Lakus Skrevet 8. juni 2017 Del Skrevet 8. juni 2017 Har en Corsair AX860 stående i maskina som jeg forsåvidt ikke har hatt noe problem med før nå i de siste ukene. Plutselig skrudde maskina mi seg brått av her en dag og ville ikke på igjen. Tok å reiv ut litt RAM, tok ut diverse kabler og forsøkte å få den til å starte. Etter litt jokking startet den igjen, men maskina har likevel siden da skrudd seg av i svart uten forvarsel et par ganger i uka. Gjengangeren er at den stadig skrur seg på når jeg vipper opp bryteren bakpå PSUen. Noe som ikke akkurat skal skje. For å prøve å holde det litt kort så har maskinen aldri oppgitt at noe er galt med minnet, da memcheck (memtest? Husker ikke hva det het) alltid har sagt at jeg er good to go. Begge skjermkortene mine fungerer etter alle tegn ypperlig og CPU virker frisk. Sist gang nå for noen dager siden gikk den brått i svart og ville ikke på igjen. Ikke noen BIOS, ikke noen boot overhodet. Den skrur seg på i et halvt sekund når jeg trykker på enten hovedkortet eller kabinettets runde knappeknapp, og så skrur den seg like brått av igjen. Og igjen. Og igjen. Og igjen. Samtidig som gjengangeren med at den også gjør dette når jeg skrur på PSUen fra baksiden. Derfor er jeg ledet til å tro at PSUen min er gåen. Men. Jeg har kjørt vannkjøling i hele maskina (ink. 2 skjermkort) og har ikke kjempelyst til å skru alt fra hverandre bare for å koble til en annen strømforsyning for å teste. Jeg har uansett ikke en annen strømforsyning Såååååååååååå, jeg lurer på om det er innafor å låne en Corsair AX860 fra en butikk, sette kablene over i den nye og sjekke. Er dette noe butikker i det hele tatt gidder? Hvis ikke, kan jeg kjøpe meg en ny AX860, teste med den, og evt returnere den til butikk hvis det ikke resulterer i noe forbedring? Lenke til kommentar
Uferdig Setnin Skrevet 8. juni 2017 Del Skrevet 8. juni 2017 (endret) Fri retur uavhengig av grunn hos Komplett. Kjøp i vei AX860 var ikke på lager, men evga sin 850w g3 har dem inne Endret 8. juni 2017 av Noxz Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 8. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2017 La inn en bestilling på en EVGA G3 jeg. Why not. Lenke til kommentar
Uferdig Setnin Skrevet 9. juni 2017 Del Skrevet 9. juni 2017 Ble 500kr avslag på g3 idag, send e-post og spør om å få 500kr in store credit. https://www.komplett.no/product/913541/datautstyr/pc-komponenter/stroemforsyning/enheter/evga-supernova-850-g3-850w-psu Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 9. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2017 Typisk det. Men takk for tipsene! Fikk 500kr gavekort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå