Gå til innhold

Får ikke bootet på ny S-ATA disk

olsmor

Anbefalte innlegg

rimelig lik problemstilling har vært oppe tidligere en gang her på forumet husker jeg.. det funker visst dårlig å ghoste innholdet fra en p-ata disk over på en s-ata av en eller annen grunn.. de, den gangen fikk det ikke til iallefall :ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har det ikke noe med master boot record å gjøre da? synest å huske at når jeg bruke ghost til å kopiere en system partisjon til en ny disk så ville ikke windows starte opp på den nye disken fordi master boot record ikke var skrevet på den nye disken.

Lenke til kommentar

Oh priset være dere, spesielt el-asso :thumbs:

Slettet innholdet og partisjonene på sata disken, kjørte Seagate DiskWizard 2003 (Genialt program). Bare å trykke et par ganger, si at jeg ville ha den nye disken som bootdisk og vips så bootet jeg på sata disken! Hade fra før av satt boot device 1 til SCSI i BIOS.

:D Ble veldig glad nå! Takk for alle innspill.

Lenke til kommentar
med sata kort må du instalere drivere under instalasjon av XP det gjøres ved å trykke F6 under instalasjonen du vil se i bunn av skjermen at det står trykk F6 for å installere andre drivere etter en stund vil du få beskjed om å sette i floppyen med driverene for sata kort instaler de og XP vil virke

Har samme problem på en maskin jeg skal installere WinXP på. Selv etter at jeg har trykket F6 og innstallert drivere fra floppy vil det ikke fungere. Etter en stund varsler WinXP at den ikke kan finne harddisken. Får den heller ikke opp i bios. Har Gigabyte hovedkort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...