Gå til innhold

[Løst] Epostserver som tar opptil 100GB per bruker?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er ganske unormalt for en epost konto. Hva tenker du å bruke så mye plass til?

Om du leier hosting, enten privat eller hos andre, kan du godt ha så stor epost konto.. men tror ikke det er noen som tilbyr dette utenom via en forespørsel.

Lenke til kommentar

Det er for en bedrift. De sender og mottar mye og nokså store filer via epost, og de har alt i dag 50-60GB per bruker. Det er ikke mulig å få de over på fildeling / sky, siden det her er snakk om en hel bransje som har en felles praksis med å sende via epost. Det er heller ikke realistisk å arkivere/lagre lokalt på brukernes datamaskin, siden de stadig vekk har behov for å hente fram eposter som er flere år gamle, og uansett hvilken enhet de er på. Dagens løsning er at de har egen server stående hos bedriften. Dette fungerer egentlig ganske så bra, men det er litt sårbart.

Lenke til kommentar

Å binde oss opp til Microsoft sin kontorprogramvare tror jeg at er nokså uaktuelt. Det må nok være noe Exchange/kompatibelt evt ren Imap. Det må kunne fungere fint på PC med Windows/Linux, Android/iPhone, etc. Idag har bedriften en Exchange-kompatibel Linux-løsning, Zarafa, som fungerer til formålet, men de vil gjerne vite om der finnes gode erstatninger. Et krav er at tingene skal drives av et pålitelig norsk selskap som lagrer i Norge. Bedriften har idag endel tjenester hos Domeneshop, men de har "bare" 10GB per bruker på epost så det blir for smått.
Har noen noen navn på driftsleverandører som har Exch? :-)

Lenke til kommentar

Dette høres ut til å være såpass spesielle behov at det er verdt å rette en forespørsel direkte til aktuelle leverandører (eksempelvis Domeneshop) da det er grunn til å tro at de rent teknisk kan levere bedre kapasitet selv om de ikke har priset det i prislista..

Sånn ca alle løsninger i dag støtter vel IMAP?

Hvis ikke lagring i Norge er det viktigste kan man jo også se på om en google-løsning kan løse behovet.. ?

Lenke til kommentar

Ja, det er noe utenfor normalen, det kan man si. Har hørt med Domeneshop, men de hadde ikke mulighet. Ja vil tro at alle støtter Imap, iallfall bør de det. Exchange(kompatibel) er og aktuelt, den har jo endel fine funksjoner utover plain epost som kan være grei. Sånn sett er det litt dumt å gå vekk fra Zarafa-løsningen, for den fungerer igrunn veldig fint, med kalender, ressurs-deling i kalender, etc, men det er ikke kritisk.
Google er uaktuelt.
Vi har en velfungerende OwnCloud-løsning hvor man lett kan dele filer/jobbe sammen med filer, jeg har fått noen av brukerne til å bruke det med blandet suksess, og jeg kunne nok ha fått alle brukerne til å bruke OwnCloud for fildeling i stedet for store vedlegg i epost, men det hjelper lite når "alle" firmaene de samarbeider med for det meste kun bruker epost.

Lenke til kommentar

Å binde oss opp til Microsoft sin kontorprogramvare tror jeg at er nokså uaktuelt.

Når jeg sa Office 365 så mente jeg da egentlig exchange online ;) - Men skjønner det er uaktuelt hvis det må lagres i Norge.

Nå er det vel mange som tilbyr Exchange, vet ikke hvor du holder til men du kan jo prøve en av disse; http://www.serit.no

Lenke til kommentar

Å binde oss opp til Microsoft sin kontorprogramvare tror jeg at er nokså uaktuelt. Det må nok være noe Exchange/kompatibelt evt ren Imap. Det må kunne fungere fint på PC med Windows/Linux, Android/iPhone, etc. Idag har bedriften en Exchange-kompatibel Linux-løsning, Zarafa, som fungerer til formålet, men de vil gjerne vite om der finnes gode erstatninger. Et krav er at tingene skal drives av et pålitelig norsk selskap som lagrer i Norge. Bedriften har idag endel tjenester hos Domeneshop, men de har "bare" 10GB per bruker på epost så det blir for smått.

Sjekk ut www.lyngdal-it.no --> Tjenester --> Hjemmeside- og epostløsninger

Lenke til kommentar

Du burde kanskje informere om at dette er ditt eget enkeltmannsforetak...?

Lenke til kommentar

Hvor lang er denne årrekken dere har holdt på? Med tanke på at innehaveren er født i 1997 er det vel begrenset hvor lenge det kan være.. ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...