har missforstått?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Madammen skal begynne å jobbe i 80% stilling som lærer på 1-7 trinn. Hun ble lovet en dag fri i uka. Hvor mange undervisningstimer er det hun skal ha da? For det er jo vanskelig å si at en 80 prosent stilling betyr fri en hvilken som helst dag i uka siden antall timer man underviser pr. dag varierer. Eller er det noe jeg har missforstått?

Svaret er at hun skal jobbe 80% av en normal arbeidsuke (4 dager), og hvis hun er blitt lovet hel fridag (20%) i uken så høres jo dette bra ut.

Hvor mange undervisningstimer hun skal ha er det ikke lett for oss å svare på, det må hun undersøke med sin arbeidsgiver. Vi må anta at arbeidsgiver vet at de har lovet henne en dag fri i uken og at undervisningstimer hun skal ha legges til de andre 4 dagene.

Lenke til kommentar

Her er ett protip, helt gratis, nesten, kan dere ikke vente til hun faktisk begynner å jobbe og til de begynner å planlegge timene?

Du vet jo nada om dette og det samme gjør vi, stress ned og vent.

For å si det på godt norsk, wtf omg.

Endret av meg0709
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sikkert flere muligheter her.

En venn av meg jobber 80% i skolen, men h*n jobber fulle dager hver uke, de siste 20% får h*n i forbindelse med skolens ferier, da h*n ikke opparbeider seg nok feriedager til det siden stillingen kun er 80%.

Om dette er en riktig løsning vet jeg ikke, men det var i hvert fall vilkårene som ble satt for den stillingen på den aktuelle skolen her.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...