Gå til innhold

E3 2017 - Pressekonferanser og generell diskusjon

Anbefalte innlegg

Det jeg håper mest på er mye større valgfrihet i form av å få velge mellom bildeflyt i spill fremfor eyecandy og høye oppløsninger, samt skikkelig support fra både in house studioer og 3. parts utviklere.

Konsollene er nok dessverre utviklet for å pushe oppløsning og eyecandy. Den ekstra CPU kraften overgår PS4Pro, men det er for lite til at det blir en drastisk overgang. La oss si at det neste Assassins Creed vil ha 900p30fps på vanilla Xbox One, Scorpio vil nok klare å kjøre dette enten i 2160p(native 4k)30 eller 2160p (Checkerboarding)30. Men om det klarer 900p60 eller 1080p60? Jeg håper det, men ser for meg 40-60 fps i så tilfellet. Da kan det hende en 30 lock er mer tilfredsstillende å spille.. Det vi kan forvente er vel at 30fps titler har en mer solid 30 lock og at 60 fps titler har en mer solid 60 lock.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og dette er grunnen til hvorfor jeg ikke er på forumet stort lengre. Er bare en "gjesteopptreden" nå da det er E3. Straks MS viser frem Scorpio blir det nok bare et evig mas om hardware specs jeg gir fullstendig blaffen i. Vi vet Scorpio vil være kraftigere enn PS4 Pro, og det er alt som interesserer meg. Men det er kanskje fordi jeg foretrekker gameplay i stedet for grafikk, og spiller like mye på Switch som PS4. PS4 Pro interesserer meg ikke, annet enn at jeg kunne trengt en større harddisk og flere porter til kontroller, PSVR osv. Eneste jeg er interessert i med XB Scorpio er større harddisk, raskere nedlasting og installering og så videre. Liten vits å bry seg om den støtter native 4K når jeg ikke har TV som støtter det. (selv om forstyrrende mange tror alle TVene støtter 4K.)

Lenke til kommentar

Hva mener du bør diskuteres i en ny midgen konsoll lansering annet enn hardware over nåværende versioner? Det er jo hele vitsen med disse lanseringene, ny bedre hardware som gir bedre grafikk/bildeflyt. De tilfører ingen nye gameplay elementer tross alt.

Endret av Evil-Duck
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tips: vis gameplay når dere skal promotere spill, EA. Eller er dere redd for den vanlige kritikken der dere ikke kommer med noe nytt, men bare oppdaterer gamle storselgere.

De viste vel gameplay fra alle spill utenom Anthem som de skal vise i dag på MS konferansen. Sports spillene vet jeg dog ikke da det faktisk interesserte meg så lite at jeg bare hadde det i bakgrunnen mens jeg holdt på med andre ting.
De viste gameplay fra ALLE spill? For EAs del håper jeg det kommer mer det neste året enn sportsspill, way out, anthem, star wars BFII og tsar-ekspansjon.

Såvidt jeg vet er det mer Star Wars i gjære, Bioware har noe på gang og hvor i helvete er Skate 4?

EA kunne spart seg dette. Pinlig!

Endret av H.A.M.
Lenke til kommentar

De viste gameplay fra ALLE spill? For EAs del håper jeg det kommer mer det neste året enn sportsspill, way out, anthem, star wars BFII og tsar-ekspansjon.

Såvidt jeg vet er det mer Star Wars i gjære, Bioware har noe på gang og hvor i helvete er Skate 4?

EA kunne spart seg dette. Pinlig!

Ja de viste gameplay fra samtlige nye spill de viste frem utenom Anthem som de forhåpentligvis viser i kveld og kanskje sport spillene, det vet jeg ikke da jeg ikke fulgte med på de presentasjonene.

Anthem er Biowares nye IP.

Totalt syns jeg det var en relativt god pressestasjon fra EA, ikke for langdryg og de fikk vise det de ville vise, at de ikke viser en hau spill som kanskje kommer ut iløpet av en 3-4 år syns jeg bare er bra.

Endret av Evil-Duck
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Og dette er grunnen til hvorfor jeg ikke er på forumet stort lengre. Er bare en "gjesteopptreden" nå da det er E3. Straks MS viser frem Scorpio blir det nok bare et evig mas om hardware specs jeg gir fullstendig blaffen i. Vi vet Scorpio vil være kraftigere enn PS4 Pro, og det er alt som interesserer meg. Men det er kanskje fordi jeg foretrekker gameplay i stedet for grafikk, og spiller like mye på Switch som PS4. PS4 Pro interesserer meg ikke, annet enn at jeg kunne trengt en større harddisk og flere porter til kontroller, PSVR osv. Eneste jeg er interessert i med XB Scorpio er større harddisk, raskere nedlasting og installering og så videre. Liten vits å bry seg om den støtter native 4K når jeg ikke har TV som støtter det. (selv om forstyrrende mange tror alle TVene støtter 4K.)

Noen ganger kan det likevel være greit å ha litt forståelse for det tekniske. Du sier det er liten vits med 4K støtte når TV'en din ikke er 4K. Men det er altså ikke helt sant. AMD har noe som kalles VSR støtte i sine skjermkort. Og det mener jeg å ha lest kommer i Scorpio også.

Jeg innbiller meg det var Nvidia som var først ute med denne modusen, og deres versjon kalte de DSR. Grunnen til jeg linker til Nvidias side i tillegg. Er at den, som du kan se, er mye bedre til å forklare hva det er, og hvordan det fungerer.

Men kort fortalt på norsk; VSR vil rendre spillet i 4K, og så ned-skalere til 1080p på en 1080p TV. Det som skjer er at man får med detaljer som ikke ville blitt rendret i det hele tatt om man gjorde det i 1080p i utgangspunktet.

Så jo, det er ikke så dumt at Scorpio støtter 4K. Selv om man bare har 1080p TV.

Ble litt usikker på om jeg husket riktig, så jeg googlet litt før jeg trykket på "post":

Lenke til kommentar

Er det bare jeg som ikke ble særlig interessert i Anthem etter teaseren??

Ja, det så flott ut, men det ga meg en veldig Destiny-feel, ergo et drit kjedelig sci-fi spill. Håper jeg blir overrasket og at det ikke er noe i nærheten av Destiny.

Og bare så det er sagt, det er SELVSAGT at Scorpio ikke kommer til å bli noe i nærheten av hva PS4 Pro er for Playstation.

Dette er mer som en ny generasjon. Det kommer til å bli rått parti idag på pressekonferansen, og jeg har aldri før følt meg sikrere på at Microsoft går seirende ut som E3-kongen!

Lenke til kommentar

Nervøse youtubere, klønete presenters eller rare "live action" vil ikke kunne ødelegge hva Microsoft har å komme med, som er det viktigste. Tro meg, det kommer til å blir rått parti. Verken Playstation eller Nintendo vil kunne ødelegge denne festen som er i vente. Bare å glede seg for oss lojale Xbox-fans.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Men det er jo en trøst og sikkerhet for utviklere da, sånn mtp. kurante ting som antall solgte spill og hvor det er verdt å legge fokuset og eksklusive titler etc. Men for en TV og media boks som Xbox One har vel ikke det vært ett sentralt fokusområde vel ?

;)

Men MS har ikke overbevist på flere år, og har ikke vært særlig relevant... så jeg er klar for å bli overbevist i kveld :)

Endret av Mala
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...