Forth Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 rimelig lik problemstilling har vært oppe tidligere en gang her på forumet husker jeg.. det funker visst dårlig å ghoste innholdet fra en p-ata disk over på en s-ata av en eller annen grunn.. de, den gangen fikk det ikke til iallefall Lenke til kommentar
olsmor Skrevet 5. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2003 Prøver å installere de driverne og ghoster, kommer tilbake om en stund... Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Hvilket merke disk er det du snakker om ? Lenke til kommentar
olsmor Skrevet 5. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2003 Både den nye og gamle er Seagate Lenke til kommentar
giraffen Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 har det ikke noe med master boot record å gjøre da? synest å huske at når jeg bruke ghost til å kopiere en system partisjon til en ny disk så ville ikke windows starte opp på den nye disken fordi master boot record ikke var skrevet på den nye disken. Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Har du lastet ned og kjørt Seagate disk wizard ? Lenke til kommentar
wichtom Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 har du formatert disken før du gosta????? Lenke til kommentar
olsmor Skrevet 5. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2003 Prøver Seagate disk wizard nå, det ser lovende ut. Gir tilbakemelding på hvordan det går! Lenke til kommentar
olsmor Skrevet 5. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2003 Oh priset være dere, spesielt el-asso Slettet innholdet og partisjonene på sata disken, kjørte Seagate DiskWizard 2003 (Genialt program). Bare å trykke et par ganger, si at jeg ville ha den nye disken som bootdisk og vips så bootet jeg på sata disken! Hade fra før av satt boot device 1 til SCSI i BIOS. Ble veldig glad nå! Takk for alle innspill. Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Bare hyggelig å kunne hjelpe, Lærer av egne erfaringer; bygde ny maskin med 160 GB Seagete S-ATA disk for ett par uker siden. Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Forslår at du instalerer disse driverne før du ghoster på nytt evt prøv fixboot i repair console fra windows cdn Lenke til kommentar
tibbs Skrevet 6. desember 2003 Del Skrevet 6. desember 2003 med sata kort må du instalere drivere under instalasjon av XP det gjøres ved å trykke F6 under instalasjonen du vil se i bunn av skjermen at det står trykk F6 for å installere andre drivere etter en stund vil du få beskjed om å sette i floppyen med driverene for sata kort instaler de og XP vil virke Har samme problem på en maskin jeg skal installere WinXP på. Selv etter at jeg har trykket F6 og innstallert drivere fra floppy vil det ikke fungere. Etter en stund varsler WinXP at den ikke kan finne harddisken. Får den heller ikke opp i bios. Har Gigabyte hovedkort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå