Espp Skrevet 8. juni 2017 Del Skrevet 8. juni 2017 Men hvorfor gir du da det rådet? Det å framprovosere reaksjon for å styrke kontrollen over en reaksjon man i utgangspunktet ikke har noe kontroll over, kan i verste fall styrke angsten og føre til en enda sterkere reaksjon i lignende situasjoner. Lenke til kommentar
Visum Skrevet 8. juni 2017 Del Skrevet 8. juni 2017 Det skjer ingen ting, om du skulker muntlig eksamen i 10.klasse. Du får karakteren IV (litt usikker), og det er ingen ting som hindrer deg å komme inn på videregående skole. Når du er ferdig på videregående, så er det INGEN (bortsett fra forsvaret selvfølgelig) som bryr seg om hvilke karakter du fikk på grunnskolen (10.klasse). Lenke til kommentar
Ensomfugl Skrevet 8. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2017 Det skjer ingen ting, om du skulker muntlig eksamen i 10.klasse. Du får karakteren IV (litt usikker), og det er ingen ting som hindrer deg å komme inn på videregående skole. Når du er ferdig på videregående, så er det INGEN (bortsett fra forsvaret selvfølgelig) som bryr seg om hvilke karakter du fikk på grunnskolen (10.klasse). Takk for at du faktisk holder deg til temaet, og ikke svarer på ting jeg ikke er interessert i å vite, noe som over halvparten av de andre gjorde. Lenke til kommentar
Visum Skrevet 8. juni 2017 Del Skrevet 8. juni 2017 kommer man inn noe sted med strykkarakter? Styrk i grunnskolen, har ingen funksjon. Det er slik at du ikke får begynne på VGS eller får vitnemål. Du får vitnemål og lov til å begynne på VGS uansett om han skulker eksamen eller ikke. Lenke til kommentar
Visum Skrevet 8. juni 2017 Del Skrevet 8. juni 2017 Det skjer ingen ting, om du skulker muntlig eksamen i 10.klasse. Du får karakteren IV (litt usikker), og det er ingen ting som hindrer deg å komme inn på videregående skole. Når du er ferdig på videregående, så er det INGEN (bortsett fra forsvaret selvfølgelig) som bryr seg om hvilke karakter du fikk på grunnskolen (10.klasse). Takk for at du faktisk holder deg til temaet, og ikke svarer på ting jeg ikke er interessert i å vite, noe som over halvparten av de andre gjorde. Bare hyggelig. Nå er det mange år siden jeg gikk ut grunnskolen (mulig jeg er utdatert), så jeg støtter svarene til 4 3. Lenke til kommentar
.berZerk Skrevet 8. juni 2017 Del Skrevet 8. juni 2017 (endret) . Endret 8. juni 2017 av .berZerk Lenke til kommentar
.berZerk Skrevet 8. juni 2017 Del Skrevet 8. juni 2017 Men hvorfor gir du da det rådet? Det å framprovosere reaksjon for å styrke kontrollen over en reaksjon man i utgangspunktet ikke har noe kontroll over, kan i verste fall styrke angsten og føre til en enda sterkere reaksjon i lignende situasjoner. Fordi det er noe som må gjøres. Du kan gjerne bruke 2 år på å få hjelp, der de alltid ender opp med å si det samme. Du må jobbe med det sjøl og tørre, jeg gikk gjennom nettopp det samme med skrekk for fremføring der jeg skulket fremføringer helt til jeg endelig tok til vettet å prøvde. Forberedet meg som faen for å ikke la det øke angsten og endte opp med å få 6 på alle fremføringer etter det. Nøyaktig det samme hadde jeg med høydeskrekk der jeg fikk hjelp som de enkelt og greit sa, jobb med deg selv og utfordr angsten din. Grunnen til at jeg sier det så drastisk til ts er fordi han/hun er på det stadiet der skulking ikke ødelegger mye, men forsetter det på videregående og hun ikke greier å komme seg ut av angsten så kan det få store følger for videre utdanning. Lenke til kommentar
Tan28 Skrevet 8. juni 2017 Del Skrevet 8. juni 2017 Noen som vet om skolen kontakter foreldrene, da? Kort og godt, ja. Lenke til kommentar
Ensomfugl Skrevet 8. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2017 (endret) Men hvorfor gir du da det rådet? Det å framprovosere reaksjon for å styrke kontrollen over en reaksjon man i utgangspunktet ikke har noe kontroll over, kan i verste fall styrke angsten og føre til en enda sterkere reaksjon i lignende situasjoner.Fordi det er noe som må gjøres. Du kan gjerne bruke 2 år på å få hjelp, der de alltid ender opp med å si det samme. Du må jobbe med det sjøl og tørre, jeg gikk gjennom nettopp det samme med skrekk for fremføring der jeg skulket fremføringer helt til jeg endelig tok til vettet å prøvde. Forberedet meg som faen for å ikke la det øke angsten og endte opp med å få 6 på alle fremføringer etter det. Nøyaktig det samme hadde jeg med høydeskrekk der jeg fikk hjelp som de enkelt og greit sa, jobb med deg selv og utfordr angsten din. Grunnen til at jeg sier det så drastisk til ts er fordi han/hun er på det stadiet der skulking ikke ødelegger mye, men forsetter det på videregående og hun ikke greier å komme seg ut av angsten så kan det få store følger for videre utdanning. Har bestemt meg for å møte opp uansett, jeg. Akkurat nå bryr jeg meg ikke så mye om karakteren jeg får, men fokuserer heller på å fremføre det jeg greier. Har klart fremføringer alene med lærere fint før, så tenker det går bra denne gangen også. (Det går jo for såvidt ut på det samme, bare at det stilles spørsmål fra pensum til slutt). Tenker jeg kommer til å være passe solt av meg selv når jeg forlater rommet, uansett hvilken karakter jeg ender opp med Endret 8. juni 2017 av Ensomfugl 4 Lenke til kommentar
.berZerk Skrevet 9. juni 2017 Del Skrevet 9. juni 2017 (endret) Men hvorfor gir du da det rådet? Det å framprovosere reaksjon for å styrke kontrollen over en reaksjon man i utgangspunktet ikke har noe kontroll over, kan i verste fall styrke angsten og føre til en enda sterkere reaksjon i lignende situasjoner.Fordi det er noe som må gjøres. Du kan gjerne bruke 2 år på å få hjelp, der de alltid ender opp med å si det samme. Du må jobbe med det sjøl og tørre, jeg gikk gjennom nettopp det samme med skrekk for fremføring der jeg skulket fremføringer helt til jeg endelig tok til vettet å prøvde. Forberedet meg som faen for å ikke la det øke angsten og endte opp med å få 6 på alle fremføringer etter det. Nøyaktig det samme hadde jeg med høydeskrekk der jeg fikk hjelp som de enkelt og greit sa, jobb med deg selv og utfordr angsten din. Grunnen til at jeg sier det så drastisk til ts er fordi han/hun er på det stadiet der skulking ikke ødelegger mye, men forsetter det på videregående og hun ikke greier å komme seg ut av angsten så kan det få store følger for videre utdanning. Har bestemt meg for å møte opp uansett, jeg. Akkurat nå bryr jeg meg ikke så mye om karakteren jeg får, men fokuserer heller på å fremføre det jeg greier. Har klart fremføringer alene med lærere fint før, så tenker det går bra denne gangen også. (Det går jo for såvidt ut på det samme, bare at det stilles spørsmål fra pensum til slutt). Tenker jeg kommer til å være passe solt av meg selv når jeg forlater rommet, uansett hvilken karakter jeg ender opp med Jævlig bra! Uansett resultat så kommer du garantert til å forlate med en god følelse av å ha blitt ferdig med det. Så kan du eventuelt bruke erfaringen der videre til forbedring i fremtiden hvis det trengs. Sensorer er som oftest veldig grei og forståelsesfull så det kommer til å gå helt fint. Endret 9. juni 2017 av .berZerk Lenke til kommentar
Ensomfugl Skrevet 9. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2017 Men hvorfor gir du da det rådet? Det å framprovosere reaksjon for å styrke kontrollen over en reaksjon man i utgangspunktet ikke har noe kontroll over, kan i verste fall styrke angsten og føre til en enda sterkere reaksjon i lignende situasjoner.Fordi det er noe som må gjøres. Du kan gjerne bruke 2 år på å få hjelp, der de alltid ender opp med å si det samme. Du må jobbe med det sjøl og tørre, jeg gikk gjennom nettopp det samme med skrekk for fremføring der jeg skulket fremføringer helt til jeg endelig tok til vettet å prøvde. Forberedet meg som faen for å ikke la det øke angsten og endte opp med å få 6 på alle fremføringer etter det. Nøyaktig det samme hadde jeg med høydeskrekk der jeg fikk hjelp som de enkelt og greit sa, jobb med deg selv og utfordr angsten din. Grunnen til at jeg sier det så drastisk til ts er fordi han/hun er på det stadiet der skulking ikke ødelegger mye, men forsetter det på videregående og hun ikke greier å komme seg ut av angsten så kan det få store følger for videre utdanning. Har bestemt meg for å møte opp uansett, jeg. Akkurat nå bryr jeg meg ikke så mye om karakteren jeg får, men fokuserer heller på å fremføre det jeg greier. Har klart fremføringer alene med lærere fint før, så tenker det går bra denne gangen også. (Det går jo for såvidt ut på det samme, bare at det stilles spørsmål fra pensum til slutt). Tenker jeg kommer til å være passe solt av meg selv når jeg forlater rommet, uansett hvilken karakter jeg ender opp med Jævlig bra! Uansett resultat så kommer du garantert til å forlate med en god følelse av å ha blitt ferdig med det. Så kan du eventuelt bruke erfaringen der videre til forbedring i fremtiden hvis det trengs. Sensorer er som oftest veldig grei og forståelsesfull så det kommer til å gå helt fint. Fikk en 2er. Kan ikke klage, det er hverfall bedre enn å ikke møte opp 3 Lenke til kommentar
mafsa Skrevet 9. juni 2017 Del Skrevet 9. juni 2017 (endret) Noen som vet om skolen kontakter foreldrene, da? *snip* Leste litt for fort gjennom den første posten.. Endret 9. juni 2017 av mafsa Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå